اخبار داغ

رئیس جهاد دانشگاهی لرستان:

سالانه ۱۵۰ نمونه «خون بند ناف» در لرستان ذخیره‌سازی می‌شود/ موفقیت ۲۹ درصدی درمان ناباروری

سالانه ۱۵۰ نمونه «خون بند ناف» در لرستان ذخیره‌سازی می‌شود/ موفقیت ۲۹ درصدی درمان ناباروری
دهقانی الوار، رئیس جهاد دانشگاهی لرستان با بیان اینکه سالانه ۱۵۰ نمونه خون بند ناف در بانک خون لرستان ذخیره سازی می‌شود، گفت: مرکز درمان ناباروری لرستان که توسط جهاد راه‌اندازی شده یکی از بهترین و برترین مراکز درمان ناباروری در کشور است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علی دهقانی الوار در گفت‌وگو با خبرنگار سفیرافلاک، با اشاره به فعالیت جهاد دانشگاهی در بخش درمان، اظهار داشت: یکی دیگر از اقدامات ما تأسیس و راه اندازی «مرکز درمان ناباروری» به عنوان یک ضرورت و مطالبه عمومی در استان بوده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیرافلاک، ,

وی افزود: این مرکز با برخورداری از فضای فیزیکی مناسب، تجهیزات مدرن و نیروی انسانی متخصص یکی از برترین مراکز درمان ناباروری در کشور است و در این مدت کمتر از دو سالی که کار خود را آغاز کرده حدود سه هزار پرونده در این مرکز تشکیل شده است.

,

رئیس جهاد دانشگاهی لرستان عنوان کرد: مراجعاتی از سایر استان‌ها و حتی کشورهای خارجی مثل عراق داشته‌ایم که حدود ۳۰۰ مورد آن منجر به بارداری شده و ۵۰ مورد هم زایمان داشته‌ایم که این موفقیت قابل توجهی است.

,

موفقیت ۲۹ درصدی مرکز ناباروری لرستان

, موفقیت ۲۹ درصدی مرکز ناباروری لرستان, موفقیت ۲۹ درصدی مرکز ناباروری لرستان,

وی خاطرنشان کرد: نرخ باروری در مراکز مطرح دنیا ۳۰ درصد بوده که در مرکز ناباروری استان حدود ۲۹ درصد است و این روند بسیار خوب و استاندارد است و ما می‌توانیم تمام استان را پوشش دهیم و حتی از سایر نقاط کشور هم پذیرش داشته باشیم.

,

دهقانی الوار در رابطه با «بانک خون بند ناف» به عنوان یکی دیگر از اقدامات مهم جهاد دانشگاهی در لرستان، تصریح کرد: این بخش به عنوان یک سازمان و ساختار علمی در بحث بیماری‌های خاص و در حوزه سلول‌های رویان و بنیادی کار می‌کند.

,

وی بیان کرد: امروزه بهداشت جهانی معتقد است که می‌توان با سلول‌های بنیادی و سلول‌های اولیه‌ای که تشکیل می‌شود بسیاری از بیماری‌ها را درمان کرد؛ یکی از اقدامات اولیه برای دریافت سلول‌های بنیادی، مراکز و بانک‌های خون بند ناف است که در استان تأسیس کرده‌ایم.

,

احداث بانک خون بند ناف در لرستان

, احداث بانک خون بند ناف در لرستان, احداث بانک خون بند ناف در لرستان,

رئیس جهاد دانشگاهی لرستان گفت: این مرکز در حال حاضر فعال است ولی متاسفانه در استان ما با وجود تبلیغات بسیار زیاد، با استقبال چشمگیری در این رابطه مواجه نشدیم اما احتمال می‌دهیم که این کار یک فرایند زمان‌بر است و فرد تا به آن نیاز پیدا نکند این موضوع فکر نمی‌کند.

,

وی افزود: در واقع خون بند ناف برای بیماری‌های صعب العلاج استفاده می‌شود کما اینکه در استان لرستان نیز بسیاری برای قطع عضو، بیماری‌های خاص، انواع سرطان‌ها و … مورد استفاده قرار گرفته است.

,

دهقانی الوار عنوان کرد: سالانه ۱۵۰ نفر در لرستان نسبت به بایگانی کردن خون بند ناف اقدام می‌کنند تا به عنوان پس اندازی برای سلامتی خود و خانواده‌هایشان مورد استفاده قرار بگیرد.

,

ذخیره‌سازی سالانه ۱۵۰ نمونه خون بند ناف

, ذخیره‌سازی سالانه ۱۵۰ نمونه خون بند ناف, ذخیره‌سازی سالانه ۱۵۰ نمونه خون بند ناف,

وی تصریح کرد: خون بند ناف هر فرد، برای خود و پدر و مادرش قابل استفاده است و اگر از نظر گروه خونی و دی ان ای با دیگر اعضای خانواده مشابه باشد می‌تواند برای دیگر افراد خانواده نیز مورد استفاده قرار بگیرد.

,

رئیس جهاد دانشگاهی لرستان خاطرنشان کرد: هزینه ذخیره سازی خون بند ناف برای هر فرد بین دو تا ۲.۵ میلیون تومان بوده که هزینه نگهداری آن هم سالانه ۱۵۰ تا ۲۰۰ هزار تومان است و نسبت به اهمیت کار مبلغ ناچیزی است.

,

وی با ابراز نگرانی از عدم آگاهی خانواده‌ها نسبت به اهمیت نگهداری خون بند ناف، بیان کرد: رسانه‌های مجازی و مکتوب، تلویزیون و هر رسانه‌ای که علاقمند به توسعه استان و سلامتی مردم است باید اهمیت این موضوع را برای مردم تبیین کند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه