اخبار داغ

یادداشت؛

چرایی دستپاچگی آمریکا از توافق ایران و چین

چرایی دستپاچگی آمریکا از توافق ایران و چین
ساعدپور، کارشناس مسائل سیاسی و بین الملل گفت: این توافق اقتصادی-تجاری پوچ بودن ادعای یک‌جانبه‌گرایی آمریکا را به دنیا اعلام می‌کند و دنیا بیشتر واقف خواهد شد که صنعت و تکنولوژی در سطح پنج قاره توزیع‌شده و در انحصار کشور خاصی نیست.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سفیر افلاک، محمدکرم ساعدپور کارشناس مسائل سیاسی و بین الملل در یادداشتی در زمینه برنامه ۲۵ ساله همکاری‌های تهران-پکن نوشت:

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیر افلاک، ,

ما در دشمنی آمریکا و ضدانقلاب کوچک‌ترین شک و شبهه‌ای نداریم، آن‌ها دوست دارند سر به گردن ما نباشد و این دشمنی لجوجانه و لدودانه از حرکات و سکناتشان نمایان است.

,

«وَدّو ما عَنِتُّم قَد بَدَتِ البَغضَاءُ مِن أفوَاهِهِم» آل‌عمران ۱۱۸؛ آن‌ها دوست دارند شما در رنج و زحمت باشید، نشانه‌های دشمنی آن‌ها از سخنانشان آشکار است.

,

حالا این عناصر پلید از توافق ایران و چین ناراحت‌اند، این ناراحتی نشان می‌دهد که این توافق به نفع ایران است و الّا ناراحت نمی‌شدند، حالا چرائی ناراحتی این‌ها را به‌اختصار بیان می‌کنیم:

,

۱ – تحریم آمریکا و اقمار و اذنابش مشکلاتی را بر مملکت تحمیل کرده است و این توافق یک توافق راهبردی و راهگشا در عرصه اقتصادی-تجاری است و راه برون‌رفتی است که مشکلات تحریم را حل و ما را ساده انگارانه منتظر گره‌گشایی از جانب آمریکا و اروپا نمی‌گذارد.

,

۲- عقل اقتضاء می‌کند، کشوری که سالیان متمادی به خاطر رویکرد به غرب ضرباتی را متحمل شده است، تمایل به شرق پیدا کند و با یک اتحادیه اقتصادی-تجاری انحصار غرب را بشکند و خود را از وابستگی خفه‌کننده غرب برهاند و معلوم است که این رویکرد آن‌ها را عصبانی می‌کند و ما هم در جواب  می گوئیم: «موتوا بِغَیظِکُم» ال عمران ۱۱۹: با همین خشم بمیرید.

,

۳- رویکرد به شرق و توافق اقتصادی-تجاری ایران و چین، باعث قدرت‌یابی بیشتر جمهوری اسلامی ایران در منطقه راهبردی غرب آسیا خواهد شد و موازنه قدرت را در منطقه به ضرر آمریکا و غرب به هم می‌زند و قدرت مانور جبهه مقاومت را روزافزون خواهد کرد و بدیهی ست که آمریکا، اروپا، صهیونیست‌ها، بیوه رجوی، بیوه شاه و … ناراحت باشند. «وَدَّ الَّذِینَ کفَرُوا لَو تَغفُلونَ عَن أمتعتکم» نسا ء ۱۰۲: کافران دوست دارند که شما از وسائل (و مسائل اقتصادی) خود غافل باشید و انسان‌های سالم نباید اعتنایی به تبلیغات جریان تحریف و تحریم داشته باشند.

,

۴- معلوم است که آمریکایی‌ها تحریم شکننده را به خاطر منزوی کردن ایران وضع کردند تا سرانجام ایران را وادار به تسلیم کنند که دست از مسائل هسته‌ای و موشکی و نفوذ منطقه‌ای خود بردارد و دست اسرائیل غاصب کودک کش را برای نابودی منطقه باز کند و این توافق به دنیا ثابت می‌کند که ایران نه‌تنها منزوی نیست بلکه یک بازیگر قدر است و قادر است که تمام معادلات را به هم بزند و در روند تکاملی خود آمریکای تروریست را بیش‌ازپیش به انزوا بکشاند و برای جهان بشریت تبیین کند که در ورای آبادان هم شهر وجود دارد.

,

۵- این توافق اقتصادی-تجاری پوچ بودن ادعای یک‌جانبه‌گرایی آمریکا را به دنیا اعلام می‌کند و دنیا بیشتر واقف خواهد شد که صنعت و تکنولوژی در سطح پنج قاره توزیع‌شده و در انحصار کشور خاصی نیست و صنعت فرسوده‌ی آمریکا احتیاج به ترمیم و بازسازی دارد و الّا یکی پس از دیگری آتش خواهند گرفت.

,

۶- کنترل قدرت‌های نوظهور رقیب برای آمریکائی‌ها، جنبه‌ی حیاتی دارد، می‌خواهد به نحوی از انحاء جلوی نفوذ بین‌المللی آن‌ها را بگیرد و حال اینکه نشانه‌های آشکار، حاکی از آن است که کار از کار گذشته است. وقتی جمهوری اسلامی مقتدرانه پنج کشتی حامل بنزین و … را با پرچم ایران به حیات خلوت آمریکا، یعنی ونزوئلا می‌فرستد و اعتنایی به تهدیدهای توخالی او نمی‌کند، باید دم خود را روی کولش بگذارد و زهوار دررفته خود را در شهرهای آشوب‌زده‌اش سروسامان دهد.

,

آری مردم اصیل و با بصیرت ایران عمق اشک تمساح را به زیبایی تحلیل می‌کنند و دست آمریکای تروریست و ضدانقلاب وطن‌فروش را خوانده‌اند که این دایه‌ها، مهربان‌تر از مادر نیستند و پمپئو وزیر امور خارجه یانگی‌های متجاوز به نیابت از همه، احمقانه ما فی الضمیر خود را آشکار کرده و گفتند: «توافق ایران و چین، امنیت عربستان و اسرائیل را تهدید می‌کند» و دست‌پاچگی آمریکا و ضدانقلاب از توافق اقتصادی-تجاری را از سر حُمق و نادانی به‌راحتی روی دایره ریخت.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه