اخبار داغ

خط و نشان مقاومت در غزه برای رژیم صهیونیستی

خط و نشان مقاومت در غزه برای رژیم صهیونیستی
یک رسانه رژیم صهیونیستی با تیتر «حماس به سوی دریا شلیک کرد اما به سوی اسرائیل نشانه رفت به آزمایش موشکی صبح امروز جنبش مقاومت اسلامی فلسطین(حماس) واکنش نشان داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ «نایر نافوری» در یادداشتی که ساعاتی بعد از آزمایش هشت فروند موشک حماس روی خط پایگاه شبکه 12 رژیم اسرائیل در فضای مجازی قرار گرفت، نوشت : در سایه افزایش دمای(اوضاع) در جبهه جنوبی و به هوا رفتن مجدد بالن های انفجاری و آتش زای غزه ، حماس امروز دوشنبه آزمایش موشکی خود را به سوی دریا به انجام رساند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
به نوشته این پایگاه عبری زبان، حماس بین 5 تا 7 فروند موشک را برای آزمایش دقت و کارایی آن به سوی دریا شلیک کرد.
,
 
,
به اعتقاد این نویسنده، با وجود آن که این موشک ها به سوی دریا شلیک شده است، اما نشانه اصلی آنها (رژیم) اسرائیل را نشانه رفته اند تا به تل آویو بگویند ما همینجا هستیم و این موشک ها روزی در میان شما منفجر خواهد شد.
,
 
,
به اعتقاد نافوری این آزمایش در حالی انجام شد که چندی پیش یکی از رهبران حماس تاکید کرد تجاوزات اسرائیل منجر به نتایج غیر قابل پیش بینی خواهد شد.
,
 
,
روزنامه یدیعوت آحارانوت هم در گزارشی تحلیلی به قلم خبرنگار نظامی اش " عامیر بوحبوط" نوشت : حماس امروز ضرب آهنگ آزمایش های موشکی خود را افزایش داده است ، این اقدام غیر عادی بوده و به طور حتم پیام آن برای تل آویو است.
,
 
,
به اعتقاد این روزنامه عبری زبان حماس از کارشکنی های تل آویو در تعهداتش به آتش بس ناخرسند است.
,
 
,
شبکه هفتم تلویزیون رژیم صهیونیستی هم خبر داد حماس این موشک ها را در قالب یک رزمایش که در حال انجام دارد شلیک کرده است.
,
 
,
این اخبار در حالی منتشر می شود که این شبکه خبر داد سقوط یکی از بالن های آتش زا در شهرک ایریز ( که بر روی زمین های فلسطینیان در اطراف نوار غزه احداث شده است) آتش سوزی نسبتا بزرگی در این منطقه رخ داد.
,
 
,
روتر هم در گزارشی از شنیده شدن صدای انفجارهای متعدد در شهرک صهیونیست نشین سدیروت در اطراف نوار غزه خبر داد.
,
 
,
در این بین رسانه های فلسطینی هم با پرداختن به این آزمایش به چند مورد مهم در این رابطه اشاره کردند که برخی از آن عبارتند از :
,
 
,
1- همزمانی این آزمایش با بازگشت مبارزه با بالن های آتش زا که از نوار غزه به سوی شهرک های صهیونیست نشین اطراف این منطقه به هوا می رود ، پیامی برای رژیم صهیونیستی برای احترام گذاشتن به آتش بس و تحقق واقعی کاهش محاصره نوار غزه است.
,
 
,
2-بعید نیست که در کوتاه مدت آینده شاهد بالا گرفتن تنش بین رژیم صهیونیستی و مبارزان فلسسطینی باشیم ، اولین نشانه های آن را از هدف قرار گرفتن برخی از کشتزارهای واقع در مرز نوار غزه با بقیه خاک فلسطین می توان لمس کرد که صهیونیستها ادعا می کنند مراکزی برای دیده بانی و حضور مبارزان فلسطینی است.
,
 
,
3-افزایش تهدیدهای وزیر جنگ صهیونیستی علیه نوار غزه هم در این راستا قرار می گیرد ، گرچه او ساعاتی پیش اعلام کرد تنها هدفش بازگرداندن نظامیان اسیر صهیونیست است، اما محور مقاومت در فلسطین اشغالی هم با این آزمایش تلاش دارد پیام آمادگی خود را به رژیم صهیونیستی در مقابل هر نوع تجاوزی ارسال کند.
,
 
,
4- گرچه با توافقی میانه فعلا اختلاف بین بنیامین نتانیاهو و بنی گانتس مسکوت نگه داشته شد، اما این اختلافات طی چند روز گذشته آن قدر بالا گرفته است که تصور نمی شود مسئله تکمیل تفاهم و توافق با حماس در رابطه با مبادله اسرا و بقیه تعهدات به انجام برسد.
,
 
,
5- مشغول شدن مصر به عنوان تنها میانجی بین رژیم صهیونیستی و حماس به مشکلاتی همچون سد النهضه و تحولات لیبی نیز باعث شد تا توجه قاهره به شرایط میدانی نوار غزه کم رنگ تر شود.
,
 
,
6- این اقدام می تواند پاسخی به ادعاهای رژیم صهیونیستی درباره رخنه به داخل صفوف مقاومت باشد ، که گرچه گردانهای القدس شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین چند روز پیش در مستندی که از المیادین پخش شد نحوه اجرای طرح فریب رژیم صهیونیستی را تبیین کرد اما این اقدام حماس نیز پاسخی عملی به این ادعاها محسوب می شود.
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه