اخبار داغ

مسئول جمعیت دانشجویی امام حسن مجتبی (ع):

تسریع فعالیت های خیرخواهانه با شبکه سازی در محله های حاشیه شهر کرمان/ هزار و ۵۰۰ خانواده نیازمند تحت پوشش جمعیت امام حسن مجتبی(ع)

تسریع فعالیت های خیرخواهانه با شبکه سازی در محله های حاشیه شهر کرمان/ هزار و ۵۰۰ خانواده نیازمند تحت پوشش جمعیت امام حسن مجتبی(ع)
امین شمسی گفت: جمعیت دانشجویی امام حسن مجتبی (ع) از طریق شبکه سازی در محله های حاشیه شهر توانسته است به کارهای خیرخواهانه خود تسریع بخشد از این رو موازی کاری در این راستا کمتر شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  راه آرمان، امین شمسی مسئول جمعیت دانشجویی امام حسن مجتبی (ع) در گفتگو با خبرنگار ما در خصوص فعالیت های این جمعیت گفت: جمعیت دانشجویی امام حسن (ع) شبکه ای منسجم و پویا از فعالان حاشیه شهر است، بدین معنا که افراد فعالی که در هر منطقه وجود داشتند را در فراخوانی گرد هم آورده ایم تا شبکه ای ایجاد شود و در هر محله فعالیت هایی در خور انجام دهیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ر, اه آرمان,

وی بیان کرد: جمعیت امام حسن (ع) در قالب های فرهنگی، عمرانی، پزشکی، اجتماعی و آموزشی در حال فعالیت است.

,

شمسی ادامه داد: در قالب فعالیت های عمرانی تا کنون پنج خانه در حاشیه شهر کرمان توسط این جمعیت ساخته و افتتاح شده است همچنین پنج خانه دیگر نیز در حال ساخت است، باید گفت که این خانه ها با کمک های مردمی و همچنین حمایت های کمیته امداد و سپاه برای نیازمندان حاشیه شهر ساخته می شوند.

,

مسئول جمعیت دانشجویی امام حسن مجتبی (ع)  در خصوص انتخاب خانواده ها برای ساخت خانه توضیح داد: یکسری از خانواده ها توسط کمیته امداد معرفی می شوند برخی دیگر  نیز با شناسایی توسط جمعیت امام حسن(ع)  انتخاب می شوند.

,

وی بیان کرد: در حاشیه شهر کرمان هزار و ۵۰۰ خانواده تحت پوشش جمعیت دانشجویی امام حسن مجتبی (ع) قرار دارد همچنین این جمعیت سعی کرده است  در ایام مختلف  بسته های معیشتی گوناگونی را برای این خانواده ها تهیه و در اختیارشان قرار دهد.

,

شمسی اظهار کرد: جمعیت دانشجویی امام حسن (ع) در خصوص مبارزه با بیماری کرونا نیز جزو پیشگامان بوده است و با شبکه سازی انجام شده در راستای کمک مومنانه در این ایام  تا کنون ۵ بسته کمک معیشتی به هزار و ۵۰۰ خانواده شناسایی شده اهدا کرده است.

,

مسئول جمعیت دانشجویی امام حسن مجتبی (ع) به کرامت انسانی خانواده های شناسایی شده توسط این جمعیت اشاره و بیان کرد: از آنجایی که توزیع غذا در محله با مشکلاتی روبرو است از این رو برای حفظ کرامت انسانی خانواده های نیازمند در محله های تحت پوشش، تلاش کرده ایم که کارت خرید از مغازه به خانواده ها داده شود تا با مراجعه به فروشگاه هایی که در محل با آن ها هماهنگ شده است،نیاز خود را تامین کنند.

,

وی افزود: نه تنها فروشگاه محل بلکه با برخی نانوایی ها و داروخانه های سطح شهر در این رابطه رایزنی شده و خانواده ها برای تامین این نوع از نیازمندی خود می توانند به این مکان ها مراجعه کنند.

,

شمسی با بیان این که اکنون شبکه سازی جمعیت دانشجویی امام حسن مجتبی (ع) به پیشرفت های بسیار خوبی دست یافته است تا جایی که در هر محله کارها بر اساس این شبکه در محله پیش می رود و موازی کاری کمتر شده است، توضیح داد: جمعیت دانشجویی امام حسن مجتبی (ع) توانسته است  در شهرک هایی از جمله الله آباد، شیشه گر، صنعتی، امام حسن(ع)، حجتیه، روستای سیدی، شهرک قمر بنی هاشم و سرآسیاب شبکه سازی کند و  از معتمدین محله برای همکاری با این شبکه کمک بخواهد.

,

مسئول جمعیت دانشجویی امام حسن مجتبی (ع) ادامه داد: در هر محله یک فرد به عنوان سر تیم انتخاب شده است که این فرد تقریبا ۲۰ تا ۳۰ نفر را تحت حمایت خود دارد، از این رو فرد معتمد محله شناخت کامل به خانواده های نیازمند محله دارد و از طرفی نیز افراد نیازمند هم راحتتر می توانند با معتمد محله ارتباط برقرار کنند.

,

وی عنوان کرد: به دنبال این بوده ایم که هیچ کودکی در حاشیه شهر از تحصیل بازنماند از این رو، دانش آموزان نیازمند توسط جمعیت دانشجویی امام حسن (ع)در مدارس ثبت نام می شوند همچنین یک بسته کامل تحصیلی لوازم التحریر در اختیارشان قرار داده می شود.

,

شمسی توضیح داد: علاوه بر تامین هزینه های آموزشی دانش آموزان حاشیه شهر به دنبال وضعیت درسی آنان نیز هستیم از این رو  برخی از اعضای جمعیت امام حسن مجتبی (ع)  پی گیر مشکلات تحصیلی دانش آموزان تحت پوشش این جمعیت هستند.

,

مسئول جمعیت دانشجویی امام حسن مجتبی (ع) بیان کرد: این جمعیت همچنین صندوقی به راه انداخته تا به ضمانت معتمد محله به خانواده های نیازمند وام دهد و تا کنون به ۲۰ نفر کمک توسظ این جمعیت کمک شده است.

,

وی گفت: در راستای کمک مومنانه به دنبال این بوده ایم که برای خانواده های نیازمند شغل ایجاد کنیم از این رو با کمک های مردمی توانستیه ایم ۳ کارگاه نان پزی خانگی به راه اندازیم یا برخی از جوانان جویای کار را از طریق رابطه در برخی کارگاه ها مشغول به کار کرده ایم.

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه