اخبار داغ

کارشناس میراث فرهنگی:

برگزاری کنسرت ها در چهلستون و عالی قاپو یک دهن کجی به دلسوزان است

برگزاری کنسرت ها در چهلستون و عالی قاپو یک دهن کجی به دلسوزان است
علیرضا جعفری زند گفت: متاسفانه با انتقادهای متعدد به برگزاری برنامه ها در بناهای تاریخی، شب گذشته مراسمی در بنای تاریخی چهل ستون برگزار شد و به نظر من برگزاری کنسرت ها در بناهای تاریخی یک دهن کجی و لجبازی به دلسوزان است و هشداران ما هیچ جا شنیده نمی شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ و به نقل از صاحب نیوز؛ کنسرت آنلاین کیهان کلهر شب گذشته در کاخ ‌موزه چهلستون برگزار شد که با انتقادهای متعددی رو به رو شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صاحب نیوز,
 
,
علیرضا جعفری زند، کارشناسان میراث فرهنگی به خبرنگار صاحب نیوز در خصوص برگزاری برنامه های مختلف در بناهای تاریخی مانند چهلستون و آسیب رسیدن به آن، گفت: من زمانی که روزبه نعمت الهی در عالی قاپو کنسرت را اجرا کرد، نسبت به این مسئله هشدار دادم اما اعلام کردند که برنامه آنلاین و بدون حضور تماشاگر است.
,
 
,
وی افزود: بالاخر اگر برنامه ها بدون حضور تماشگر باشد وسایلی برگزاری حتی اگر یک سیم ساده برق در محل استفاده می شود ممکن است یک حادثه بزرگی را رقم بزند و از برگزاری این مراسم انتقاد کردم.
,
 
,
جعفری زند تصریح کرد: متأسفانه با انتقادهای متعدد به برگزاری برنامه ها در بناهای تاریخی، شب گذشته مراسمی در بنای تاریخی چهلستون برگزار شد و به نظر من برگزاری کنسرت ها در بناهای تاریخی یک دهن کجی و لجبازی به دلسوزان است و هشدارهای ما هیچ جا شنیده نمی شود.
,
 
,
وی با توضیح اینکه در بناهای تاریخی مانند چهلستون به هیچ عنوان نباید برنامه های این چنینی برگزار شود، بیان کرد: سال گذشته در چهلستون برنامه ای با حضور حدود 40 نفر برگزار شد و من آن شب شاهد بودم که چقدر سیم های برق از کنار ستون های چهل ستون عبور کرده بود.
,
 
,
این کارشناسان میراث فرهنگیاضافه کرد: اگر ناخواسته سیمی اتصال کند باعث نابود این بنای نادر تاریخی می شود؛ بناهای تاریخی مناسب برای برگزاری برنامه هایی مانند کنسرت ها در اصفهان کم نداریم اما نمی دانم چه اصراری برای اجرای برنامه ها در بناهای شکننده و حساس مانند عالی قاپو و چهلستون باقی مانده از صفویه است.
,
 
,
وی با اظهار تأسف از اجرای کنسرت ها در بناهای تاریخی حساس اظهار کرد: اصفهان خانه های تاریخی متعددی دارد که به طرح های جهانگردی و رستوران تبدیل شدند؛ می تواند اجرای کنسرت ها را در این خانه های تاریخی اجرا کرد و نباید اجرا ها در ایوان چهلستون و عالی قاپو انجام شود.
,
 
,
جعفری زند اضافه کرد: ما چند کاخ چهلستون و عالی قاپو در کشور و حتی در جهان داریم، حادثه یک بار رخ می دهد؛ این دو بنای تاریخی بسیار آسیب پذیر و شکننده هستند و برگزاری این برنامه های در این بناها ممکن است خطر هولناک را ایجاد کند.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه