اخبار داغ

در اعتراض به عدم پرداخت حقوق جمعی از کادر درمان مطرح شد؛

بی مهری مسئولان به نیروهای شرکتی بهداشت و درمان کرمان در خط مقدم مبارزه با کرونا

بی مهری مسئولان به نیروهای شرکتی بهداشت و درمان کرمان در خط مقدم مبارزه با کرونا
پیش از ظهر امروز جمعی از کارکنان شرکتی مراکز بهداشت و درمان، مراقبین سلامت، کارشناسان تغذیه و ماماهای شهر کرمان در اعتراض به وضعیت پرداخت حقوق، مزایا و قراردادهای خود مقابل استانداری شهر کرمان تجمع کردند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از راه آرمان، یکی از تجمع کنندگان به خبرنگار ما گفت: متاسفانه با توجه به حجم بالای کاری که ما انجام می دهیم، میزان حقوقی که دریافت می کنیم اندک است و همین حقوق اندک هر ۶۵ روز یک بار پرداخت می شود و هیچ مزایایی نداریم، این در حالی است که ما دوشادوش کادر درمان در جبهه مبارزه با کرونا خدمت رسانی می کنیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

وی افزود: با وجود اینکه همه ما بیش از ۵ سال سابقه فعالیت داریم اما همچنان قراردادهای ما به صورت شرکتی است و مسئولان در مقابل مطالبات ما تنها سکوت پیشه کرده اند.

,

بی مهری مسئولان به نیروهای شرکتی بهداشت و درمان در خط مقدم مبارزه با کرونا

, بی مهری مسئولان به نیروهای شرکتی بهداشت و درمان در خط مقدم مبارزه با کرونا, بی مهری مسئولان به نیروهای شرکتی بهداشت و درمان در خط مقدم مبارزه با کرونا,

این بانوی کرمانی اظهار کرد: از ابتدای اسفندماه که ویروس کرونا در استان شیوع پیدا کرد، همه ما پا به پای کادر درمان و حتی بیشتر کار کردیم، در ابتدای امر وظیفه غربالگری بیماران کرونایی از طریق تماس تلفنی را برعهده داشتیم و همه تعطیلات نوروز را در محل کار گذراندیم.

,

وی ابراز کرد: اکنون نیز با حضوری شدن ارائه خدمات و مواجه روزانه با تعداد زیادی از بیماران کرونایی و غربالگری آن ها در معرض خطر قرار داریم، در حالیکه تست کرونای بسیاری از همکاران ما مثبت شده و یک شهید هم در این راه تقدیم کردیم.

,

این بانوی معترض یادآور شد: در حالیکه ما همواره شانه به شانه کادر درمان ایستاده ایم اما هیچ سخنی از ما به میان نمی آید، تنها درخواست ما تبدیل وضعیت و پرداخت حقوق به موقع است.

,

وی تاکید کرد: بنده به عنوان کارشناس بهداشت و درمان با ۲ فرزند حدود ۲ میلیون و ۳۰۰ حقوق دریافت می کنم در شرایطی که تورم افسار گسیخته بر جامعه حاکم است و همین حقوق اندک هر ۶۵ روز یک بار  و تنها ۸۰ درصد از حقوق به ما پرداخت می شود.

,

پرداخت حقوق هر ۶۵ روز یکبار دستمزد مجاهدت های نیروهای شرکتی بهداشت و درمان کرمان

, پرداخت حقوق هر ۶۵ روز یکبار دستمزد مجاهدت های نیروهای شرکتی بهداشت و درمان کرمان, پرداخت حقوق هر ۶۵ روز یکبار دستمزد مجاهدت های نیروهای شرکتی بهداشت و درمان کرمان,

این عضو کادر بهداشت و درمان کرمان بیان کرد: معوقات بسیار زیاد است و به سال بعد موکول می شود، از ابتدای شیوع کرونا تاکنون نیز ما تنها ۱ میلیون دریافت کردیم البته نه همه از ۳۰۰ تا ۶۰۰ متغیر است و هیچ قاعده ای برای پرداخت وجود ندارد، در صورتی که در شهرستان های استان نیروهای شرکتی وضعیت بسیار بهتری نسبت به ما دارند.

,

یکی دیگر از اعضای کادر درمان که نسبت به حقوق و مزایای کارکنان شرکتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان به خبرنگار ما گفت: از زمانی که سامانه پاسخگویی تلفنی ۴۰۳۰ راه اندازی شده، بار پاسخگویی بر دوش ما است اما حتی یک ریال به ما به عنوان حق الزحمه پرداخت نشده است.

,

وی در پایان خاطرنشان کرد: همه مسئولان بارها سختی کار ما را دیده اند و در جریان وضعیت نامناسب پرداختی ها قرار دارند، در این راستا جلسی با حضور رئیس شرکت و مسئولان دانشگاه علوم پزشکی گذاشته شد اما در پاسخ به ما گفتند زندگی خود را بر مبنای دریافت حقوق ۶۵ روز یک بار به میزان ۲ میلیون تومان تنظیم کنید.

,

به گزارش راه آرمان، حال این پرسش مطرح می شود که آیا مسئولی که زیردستان خود را به زندگی بر گایه حقوق اندک آن هم هر ۶۵ روز یک بار محکوم می کند، خود می تواند با این شرایط کار کند؟ آیا این افراد از خرج زندگی مبرا هستند؟

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه