اخبار داغ

ادامه اعتراضات در آمریکا؛

وضعیت پورتلند بحرانی اعلام شد

وضعیت پورتلند بحرانی اعلام شد
در پی ادامه اعتراضات خشونت آمیز در شهر پورتلند و به آتش کشیده شدن دفتر اتحادیه پلیس، مقام‌های این شهر وضعیت شورش و ناآرامی اعلام کردند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از پایگاه اطلاع رسانی کنگره، تظاهرات کنندگان معترض شنبه شب به وقت محلی وارد دفتر اتحادیه پلیس پورتلند شدند و این مکان را به آتش کشیدند. این اقدام موجب شد تا مقام‌های پلیس پورتلند، وضعیت پیش آمده را شورش و ناآرامی اعلام کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
بر اساس این گزارش، معترضان خشمگین همچنین دوربین‌های امنیتی نصب شده در اطراف دفتر اتحادیه پلیس پورتلند را تخریب کردند.
,
 
,
 
,
پلیس بلافاصله به همه مردم دستور داد تا منطقه را ترک کنند و در غیر این صورت بازداشت خواهند شد. ماموران پلیس برای متفرق کردن تظاهرات کنندگان از گاز اشک آور استفاده کردند.
,
 
,
در اعتراضات روز شنبه در پورتلند حداقل 3 مامور پلیس زخمی شدند. تعدادی از معترضان نیز در این تظاهرات بازداشت شده‌اند.
,
 
,
اعتراضات آغازشده در آمریکا از بیش از دو ماه قبل در واکنش به قتل نژادپرستانه «جورج فلوید» هنوز ادامه دارند و سیاست‌های سرکوبگرانه «دونالد ترامپ» برای متوقف کردن آن تا به حال نتیجه‌ای در بر نداشته است و پورتلند شهری در ایالت اورگون آمریکا یکی از کانون‌های اعترضات و درگیری‌ها در آمریکا بوده است.
,
 
,
از زمان آغاز تظاهرات‌ها در آمریکا پلیس به خشونت‌های بی‌اندازه‌ای برای مقابله با معترضان متوسل شده و از روش‌های مختلف برای سرکوب اعتراضات استفاده کرده است.
,
 
,
بسیاری از تحلیلگران گفته‌اند توسل نیروهای پلیس به این تاکتیک‌های خشن و بی‌رحم که در اکثر موارد در تظاهرات‌های مسالمت‌آمیز و بدون تحریک قبلی انجام شده‌اند یکی از عوامل تشدید اعتراض‌ها و دامن زدن به خشونت‌های بیشتر بوده است.
,
 
,
نهادهای رسمی آمریکا تا کنون هیچ گزارش جامع و منسجمی از آمارهای مربوط به شمار افراد کشته و زخمی‌شده در این تظاهرات‌ها ارائه نکرده‌اند.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه