اخبار داغ

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی؛

کارگران «هپکو» مطالباتشان را از طریق شورای اسلامی کار پیگیری کنند

کارگران «هپکو» مطالباتشان را از طریق شورای اسلامی کار پیگیری کنند
آبایی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی با تاکید بر اینکه کارگران حتما مطالبات خود را از طریق مراجع قانونی که همان شورای اسلامی کار شرکت است پیگیری کنند گفت: کارگران هپکو اصلا به دنبال مسائل حاشیه ای نیستند ولی برخی میخواهند به تنش ها دامن بزنند که حتما برخوردهای قانونی با چنین افرادی صورت خواهد گرفت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از دیارآفتاب؛ طی روزهای گذشته کارگران شرکت هپکو به دنبال عدم وجود تولید در شرکت، دوماه حقوق معوقه و کاهش برخی مزایا توسط مجموعه‌ی مدیریتی این شرکت اعتراضاتی داشتند و خواستار پاسخگویی مدیران این شرکت بودند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, دیارآفتاب,

شرکت هپکو اراک که بعد از دو بار خصوصی‌سازی ناموفق طی سال‌های گذشته از سال ۹۷ در اختیار سازمان خصوصی‌سازی قرار گرفت و بازگشت آن به دولت و مجموعه‌ی ایمیدرو قطعی تلقی می‌شد ماه گذشته و به‌صورت ناگهانی با مصوبه‌ی هیئت‌وزیران و برای رد دیون دولت به سازمان تأمین اجتماعی به این سازمان واگذار شد.

,

پنجشنبه گذشته اما با حضور نمایندگان کارگری، مدیرعامل شرکت هپکو اراک و مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی طی جلسه ای در محل این اداره کل در خصوص برخی مسائل و مشکلات این واحد تولیدی مباحثی مطرح و مورد بررسی قرار گرفت.

,

, ,

,

, , ,

تا در مراجع قاونی تصمیمی  گرفته نشود تغییری در حقوق و مزایای پرسنل هپکو به وجود نمی آید

, تا در مراجع قاونی تصمیمی  گرفته نشود تغییری در حقوق و مزایای پرسنل هپکو به وجود نمی آید, تا در مراجع قاونی تصمیمی  گرفته نشود تغییری در حقوق و مزایای پرسنل هپکو به وجود نمی آید,

محمد تقی آبایی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی در گفتگو با خبرنگار دیار آفتاب، گفت: موضوعی که کارگران هپکو پیگیری می کردند و اعتراض داشتند این بود که مدیریت جدید شرکت هنوز کاری وارد شرکت نکرده است، البته شرکت هپکو بدهی ها و مشکلات فراوانی دارد از جمله بدهی هایی متعددی که مربوط به سازمان تامین اجتماعی و امور مالیاتی است،  همچنین این شرکت سرمایه در گردشی در اختیار ندارد و مشکل تامین ضمانت نامه برای شرکت در مناقصات وجود دارد.

,

وی در ادامه افزود: یکی از اعتراضات کارگران بحث حقوق است که حقوق خرداد و تیر ماه هنوز پرداخت نشده است و پرسنل این شرکت طی سال جاری 2 ماه حقوق معوق دارند.

,

آبایی با تاکید بر اینکه کارگران حتما مطالبات خود را از طریق مراجع قانونی که همان شورای اسلامی کار شرکت است پیگیری کنند تصریح کرد: دیروز متاسفانه تصاویری در فضای مجازی دیده شد که برخی درب حوزه مدیریت این شرکت را بسته اند که البته یک عمل خارج از عرف است و اصلا پسندیده نیست، کارگران هپکو اصلا به دنبال این مباحث نیستند ولی برخی میخواهند به تنش ها دامن بزنند که حتما برخوردهای قانونی با چنین افرادی صورت خواهد گرفت.

,

وی با اشاره به اعتراض کارگران شرکت هپکو نسبت به کاهش و قطع برخی مزایای حقوق نیز گفت: مدیریت شرکت باید در این خصوص مدارک و مستندات خود را در اختیار اداره کار قرار دهند و یکی از مصوبات جلسه این بود که مقرر شد تا از طریق مراجع قانونی در استان تصمیمی گرفته نشده است هیچ تغییری در حقوق و مزایای پرسنل به وجود نیاید.

,

روزبه‌روز امتیازات کارگران «هپکو» گرفته می‌شود

, روزبه‌روز امتیازات کارگران «هپکو» گرفته می‌شود, روزبه‌روز امتیازات کارگران «هپکو» گرفته می‌شود,

رضا عبدلی رئیس شورای کار هپکو نیز در گفتگو با خبرنگار دیارآفتاب، گفت: مدیرعامل قبل از اینکه تأییدیه اداره کار یا مراجع مربوطه را بگیرد امتیازاتی از کارگران را کاهش داده است، درصورتی‌که پرسنل 2 ماه حقوق معوق دارند و مدیرعامل فعلی طی 9 ماه گذشته که در این شرکت حضور دارد هیچ کاری داخل کارگاه نیاورده است.

,

عبدلی تصریح کرد: قرارداد و تفاهم‌نامه امضا کردن یک چیز مکتوب است اما در عمل کاری به کارگاه وارد نمی‌شود و اگر کاری باشد کارهای قبلی است که به علت کسری قطعات مانده است ولی مدیرعامل مدعی است که پرسنل کار نمی‌کنند در صورتیکه کارگران آماده کار کردن هستند.

,

وی در ادامه افزود: استاندار مرکزی طی تماس با بنده قول داد که 2 ماه حقوق معوق پرسنل و سنوات بازنشستگان طی هفته جاری پرداخت خواهد شد.

,

رئیس شورای کار هپکو اظهار داشت: ما حقوق سر موقع نمی‌گیریم حال می‌خواهند امتیازاتی را هم کم کنند، تمام شرکت‌ها در بحث حقوق و مزایا از هپکو الگو می‌گرفتند اما حالا این وضعیت شرکت است که آمده‌اند به سفره کارگران دست برده‌اند.

,

وی ادامه داد: حالا همه شرکت‌ها در بحث حقوق و مزایا پیشرو شده‌اند ولی در هپکو روزبه‌روز امتیازات کارگران گرفته می‌شود و تاکنون مواردی زیادی قطع شده است درحالی‌که ما تعاونی مسکن و مصرف درستی هم نداریم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه