اخبار داغ

کارشناس مذهبی:

امام کاظم(ع) در زمینه تربیت اندیشمندان تلاش‌های فوق‌العاده‌ای داشتند

امام کاظم(ع) در زمینه تربیت اندیشمندان تلاش‌های فوق‌العاده‌ای داشتند
کارشناس مذهبی گفت: اهل‌بیت مخصوصاً امام باقر(ع) و امام صادق (ع) و امام کاظم(ع) در زمینه تربیت اندیشمندان تلاش‌های فوق‌العاده‌ای داشتند و شاگردان توانمندی تربیت کردند که ادامه دهند مسیر اهل‌بیت شدند و سند و روایات و احادیثی را از امامان بزرگوار به یادگار گذاشتند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت‌الاسلام طالبی کارشناس مذهبی در گفتگو با دیارآفتاب؛ ضمن تبریک ولادت امام موسی کاظم (ع) گفت: با توجه به شرایط سیاسی و اجتماعی دوران بنی‌عباس که عرصه زندگی بر اهل‌بیت تنگ بود، شرایط برای قیام امام مساعد نبود، به همین جهت امام کاظم (ع) برای مبارزه با دشمنان شیوه‌های دیگری به کار گرفتند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, دیارآفتاب,

طالبی اظهار کرد: از جمله شیوه‌های مبارزه امام کاظم(ع)، فرهنگ‌سازی برای تشکیل حکومت بود، خلفا می‌دانستند اهل‌بیت بخصوص امام کاظم(ع) بزرگان حکومت را غاصب می‌دانند.

,

کارشناس مذهبی بیان کرد: امام کاظم(ع) نفوذ در حکومت داشت در تمام دوران‌ها و حکومت‌ها اگر شخصی می‌خواست کار مؤثری انجام دهد باید به دستگاه حکومتی نفوذ داشته باشد که امام کاظم(ع) از این ویژگی بی‌نصیب نبودند.

,

وی گفت: تشکیل و تربیت اندیشمندان فکری و سیاسی،از دیگر روش‌هایی بود که امام بزرگوار به کار گرفتند . تجربه در تمام دوران ثابت کرده است که هر حکومتی برای موفقیت، باید افرادی برای ادامه نسل و مسیر تربیت کند .اگر فقط به فکر گذراندن وقت باشد قطعاً آن حکومت و دولت سرانجامی پیدا نخواهد کرد و به نتیجه نخواهد رسید.

,

طالبی بیان کرد: اهل‌بیت مخصوصاً امام باقر(ع) و امام صادق (ع) و امام کاظم(ع) در زمینه تربیت اندیشمندان تلاش‌های فوق‌العاده‌ای داشتند و شاگردان توانمندی تربیت کردند که ادامه دهند مسیر اهل‌بیت شدند و سند و روایات واحادیثی را از امامان بزرگوار به یادگار گذاشتند.

,

وی حمایت از انقلابیون را از دیگر روش‌های مبارزه با دشمنان عنوان کرد و افزود: یکی از کارهایی که امام کاظم (ع) برای مبارزه با ظلم و ستم انجام دادند حمایت از انقلابیون بود ،اگر بخواهیم انقلاب با سرعت به مسیر خود ادامه دهد باید سران دولت از فعالان انقلابیون حمایت کنند 

,

انتهای پیام/

,


 

,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه