اخبار داغ

در پایان معاملات امروز ثبت شد؛

کاهش 13 هزار واحدی شاخص بورس در کنار تائید و تکذیب یک خبر/ خروج 376 میلیارد تومان پول از بازار سهام

کاهش 13 هزار واحدی شاخص بورس در کنار تائید و تکذیب یک خبر/ خروج 376 میلیارد تومان پول از بازار سهام
شاخص کل بورس تهران امروز کاهش 13 هزار واحدی را با تائید و تکذیب یک خبر و اختلاف دو وزارتخانه ثبت کرد و به دو میلیون و 65 هزار واحد رسید؛ ارزش معاملات هم بیش از 28 هزار میلیارد تومان بود و شاهد خروج 376 میلیارد تومان از بازار سهام بودیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ بازار سهام در ادامه هفته‌های خاکستری، امروز قرمز پوش شد. شاخص کل بورس تهران روز گذشته (در نخستین روز کاری این هفته) با رشد 2.2 درصدی به ارتفاع 2 میلیون و 78 هزار واحد صعود کرد امروز عقب‌گرد 13 هزار واحدی را ثبت کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, .,

معاملات در دقایقی نخست بازار سهام با روند صعودی قیمت سهام اغلب شرکت‌ها و رشد شاخص همراه بود اما اختلال همیشگی هسته معاملات و تائید و تکذیب یک خبر باعث ایجاد نگرانی در سهامداران و افزایش عرضه و فروش‌ها شد.

, .,

 

,

* اختلاف دو وزارتخانه بر سر عرضه سهام دولت

, * اختلاف دو وزارتخانه بر سر عرضه سهام دولت, * اختلاف دو وزارتخانه بر سر عرضه سهام دولت,

علت افت و کاهشی شدن شاخص از سوی فعالان بازار سرمایه تغییر در نوع عرضه دومین ETF دولت (دارا دوم) عنوان شد زیرا مسئولان در اواخر تیرماه وعده آن را داده بودند ولی آخرین اخبار از تکذیب آغاز پذیره‌نویسی این صندوق حکایت دارد و عرضه سهم دولت در پالایشگاه‌ها به‌صورت بلوکی واگذار خواهد شد.

, ETF , .,

پس از پذیره‌نویسی صندوق دارا یکم و طبق وعده مسئولان قرار بود دو صندوق دیگر که  شامل صنایع فلزی و خودرو و دیگری شامل چهار پالایشگاه است، عرضه شود و صندوق دارا دوم به نام پالایشی‌ها تشکیل‌شده از سهام دولت در پالایشگاه تبریز، بندرعباس، اصفهان و تهران ثبت‌شده بود.

, .,

سازمان خصوصی‌سازی آغاز پذیره‌نویسی دارا دوم در شهریورماه را تکذیب کرد و وزیر اقتصاد با لغو عرضه صندوق دارا دوم هم اعلام کرد عرضه سهام دولت در پالایشگاه‌ها به‌صورت بلوکی انجام خواهد شد. گویا وزارت نفت با عرضه به‌صورت صندوق قابل معامله ETF مخالف است.

, ETF , .,

فرهاد دژپسند وزیر اقتصاد هم در خصوص علت منتفی شدن عرضه سهام دولت در 4 پالایشگاه به‌صورت‌ ای تی اف (ETF) توضیح داد: دلیل عدم عرضه سهام این پالایشگاه‌ها به‌صورت ETF آماده نبودن زیرساخت‌های لازم از سوی این پالایشگاه‌ها (دستگاه‌های متولی) است.

, فرهاد دژپسند وزیر اقتصاد هم در خصوص علت منتفی شدن عرضه سهام دولت در 4 پالایشگاه به‌صورت‌ ای تی اف, (ETF) , (ETF) , توضیح داد: دلیل عدم عرضه سهام این پالایشگاه‌ها به‌صورت, ETF , ETF , آماده نبودن زیرساخت‌های لازم از سوی این پالایشگاه‌ها (دستگاه‌های متولی) است, ., .,

به گفته وی، سهام دولت در این پالایشگاه‌ها به‌صورت بلوکی عرضه خواهد شد که در صورت امکان به‌صورت شناور خواهد بود.

, .,

شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران در خصوص عدم همراهی وزارت نفت برای واگذاری سهام پالایشگاه‌ها اعلام کرد طبق آخرین نظر جناب آقای دژپسند وزیر محترم امور اقتصادی و دارایی، قرار شد سهام پالایشگاه‌ها به‌صورت بلوکی فروخته شود و لذا با انتخاب این روش عرضه، دیگر لزومی به تشکیل صندوق ETF نبوده است. درهرحال در صورت تغییر این نظر و تصمیم برای تشکیل صندوق ETF، این شرکت و وزارت نفت آماده بوده و هستند که تمامی اختیارات خود را در این خصوص به وزیر و وزارت امور اقتصادی و دارایی، تفویض کند.

, دیگر لزومی به تشکیل صندوق,  ETF ,  ETF , نبوده است.,  ETF, .,

 

,

* افت شاخص بورس تهران و خروج پول از بازار سرمایه

, * افت شاخص بورس تهران و خروج پول از بازار سرمایه, * افت شاخص بورس تهران و خروج پول از بازار سرمایه,

بر اساس این گزارش و به دنبال حواشی تائید و تکذیب عرضه صندوق دارا دوم، شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات امروز با کاهش 13 هزار و 437 واحد در ایستگاه دو میلیون و 65 هزار و 108 واحدی قرار گرفت. شاخص کل با معیار هم‌وزن با ثبت هم کاهش 8621 واحد به رقم 524 هزار و 823 واحد رسید. ارزش بازار بورس تهران به 7727 هزار میلیارد تومان رسید.

, .,

معامله گران بورس در روز جاری 11 میلیارد و 670 میلیون برگ سهم و اوراق مالی را در دو میلیون و 93 هزار واحد دست‌به‌دست کردند که ارزش آن به بیش از 21 هزار و 672 میلیارد تومان رسید.

, .,

ارزش معاملات امروز بازار سرمایه (بورس و فرابورس) به بیش از 28 هزار و 755 میلیارد تومان رسید که حاصل معامله بیش از 14 میلیارد و 321 میلیون سهم و اوراق مالی توسط سرمایه‌گذاران بودارزش معاملات خرد سهام در بازار امروز حدود 26 هزار و 892 میلیارد تومان بود و شاخص خروج حدود 376 میلیارد تومان پول حقیقی از بازار بودیم که این خروج برای اولین بار از تاریخ 9 تیرماه رخ داد.

, , .,

شرکت‌های مخابرات ایران، کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس با بیشترین تأثیر مثبت مانع کاهش بیشتر شاخص کل شدند و در مقابل فولاد مبارکه اصفهان، ایران‌خودرو، فولاد خوزستان و گسترش نفت و گاز پارسیان بیشترین تأثیر منفی را روی شاخص بورس داشتند.

, .,

سرمایه‌گذاری غدیر، پالایش نفت اصفهان، فولاد مبارکه اصفهان، سرمایه‌گذاری گروه توسعه ملی، صنایع ملی صنایع مس ایران، بانک تجارت و گسترش سرمایه‌گذاری ایران‌خودرو نمادهای پربیننده امروز بورس بودند.

, .,

, ,

شاخص فرابورس ایران هم امروز با کاهش 357 واحدی عدد 21 هزار و 178 احد را ثبت کرد

, شاخص فرابورس ایران هم امروز با کاهش 357 واحدی عدد 21 هزار و 178 احد را ثبت کرد, ,

معامله گران امروز در فرابورس بیش از 2 میلیارد و 651 میلیون برگ سهم و اوراق مالی را در 689 هزار نوبت جابه‌جا کردند که ارزش آن به حدود 7 هزار و 83 میلیارد تومان رسید.

, .,

شرکت‌های سنگ‌آهن گوهر زمین، پتروشیمی مارون، ذوب‌آهن اصفهان، سرمایه‌گذاری صبا تأمین و پتروشیمی تندگویان بیشتر نقش را در افت شاخص داشتند و در مقابل پلیمر آریاساسول و سرمایه‌گذاری پویا با بیشترین تأثیر مثبت مانع افت بیشتر شاخص فرابورس شدند.

, .,

نمادهای ذوب‌آهن اصفهان، بانک دی، پتروشیمی تندگویان، صنایع ماشین‌های اداری ایران، س.توسعه و عمران استان کرمان، گروه سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی و نیروگاه زاگرس کوثر پر بیننده‌های امروز فرابورس بودند.

, .,
,

, ,

 انتهای پیام

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه