اخبار داغ

رییس سازمان نظام پزشکی همدان مطرح کرد؛

برگزاری عزاداری محرم با عمل به «شعار هرخانه یک حسینیه»/ اعلام آمادگی ۷۰ پزشک برای ارائه مشاوره های مجازی

برگزاری عزاداری محرم با عمل به «شعار هرخانه یک حسینیه»/ اعلام آمادگی ۷۰ پزشک برای ارائه مشاوره های مجازی
علیرضا مدرکیان با بیان اینکه با بیان اینکه امسال کرونا برای همه غیرقابل پیش بینی بود و خیلی از برنامه ها از جمله مراسمات مذهبی را تحت الشعاع قرار داد گفت: هر چند همه ما شور و حال حسینی داریم اما باید سعی شود این مراسم محدود و به صورت خانوادگی برگزار و مردم امسال باید به شعار "هر خانه یک حسینیه" عمل و مراسمات محدود و به صورت خانوادگی برگزار شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از عصر همدان؛ علیرضا مدرکیان، رییس سازمان نظام پزشکی استان همدان در مراسم تجلیل از در مراسم تجلیل از خبرنگاران حوزه سلامت؛ ضمن تبریک روز خبرنگار به بیان نقش خبرنگاران در همه عرصه ها پرداخت و گفت: خبرنگاران نقش موثری در افزایش اطلاعات مردم دارند و سبب آشنایی مردم با حقوقشان می شوند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر همدان, سازمان نظام پزشکی استان همدان ,

وی با اشاره حضور و نقش خبرنگاران در حوزه سلامت گفت: خبرنگاران در آگاهی سازی مردم در رعایت مسایل بهداشتی به ویژه در شرایط شیوع کرونا بسیار موثر عمل کردند.

,

رییس سازمان نظام پزشکی استان همدان با اشاره به حدیثی از امام حسین (ع) که فرمودند هر کسی گرفتاری مومنی را برطرف کند خداوند مشکل وی را حل می کند گفت: بنابر این حدیث به جامعه پزشکی این بشارت را می دهم کسانی که درگیر درمان مردم هستند گرفتاریشون حل می شود.

, سازمان نظام پزشکی استان همدان,

وی خاطرنشان کرد: همکاران پزشک ما شش ماه هست که مشغول مبارزه با کرونا و خدمت رسانی به مردم هستند و بدون لحظه ای توقف به مردم خدمت رسانی می کنند.

,

مدرکیان با تاکید بر اینکه پزشکان بدون لحظه ای توقف در حال خدمت رسانی به مردم هستند گفت: با وجود اینکه بسیاری از پزشکان حاذق کشورمان را از دست داده ایم ولی در هیچ بیمارستانی یک دقیقه خدمت رسانی قطع نشد و این باعث نمی شود اراده ما سست شود.

,

پزشکان در تمام مراحل حساس کشور کنار مردم هستند

, پزشکان در تمام مراحل حساس کشور کنار مردم هستند, پزشکان در تمام مراحل حساس کشور کنار مردم هستند,

وی اظهار کرد: پزشکان همانطور که در عرصه های مختلف همچون دفاع مقدس کنار مردم بودند در ایام شیوع کرونا هم همچنان حضور داشتند و مردم خیالشان راحت باشد هیچ کدام از حاشیه هایی که برای مجتمع پزشکی ایجاد می کنند باعث نمی شود ما از وظیفه خود دست بکشیم.

,

رییس سازمان نظام پزشکی استان همدان با اشاره به موفقیت ایران در پیشگیری از شیوع کرونا در مقطعی خاص گفت: در خرداد ماه شاهد کاهش شیوع کرونا در کشور بودیم ولی مجددا آمارها افزایش و حساسیت ها بیشتر شد.

, سازمان نظام پزشکی استان همدان,

نقش موثر خبرنگاران در اطلاع رسانی صحیح در ایام شیوع کرونا

, نقش موثر خبرنگاران در اطلاع رسانی صحیح در ایام شیوع کرونا, نقش موثر خبرنگاران در اطلاع رسانی صحیح در ایام شیوع کرونا,

وی با بیان اینکه حضور دائمی خبرنگاران و اطلاع رسانی صحیح آن ها در این ایام باعث شد مردم پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند گفت: هر چند همدان در وضعیت هشدار قرار دارد، هم اکنون حدود ۴۶۰ نفر بیمار در استان بستری داریم که نسبت به قبل بهتر شده است.

,

لزوم مدیریت پسماندهای پزشکی

, لزوم مدیریت پسماندهای پزشکی, لزوم مدیریت پسماندهای پزشکی,

مدرکیان در ادامه در خصوص مدیریت پسماندهای پزشکان علی الخصوص در این ایام گفت: گرچه پسماندهای پزشکی به صورت خاص جمع آوری و اتوکلاو می شوند ولی ما به صورت جدی تر در خصوص مدیریت این پسماندها ورود پیدا کرده ایم تا با شرکت مجری طرح قرارداد منعقد کنند و شرایط نسبت به قبل خیلی بهتر شده است.

,

وی اظهار کرد: البته در شرکت مجری طرح مشکلاتی بود و به تعهداتش عمل نمی کرد که با مدیریت جدید این مشکل حل شده و قول دادند همکاری بهتری داشته باشند.

,

رییس سازمان نظام پزشکی استان همدان در ادامه با بیان اینکه در استان همدان پزشکی با بیماری حاد کرونایی تاکنون نداشته ایم افزود: جهت پیشگیری از شیوع کرونا، از پزشکان خواستیم وارد بحث نوبت دهی تلفنی و آنلاین شوند که چون زیرساخت ها فراهم نیست امیدواریم ظرف یک ماه آینده این اتفاق بیفتد.

, سازمان نظام پزشکی استان همدان,

اعلام آمادگی ۷۰ پزشک برای ارائه مشاوره های مجازی

, اعلام آمادگی ۷۰ پزشک برای ارائه مشاوره های مجازی, اعلام آمادگی ۷۰ پزشک برای ارائه مشاوره های مجازی,

وی با اعلام خبر ارائه مشاوره های مجازی در روز پزشک گفت: ما توانستیم با دانشکده ها در خصوص بحث تعرفه ها برای مشاوره مجازی به توافق برسیم که مراجعات کمتر شود و مردم به صورت حضوری مشاوره بگیرند.

,

مدرکیان اظهار کرد: در ایام نوروز حدود ۱۰۰ پزشک مشاوره مجازی انجام می دادند و هم اکنون هم۷۰ نفر از پرشکان اعلام آمادگی کرده اند.

,

وی با اشاره به اینکه به علت حاذق بودن و کم بودن تعرفه های پزشکان همدانی مراجعات خارج از استانی بسیار بالا است گفت: با راه اندازی مشاوره مجازی بسیاری از این مراجعات را کاهش خواهیم داد.

,

رییس سازمان نظام پزشکی استان همدان اظهار کرد: در بخش تجویز دارو هم به دنبال آن هستیم که بحث نسخه نویسی حضوری را با سامانه به سمت آنلاین و غیر حضوری سوق دهیم و البته هنوز دسترسی به این سامانه ایجاد نشده است.

, سازمان نظام پزشکی استان همدان,

رعایت پروتکل های بهداشتی در اکثر مطب های همدان

, رعایت پروتکل های بهداشتی در اکثر مطب های همدان, رعایت پروتکل های بهداشتی در اکثر مطب های همدان,

وی با بیان اینکه در اکثر مطب ها پروتکل های بهداشتی رعایت می شود گفت: با وجود اینکه پزشکان ما روزانه ۵۰ بیمار ویزیت می کنند باز هم نوبت دهی ها ماهانه است حال تصور کنید اگر به نصف تقلیل یابد سالانه نوبت می دهند و واقعا پزشکان ما ایثار می کنند.

,

با شعار هر خانه یک حسینیه عزاداری های محرم را محدود برگزار کنیم

, با شعار هر خانه یک حسینیه عزاداری های محرم را محدود برگزار کنیم, با شعار هر خانه یک حسینیه عزاداری های محرم را محدود برگزار کنیم,

مدرکیان در ادامه با اشاره به حدیثی از امام حسین(ع) که فرموند در تمام مدت عمرتان در حفظ سلامت تن بکوشید گفت: در تفکر ما شیعیان جایگاه عزاداری خیلی ویژه است و مبنای بخشی از تفکرات ما براساس این مراسمات شکل گرفته است.

,

وی با بیان اینکه امسال کرونا برای همه غیرقابل پیش بینی بود و خیلی از برنامه ها از جمله مراسمات مذهبی  را تحت الشعاع قرار داد گفت: واقعیت این است که هرگونه تجمعی باعث انتقال بیماری می شود ولی با توجه به اینکه شور و اشتیاقی که مردم برای امام حسین (ع) دارند قابل کنترل نیست باید مدیریت کنیم که آمار شیوع کرونا در کشور بالا نرود.

,

رییس سازمان نظام پزشکی استان همدان با بیان اینکه با توجه به صحبت های متخصصین به علت جهش ویروس قدرت آن بیشتر شده گفت: اکثر کارشناسان حوزه بهداشت معتقد هستند برگزاری مراسم به شکل قبلی باعث گسترش بیماری می شود و ما هم به عنوان نمایندگان جامعه پزشکی از مردم می خواهیم به شکل دیگر عزاداری کنند.

, سازمان نظام پزشکی استان همدان,

وی اظهار کرد: هر چند در دستورالعمل ابلاغی ستاد ملی کرونا پروتکل بهداشتی رعایت شده ولی باز ممکن است مشکلاتی پیش بیاید.

,

مدرکیان با بیان اینکه مردم امسال باید شعار “هر خانه یک مسجد یا حسینیه” را مدنظر قرار دهند گفت: هر چند همه ما شور و حال حسینی داریم ولی باید سعی شود این مراسم محدود و به صورت خانوادگی برگزار شود.

,

رییس سازمان نظام پزشکی استان همدان در ادامه در خصوص استفاده از کارتخوان در مراکز پزشکی همدان گفت: تخلفات در استان همدان در خصوص استفاده از کارتخوان نسبت به بقیه استان ها بسیار کمتر و این موضوع تحت کنترل است.

, سازمان نظام پزشکی استان همدان,

وی اظهار کرد: با وجود روزانه ۲۹ هزار مراجعه سرپایی در سطح استان داریم ولی سالانه حدود ۱۰۰ پرونده شکایت تشکیل می شوذ.

,

مدرکیان با اشاره به حذف هزینه جهت ثبت شکایت بیماران گفت: اگر دادستان تشخیص داد سپس هزینه دریافت می کنیم.

,

برخی شکایات پزشکی غیرمنطقی است

, برخی شکایات پزشکی غیرمنطقی است, برخی شکایات پزشکی غیرمنطقی است,

در ادامه معاون حقوقی و رفاهی نظام پزشکی همدان در خصوص طولانی شدن روند رسیدگی به پرونده های پزشکی گفت: یکی از دلایل این موضوع بالارفتن حجم شکایت ها نسبت به قبل است.

,

علی حیدری با بیان اینکه برخی شکایت ها واقعا برای کسی که کارشناس پزشکی هم نیست طنز و غیر منطقی است گفت: شکایت ها به عوامل مختلفی برمی گردد که بیشتر به خاطر فشار اقتصادی یا سوء تفاهم‌هاست.

,

وی ادامه داد: این شکایت‌ها رنج‌های مختلفی دارد از دندانپزشکی گرفته تا حوزه زنان و زایمان و از آسیب‌های مختلفی نظیر یک خط ساده روی پوست تا مرگ مادر و فرزند را دربرمی گیرد و بنابراین یکسان نیست و طیف وسیعی از داستان‌های متفاوت در تخصص‌های مختلف با حجم زیادی را شامل می‌شود.

,

معاون حقوقی و رفاهی نظام پزشکی همدان با بیان اینکه تمام سعی ما این است که دقت کار در رسیدگی به پرونده‌ها بالا رود تا مشکلی پیش نیاید گفت: چندین مجموعه از جمله نظام پزشکی، دانشگاه علوم پزشکی و سازمان قوه قضائیه این امر را رصد می کنند و در نتیجه رسیدگی به پرونده زمان طولانی خواهد داشت.

,

وی با بیان اینکه رسیدگی به یک پرونده دربهترین شرایط ۶ یا ۷ هفته زمان می برد گفت: در حال حاضر بخش کارشناسی را در رسیدگی به پرونده ها حذف کرده‌ام و شاکی را دعوت می کنم که به دانشگاه بیاید چون آنجا متخصصانی هستند تا سریع کار انجام می‌شود اما با این وجود دچار تاخیر می شویم.

,

حیدری با تاکید براینکه ما هم تمایلی به تاخیر در رسیدگی به پرونده ها نداریم اما واقعا گاهی خسته می شویم چون حجم کار بالاست تصریح کرد: وقتی حکمی امضا می شود دقت داریم که اشتباهی صورت نگیرد به خصوص در خصوص پرونده هایی که منجر به فوت شده است.

,

رسیدگی به پرونده های پزشکی بسیار دشوار است

, رسیدگی به پرونده های پزشکی بسیار دشوار است, رسیدگی به پرونده های پزشکی بسیار دشوار است,

وی با بیان اینکه کار رسیدگی به پرونده های پزشکی بسیار دشوار است خاطرنشان کرد: کار سختی را در مقام مسئولی که می خواهیم حکمی را امضا کنیم داریم و بنابراین شاید لازم باشد چندین هفته رسیدگی به یک پرونده زمان ببرد.

,

معاون حقوقی و رفاهی رئیس نظام پزشکی همدان  در پایان گفت: تمام تلاش ۲۲ نفر در هیات هانظام پزشکی این است که سرعت رسیدگی بالا رود و امیدواریم این توانایی باشد تا کار را سریع تر به جلو ببریم.

,

کاهش عمل های زیبایی در ایام شیوع کرونا

, کاهش عمل های زیبایی در ایام شیوع کرونا, کاهش عمل های زیبایی در ایام شیوع کرونا,

در ادامه معاون مالی و پشتیبانی سازمان نظام پزشکی استان همدان. با بیان اینکه همدان قطب جراحی بینی در کشور است گفت: در همدان تمامی قیمت ها تحت کنترل و عادلانه است و چیزی تحت عنوان زیر میزی نداریم و همه همکارها رعایت می کنند.

,

امیر حسین جنابی با اشاره به کاهش عمل زیبایی در ایام شیوع کرونا گفت: به طور حتم وقتی وضعیت استانی قرمز شود این نوع عمل ها کاهش و به صفر می رسد.

,

وی با بیان اینکه عمل زیبایی همراه با درمان در این ایام در اولویت است گفت: هم بیماران و هم پزشکان در این ایام مراعات می کنند و هم پروتکل های بهداشتی اجازه انجام عمل به تعداد زیاد را نمی دهد.

,

معاون مالی و پشتیبانی سازمان نظام پزشکی استان همدان در پایان با بیان اینکه در مراکزی اورژانس فعال دارند نباید عمل زیبایی صورت گیرد گفت: هم اکنون که تمامی پرسنل پزشکی درگیر بیماری کرونا هستند و صحیح نیست عمل های غیرضروری انجام شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه