اخبار داغ

فعال سیاسی کرمانی:

لزوم تدوین طرح جامع مَسکن از سوی دولت و مجلس

لزوم تدوین طرح جامع مَسکن از سوی دولت و مجلس
سید حسین صابری گفت: دولت و مجلس قوی و انقلابی با ارزیابی تمامی طرح های بعد از انقلاب و موارد مشابه و بازبینی تصمیمات گذشته در کوتاه ترین زمان ممکن طرح جامع برای تأمین مسکن جامع تهیه کرده و به اجرا گذارد تا این مهم به خود جامعه عمل گیرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سید حسین صابری در گفتگو با راه آرمان؛ با بیان اینکه مسکن از جمله نیازهای اصلی افراد است و در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران جایگاه خاصی دارد، گفت: این مسئله در کشورمان همواره مورد توجه و بعضا از مشکلات جدی جامعه بوده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

این فعال سیاسی کرمانی ادامه داد: امام خمینی (ره) نیز پس از پیروزی انقلاب اسلامی بیشتر از فرد دیگری به این مسئله عنایت داشتند و از این رو شاهد بودیم که افتتاح حساب 100 امام و تأسیس نهاد انقلابی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی۶۰ روز پس از پیروزی انقلاب توسط رهبر کبیر و فقید اسلامی انجام شد که این امر نشان از توجه حضرت به این امر مهم است.

,

وی بیان کرد: نقش مشارکت مردم، در اختیار گذاشتن زمین های مناسب از جانب کسانی که زمین‌های مناسب دارند، هدایت و حمایت و همراهی مسئولین و تأکید بر تأمین نیاز محرومین از ویژگی‌های توجه و فرمان امام در این زمینه است.

,

صابری اظهار کرد: توجه جدی به امر تأمین مسکن در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران به صورت ویژه حاکی از توجه مسئولان و تهیه و تصویب کنندگان قانون اساسی است که دولت و نظام را ملزم به تأمین و فراهم کردن مسکن دار شدن جامعه ایرانی و به ویژه محرومین کرده است.

,

این فعال سیاسی کرمانی با بیان اینکه در طول سالیان پس از پیروزی انقلاب اسلامی به طرق مختلف به این مهم پرداخته شده است، عنوان کرد: طرح مسکن مهر که با جدیت و شدت شروع شد و بخشی از نیازها را تأمین کرد نشان از این عنایت و پرداختن به این مهم بوده است.

,

وی افزود: اگرچه این طرح در اجرا با مشکلات و نواقصی روبرو شد اما به تأیید آمار مردم و مسئولان اقدامی کارساز و مشکل شده گشا بود و با آغاز به کار دولت تدبیر و امید انتظار می رفت که با توجه به نیاز این مهم همچنان در متن طرح ها و برنامه ها قرار گیرد.

,

دبیر شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی استان کرمان با بیان اینکه هر چند طرح مسکن مهر با چالش‌هایی روبرو شد، ابراز کرد: اما انتظار می رفت که با دقت و ظرافت بیشتری آن هم توسط وزیری که کوله باری از تجربه، تخصص، سوابق کاری در وزارت مسکن و شهرسازی، بنیاد مسکن، جهاد سازندگی و علاقمندی که در این حوزه داشت، کار ادامه یابد.

,

این فعال سیاسی کرمانی تأکید کرد: مناسب بود که نه تنها این طرح با رفع نواقص احتمالی ادامه پیدا کند؛ بلکه با جدیت بیشتر و نظم خاصی ادامه یابد که متأسفانه در یک دوره هفت ساله طولانی با تعابیر نامطلوب و چالش های خاصی رو برو شد و گفته شده است که تا پایان سال 99 باقیمانده کار انجام می شود و بالاخره مسکن‌های مهر با قیمت های چند برابری بعد از هشت سال به نیازمندان تحویل داده شد.

,

صابری با بیان اینکه مدتی طرحی تحت عنوان مسکن اجتماعی مطرح شد که متأسفانه پس از مدتی انتظار به فراموشی سپرده شده و سرپناهی در این زمینه احداث نشد، گفت: اخیراً مدتی است که طرح مسکن ملی مطرح شده است و دولت محترم با جدیت در حال پیگیری آن است هرچند از جزئیات آن اطلاع شفافی در اختیار جامعه نیست اما به هر حال حرکتی است که می‌تواند آتش و تب مَسکن را تقلیل دهد؛ اما در این راستا چند نکته اشاره می شود بدان امید که قبل از تبدیل شدن به نقد چاره اندیشی شود.

,

وی ادامه داد: محدودیت زیربنا و سطح ۲۵ تا ۴۵ متر زیر بنا یکی از نقاط ضعف طرح است و این در حالی است که یک خانواده ایرانی با سبک خاص زندگی خود را چگونه می توانند در یک واحد مسکونی ۲۵ متری زندگی کند؛ شاید بگویید زوج های جوان بعد از چند سال ۲۵ متر را به یک خانه بزرگتر تبدیل می کنند که این مسئله سخت و بعید به نظر می رسد.

,

این فعال سیاسی کرمانی با طرح این سوال که خانواده های با عائله بیشتر در این طرح چه اقدامی باید انجام دهند، اظهار کرد: با یک نگاه سیاسی می شود ادعا کرد که این محدودیت زمینه‌ای برای کنترل جمعیت و تهدید نسل باشد که خود یک شیطنت استعماری است که حتما باید در این زمینه اقدامی صورت گیرد؛ چرا که این تغییرات و معاملات، مشکلات عدیده و هزینه‌های چند برابری برای نظام و مردم ایجاد خواهد کرد.

,

صابری عنوان کرد: دولت در مصوبه ای اعلام کرده اراضی دولتی حاشیه شهرها و در اختیار نهادها باید در اختیار این طرح قرار گیرد که با همه سختی آن خطر حاشیه نشینی را به وجود آورد و ساخت مسکن در اراضی بلامعارض در حریم شهرها مشکلات خاص خود را از جمله تأمین خدمات زیربنایی از قبیل آب، برق، گاز، تلفن، بهداشت و درمان، امنیت، آموزش و غیره را به دنبال خواهد داشت که با توجه به محدودیت‌های اعتباری فعلی، دوره تأمین آنها سال‌ها طول می‌کشد.

,

دبیر شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی استان کرمان ابراز کرد: اخیراً دولت تصمیم گرفته در خصوص شرایط کرونائی اقدام به پرداخت وام ودیعه مسکن نماید که موقتا اقدام لازمی است اما اعلام شده است که اصل تسهیلات در آینده به بانک بر می گردد؛ اما سود را افراد می پردازند که این مسئله جای بحث دارد.

,

وی تأکید کرد: نکته اصلی در این رابطه این است که اعلام شده هر کس از این وام استفاده کند از فهرست متقاضیان طرح مسکن ملی حذف خواهد شد؛ این موضوع آیا به این معنا است که فرد تا زمانی که زنده است مستاجر باشد؟

,

صابری در پایان خاطر نشان کرد: بنابراین با توجه به تمامی مطالب پیشنهاد می‌شود دولت و مجلس قوی و انقلابی با ارزیابی تمامی طرح های بعد از انقلاب و موارد مشابه و بازبینی تصمیمات گذشته در کوتاه ترین زمان ممکن طرح جامع برای تأمین مسکن جامع تهیه کرده و به اجرا گذارد تا این مهم به خود جامعه عمل گیرد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه