اخبار داغ

داستان ادامه دارد؛

بلوط‌های پارک جنگلی در چنگال دشمنان طبیعت/ کرونا مانع قتل عام بلوط‌های زاگرس نشد+ تصاویر

بلوط‌های پارک جنگلی در چنگال دشمنان طبیعت/ کرونا مانع قتل عام بلوط‌های زاگرس نشد+ تصاویر
در حالی که قطع درختان به دلیل صدمات جبران ناپذیر آن محدودیت قانونی دارد،کرونا هم نتوانست مانع قلع و قمع بلوط های پارک چنگلی یاسوج به دست سودجویان شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح زاگرس استان کهگیلویه و بویراحمد به خصوص در شهرستان بویراحمد و دنا سرزمینی کوهستانی و تقریبا مرتفع است که در میان کوه‌های زاگرس سر برآورده است و در لابلای جنگلهای تنومند و سرسبز بلوط و بن و کیکم شهر یاسوج قرار گرفته است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح زاگرس,

 پارک جنگلی یاسوج که با ۸۰ هکتار وسعت بزرگترین پارک جنگلی درجنوب کشور محسوب شده در شمال شهر یاسوج قرار داشته و پوشیده از درختان بلوط، بادام کوهی، ارزن، کیکم و بنه است. زیبایی پارک جنگلی یاسوج به بافت طبیعی این تفرجگاه برمی گردد که چشم هر بیننده ای را به خود جلب می کند.

,

, ,

جنگل ها بلوط  نقش زیادی در کنترل آلودگی هوا، مبارزه با فرسایش و حفظ و تولید خاک، تلطیف هوا و کنترل گرد و غبار دارند که با نابودی این گونه های جنگلی باعث می شود که این معضلات در مرکز استان افزایش یابد و در مواردی غیر قابل کنترل گردد.

,

انتشار ویروس کرونا چند ماهی است که جهان ، ایران و استان ما را درگیر خود کرده است با این وجود در این روز های کرونایی شاهد قتل عام درختان بلوط در منطقه ژارک جنگلی یاسوج هستیم، درختانی که طول عمر بعضی از آنها ده ها سال است.

,

آنگونه که در تصاویر قابل مشاهده است برخی از درختان بلوط در منطقه پارک جنگلی قلع و قمع شده اند و با بریدن شاخه های تنومند کم کم  در حال قطع کامل به دست سودجویان هستند.

,

 اگر روند قطعی بلوط  این درختان به همین صورت ادامه یابد در آینده نزدیک شاهد نابودی جنگل های این پارک جنگلی خواهیم بود که بخشی از اکوسیستم گیاهی استان از بین خواهد رفت.

,
, ,

در پایان باید گفت که مسئولان امر  نسبت به بررسی این سری موضوعات و یافتن راه حل جدی برای کاستن از تخریب طبیعت این سرزمین چهارفصل همت کنند چرا که تخریب در یک لحظه صورت می گیرد و رشد و به ثمر رسیدن یک درخت  چندین سال طول خواهد کشید.

,

تصاویر تکملیلی در زیر آمده است؛

, تصاویر تکملیلی در زیر آمده است؛, تصاویر تکملیلی در زیر آمده است؛,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه