اخبار داغ

دبیر شورای هیئات مذهبی خراسان رضوی:

هیئات مذهبی مشهد در مواسات حسینی پیشگام هستند/ سلامت مردم، اولویت برگزارکنندگان عزاداری محرم

هیئات مذهبی مشهد در مواسات حسینی پیشگام هستند/ سلامت مردم، اولویت برگزارکنندگان عزاداری محرم
حسینی ضمن تأکید بر اهمیت نکات بهداشتی در مراسمات محرم گفت: هیئات مذهبی با توجه به ظرفیت بالای مردمی در برنامه مواسات حسینی پیشگام هستند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سید سجاد حسینی، دبیر شورای هیئات مذهبی خراسان رضوی در گفت‌وگو با صبح توس، اظهار کرد: در ایام شیوع ویروس کرونا در مرحله اول که محدودیت‌هایی در شهرها اعمال شد تمامی هیئات مذهبی مشهد همکاری لازم را برای امنیت و ایمنی بهداشتی مردم را مورد توجه قرار دادند و نکات لازم رعایت شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

وی افزود: به طور مثال در برگزاری مراسمات شب‌های احیا، دعای عرفه، دهه کرامت و شهادت امام صادق(ع) مقرر گردید مراسمات هیئات مذهبی در فضای باز برگزار شود و در همین راستا مردم نیز استقبال کردند.

,

همکاری کامل هیئات مذهبی با ستاد استانی کرونا

, همکاری کامل هیئات مذهبی با ستاد استانی کرونا,

دبیر شورای هیئات مذهبی خراسان رضوی با بیان اینکه حضور مردم در مراسمات مذهبی منوط به رعایت پروتکل‌های بهداشتی است گفت: همکاری هیئات مذهبی با ستاد کرونای استان خراسان رضوی در رابطه با رعایت مراسمات مطلوب و کامل بوده است.

,

وی با اشاره به رعایت نکات بهداشتی مردم در مراسمات و استفاده از فضای معنوی همچون ایام عید غدیر افزود: هیئات مذهبی قبل از برگزاری مراسم محیط را ضدعفونی کردند و در حین حضور مردم در مراسم نیز تیم بهداشتی هیئات علاوه بر اهدای ماسک اقدام به ضدعفونی دست‌های عزاداران می‌کنند.

,

حسینی تصریح کرد: باتوجه به اینکه هیئات مذهبی از جنس مردم هستند قطعاً همکاری لازم را در مراسم عزاداری محرم و رعایت پروتکل‌های بهداشتی خواهند داشت البته تاکنون هیئات مذهبی یکپارچه تذکرات بهداشتی را در تمامی مراسمات مذهبی رعایت کرده و قطعاً اولویت اصلی این هیئات سلامت مردم است.

,

وی افزود: برای مراسم دهه اول محرم بر اساس ابلاغیه کشوری دستورالعمل‌های بهداشتی لازم‌الاجرا است.

,

بهداشت در اولویت عزاداری محرم است

, بهداشت در اولویت عزاداری محرم است,

دبیر شورای هیئات مذهبی خراسان رضوی ادامه داد: مردم دلداده دستگاه سیدالشهدا(ع) هستند و هر کسی به نوعی عزاداری خواهد داشت و افرادی که امکان حضور فیزیکی ندارند و همچنین کهن‌سالان نیز به صورت غیرحضوری و مجازی در مراسم عزاداری محرم مشارکت خواهند داشت.

,

وی افزود: کسانی که به صورت حضوری قصد دارند عزاداری داشته باشند بر اساس بیانیه‌ای که به اطلاع مردم می‌رسانیم موضوع بهداشت اولویت دارد.

,

حسینی ضمن تأکید بر اجرای مراسمات مذهبی هیئات در فضای باز خاطرنشان کرد: برای همکاری شهرداری در راستای تجهیز زیرساخت فضاسازی محیطی و برخی خیابان‌ها درخواست داریم و هر هیئتی که می‌تواند در فضای باز مراسم اجرا کند درخواست را ارائه دهد و ثبت‌نام‌ها در این‌باره قبل از عید غدیر آغاز شده است.

,

وی افزود: بر اساس ابلاغیه کشوری توزیع مواد غذایی در ایستگاه‌های صلواتی ممنوع است و لذا مدل کار تغییر پیدا کرده است و ایستگاه نذر سلامت و محصولات فرهنگی ایام عزاداری راه‌اندازی خواهد شد

,

دبیر شورای هیئات مذهبی خراسان رضوی ضمن اشاره به اینکه در مشهد مرحله دوم مواسات نیز در حال اجرا است گفت: با توجه به ظرفیت بالای هیئات مذهبی در برنامه مواسات حسینی مانند ایام ماه رمضان پیشگام خواهند بود و نذورات خودشان را به صورت بسته‌بندی در محورهای مختلف آماده و جمع‌آوری می‌کنند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه