اخبار داغ

مداح تبریزی:

حاج فیروز شناسنامه جامعه حسینی آذری زبان بود/ هیئتی های تبریز با رفتن او یتیم شدند

حاج فیروز شناسنامه جامعه حسینی آذری زبان بود/ هیئتی های تبریز با رفتن او یتیم شدند
قربانی با ابراز تاسف از فقدان فخرالذاکرین حاج فیروز زیرک کار گفت: منزل ایشان برای حسینیان تبریز، به نوعی منزل پدری بود و بی تعارف همه ما با رفتن ایشان، یتیم شدیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مهدی قربانی در گفتگو با تبریز بیدار در خصوص وجوه شخصیتی مرحوم حاج فیروز زیرک کار اظهار داشت:  اخلاص و خستگی ناپذیری دو وجه مشخصه شخصیت حاج فیروز زیرک کار در نوکری اهل بیت (علیهم السلام) بود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  تبریز بیدار ,

او همواره مشوق جوانان بود

, او همواره مشوق جوانان بود,

وی افزود: در سفرهای مشهد که محضر ایشان بودیم، صحن به صحن حرم مطهر که جمع های مذهبی نقاط مختلف کشور عزاداری می کردند، به واسطه محبت و علاقه ای که نسبت به ایشان در عموم مردم وجود داشت، کنار تک تک آن جمع ها می نشستند و روضه می خواندند و اشک می ریختند. یک بار خدمت ایشان عرض کردم استاد خسته شدید، کمی هم استراحت کنید. فرمودند در آینده زیاد استراحت خواهیم کرد، الان وقت نوکری و خدمت است.

,

این مداح اهل بیت(ع) در رابطه با حضور دائمی حاج فیروز زیرک کار در جلسات روضه گفت: حمایت های معنوی و حضور دائمی ایشان در جلسات زیارت عاشورا و سایر برنامه های کانون فرهنگی مذهبی نور الحسین(ع) همواره مشوق جوانان بود.

,

وی در خصوص منش حاج فیروز زیرک کار گفت: مشی اجتماعی ایشان در تبریز طوری بود که از روضه خواندن، اشک ریختن و عزاداری برای ائمه اطهار(ع) خسته نمی شدند. ظرفیت عجیبی در ایشان بود که انسان به عینه سیری ناپذیر بودن این علاقه را در وجودشان می دید.

,

حاج فیروز شناسنامه جامعه حسینی آذری زبان بود

, حاج فیروز شناسنامه جامعه حسینی آذری زبان بود,

قربانی افزود: ایشان بدون اعتنا به موقعیت و مقام با همه اقشار مردم ارتباط حسنه داشتند و در منتهی الیه حاشیه گریزی بودند که این خصوصیت ایشان برای همه ما درس بزرگی بود. ایشان به معنای حقیقی کلمه، یکی از شناسنامه های جامعه حسینی آذری زبان بودند.

,

بیت حاج فیروز، منزل پدری حسینیان تبریز بود

, بیت حاج فیروز، منزل پدری حسینیان تبریز بود,

وی در خصوص علاقه مردم به حاج فیروز زیرک کار اظهار داشت: بلا استثناء در همه ارتباط های مجازی، تلفنی و حضوری با حسینیون  دیگر شهرها، همیشه نامی از ایشان بود. منزل ایشان صبح و شب همواره مامن و ملجا مردم و اولین مقصد میهمانان مذهبی بود که از نقاط مختلف کشور به تبریز می آمدند. منزل ایشان برای حسینیان تبریز، به نوعی منزل پدری بود و بی تعارف همه ما با رفتن ایشان، یتیم شدیم.

,

آیینه تمام نمای سبک زندگی حسینی

, آیینه تمام نمای سبک زندگی حسینی,

وی افزود: تک تک افراد این بیت حسینی بالاخص همسر ایشان آینه تمام و کمال خستگی ناپذیری بودند. گاهی اتفاق می افتاد روزی چند بار به همراه میهمانان منزل ایشان می رفتیم، در نحوه پذیرایی از میهمانان آخر با میهمانان اول به اندازه سر سوزنی تفاوت وجود نداشت. ذره ای خستگی و بی حوصلگی در چهره همسر ایشان مشاهده نمی شد. 

,

این مداح تبریزی درباره ی سبک زندگی حاج فیروز زیرک کار اظهار داشت: ایشان صرفا یک مداح و ستایشگر نبودند بلکه آیینه تمام نمای سبک زندگی حسینی بودند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه