اخبار داغ

در آستانه برداشت گوجه فرنگی؛

تنها کارخانه رب گوجه فرنگی اسدآباد تعطیل شد/مسئولین بی تفاوت‌تر از همیشه

تنها کارخانه رب گوجه فرنگی اسدآباد تعطیل شد/مسئولین بی تفاوت‌تر از همیشه
در آستانه برداشت گوجه‌فرنگی که نیاز کشاورزان برای فروش محصولشان به کارخانه رب دوچندان می‌شود، تنها کارخانه رب اسدآباد فعالیتی ندارد؛ البته بنابه گفته مدیر کارخانه، چند روز قبل از آغاز شهریورماه این کارخانه آغاز به کار خواهد کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از عصر همدان؛ چند روزی از برداشت گوجه‌فرنگی در شهرستان اسدآباد می‌گذرد و رئیس جهاد کشاورزی شهرستان خبر از تعطیلی تنها کارخانه رب اسدآباد می‌دهد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر همدان,

این در حالی است که در آستانه برداشت این محصول هستیم و شاید برای کمتر متضرر شدن کشاورزان شهرستان وجود این کارخانه ضرورتش دوچندان است.

,

در این زمینه مدیر اداره صمت شهرستان اسدآباد در گفتگو با خبرنگار عصرهمدان، گفت: شهرستان اسدآباد تنها یک کارخانه رب دارد که به دلیل مشکلاتی در حال حاضر تعطیل‌شده است.

,

رحیم قربانی گفت: این کارخانه به دلیل مشکلات حقوقی بین سهامداران، تعطیل شده و مسئولین آن اعلام کرده‌اند که از شهریورماه این کارخانه شروع به کار خواهد کرد.

,

برای اطمینان بیشتر از این خبر با مدیر کارخانه رب اسدآباد هم به گفت‌وگو نشستیم و وی اظهار داشت: کارخانه دارای مشکلات حقوقی بین سهامداران بود که مربوط به سال ۹۷ بوده و باوجود مؤسسه مالی نور به‌عنوان سهام‌دار اصلی مشکلات آن حل‌شده است.

,

مهدی رستمی افزود: این کارخانه چند روز قبل از شهریورماه آغاز به کار و خرید گوجه‌فرنگی را آغاز خواهد کرد.

,

وی با اشاره به اینکه کارخانه رب اسدآباد ۶ سالی است که فعالیت خود را آغاز کرده، افزود: البته این کارخانه همیشه از اواخر شهریورماه خرید گوجه‌فرنگی را از کشاورزان انجام می‌دهد.

,

مدیر کارخانه رب اسدآباد بابیان اینکه اسدآباد سه نوع اقلیم متفاوت دارد و گوجه‌فرنگی در سه بازه زمانی به مرحله برداشت می‌رسد، گفت: این کارخانه برای خرید گوجه‌فرنگی از منطقه چهاردولی باید از شهریورماه آغاز به کار کند.

,

رستمی با اشاره به اینکه ظرفیت خرید روزانه کارخانه رب اسدآباد ۸۰۰ تا ۱۰۰۰ تن است، افزود: البته به‌صورت اسمی ما هزار و سیصد تن ظرفیت خرید داریم .

,

مدیر کارخانه رب اسدآباد با اشاره به شرایط ویژه کرونایی و بسته بودن مرزها برای صادرات خاطرنشان کرد: البته این موضوعی نیست که خرید گوجه‌فرنگی از کشاورزان اسدآباد را تحت الشعاع قرار دهد و ما تأکیدمان این است که از کشاورزان اسدآبادی خرید را انجام دهیم.

,

وی با بیان اینکه خطوط فرآوری ما مستقر بوده و چند سال هم فرآوری گوجه‌فرنگی را انجام‌ داده ایم، افزود: به دلیل اختلافات بین شرکای شرکت و کارخانه مانع از توسعه کارخانه شد و البته مؤسسه مالی نور بنا بر توسعه آن دارد.

,

به گزارش عصرهمدان؛ به نظر می‌رسد که تنها کارخانه اسدآباد باید از فرصت وجود محصول کشاورزی استفاده بهتری می داشت و همچنین می‌طلبید که مشکلات آن قبل از آغاز برداشت محصول به سرانجام می‌رسید تا در موقع برداشت محصول کشاورزان بتوانند از وجود چنین کارخانه‌ای بهره بگیرند.

,

در این زمینه ورود مسئولانی چون فرماندار، جهاد کشاورزی و صمت به مسئله کارخانه و رسیدگی به مشکلات آنان باید زودتر رخ می‌داد که گویا توجهی به آن نشده است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه