اخبار داغ

در جلسه رفع موانع تولید جنوب کرمان مطرح شد؛

توسعه و آبادانی رویای دیرینه بهشت معادن کشور/ کم کاری مسئولان اجرایی، گره کور رفع موانع تولید در کرمان

توسعه و آبادانی رویای دیرینه بهشت معادن کشور/ کم کاری مسئولان اجرایی، گره کور رفع موانع تولید در کرمان
محمدجواد فدایی گفت: نحوه برخورد با مشکلات سد راه تولید و اشتغال استان نامناسب است، سرمایه گذاران ثروت خود را وقف تولید و ایجاد اشتغال کرده اند، حال چگونه می خواهید با بهانه هایی همچون عدم دریافت مجوز، توقف گاز رسانی، مشکل آب و زمین توقف تولید و اشتغال را توجیح کنید.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از راه آرمان، ظهر امروز جلسه رفع موانع تولید جنوب کرمان با حضور استاندار کرمان، سرمایه گذاران طرح های اشتغال زا و جمعی از مسئولان در سالن شهید مرتضوی استانداری کرمان برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

در ابتدای این نشست مسلم مروجی فرد رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۴۰ جلسه با حضور فرمانداران و مدیران جنوب کرمان در راستای رفع موانع تولید تشکیل شده و کارگروه های مختلف مباحث را در طول هفته بررسی و مسائل مرتبط را کارشناسی و بررسی می کنند.

,

وی افزود: در این راستا ۹ کارگروه تشکیل شده و در نهایت از مجموع ۹۲ پرونده، ۱۳۲ مصوبه در جهت رفع موانع تولید جنوب کرمان صادر شده است، بیشترین مصوبات این کارگروه ها مربوط به تسهیلات بانکی، تامین زمین و مشکلات مربوط به ادارات کل استان بوده است.

,

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان مطرح کرد: در سفر به شهرستان رودبار جنوب مصوب شد تا شهرک های صنعتی، محیط زیست و سایر نهادهای اجرایی مصوبات را در راستای راه اندازی و گسترش نواحی و شهرک های صنعتی این منطقه انجام دهند.

,

مروجی فرد عنوان کرد: متاسفانه با گذشت مدت زمان قابل توجهی این امر تحقق پیدا نکرد و در بسیاری از موارد قوانین مربوط به زیست محیط مانع پیشرفت نواحی و شهرک های صنعتی شده است.

,

وی یادآور شد: یکی دیگر از مصوبات این سفر گاز رسانی به ورودی های شهرک های صنعتی در شهرستان های رودبار جنوب، منوجان و قلعه گنج بود که تاکنون هیچ یک از این موارد اجرایی نشده است.

,

کم کاری مسئولان اجرایی، گره کور رفع موانع تولید در کرمان

, کم کاری مسئولان اجرایی، گره کور رفع موانع تولید در کرمان, کم کاری مسئولان اجرایی، گره کور رفع موانع تولید در کرمان,

محمدجواد فدایی استاندار کرمان در ادامه با انتقاد از عملکرد مسئولان در جنوب کرمان اظهار کرد: نحوه برخورد با مشکلات سد راه تولید و اشتغال استان نامناسب است، چگونه می خواهید با این کم کاری های فراوان جنوب کرمان را گسترش دهید.

,

وی افزود: سرمایه گذاران ثروت خود را وقف تولید و ایجاد اشتغال کرده اند، حال چگونه می خواهید با بهانه هایی همچون عدم دریافت مجوز، توقف گاز رسانی، مشکل آب و زمین توقف تولید و اشتغال را توجیح کنید.

,

فدایی ابراز کرد: مسئولان باید راهکارهای مناسب با زمان و مکان را به سرمایه گذاران ارائه کنند، هنر این است که در شرایط فعلی برای پیشبرد اهداف راهکار مناسب پیدا کرد نه اینکه مشکلات را به حال خود رها کنیم.

,

استاندار کرمان گفت: شرط رسیدن به توسعه تغییر نگرش ها و باورهای غلط است، باید به این باور برسیم که توسعه در مناطق جنوبی کرمان نیازمند شجاعت و شهامت بیشتری است و باید با به کارگیری قوانین و روش های جدید راه دست یابی به توسعه را همواره کنیم.

,

در ادامه این نشست مشکلات مربوط به ۴ پروژه تولید و اشتغال در جنوب کرمان بررسی و مشکلات آن ها بیان و دستور لازم برای پیگیری آن ها صادر شد، عمده این مشکلات مربوط به تخصیص زمین، گاز رسانی، تامین آب، برق و مشکلات زیست محیطی بود.

,

اما آنچه که حائز اهمیت است، در این جلسات بارها و بارها مشکلات بیان می شوند، راهکارهای رفع این موانع گفته شده و در دستور کار مسئولان ادارات مختلف قرار می گیرد اما در جلسه بعد که غالبا پس از چندین ماه برگزار می شود، هیچ یک از مصوبه ها اجرایی نشده است.

,

مسئولان اجرایی برای کم کاری خود بهانه می آورند و سعی دارند برای مبرا کردن خود، کم کاری ها را به نهاد دیگری نسبت دهند، چگونه با وجود این چنین مسئولانی می توان انتظار عمرا، آبادانی و اشتغال زایی داشت در حالیکه استان کرمان با حجم گسترده ای از ثروت های خدادادی به خرابه ای در مقابل سایر استان ها می ماند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه