اخبار داغ

پیشی گرفتن درد گرانی از کرونا؛

گرانی افسارگسیخته قیمت کالا در پی افزایش نرخ ارز!

گرانی افسارگسیخته قیمت کالا در پی افزایش نرخ ارز!
شیوع گسترده ویروس کرونا در چند ماهه اخیر باعث رکود بسیار زیادی بر بازار و قیمت اجناس شده است اما آن چه که درد کرونا را دوچندان کرده افزایش افسار گسیخته قیمت کالا و خدمات است که جا دارد دستگاه ها و مسئولان نظارت بیشتری بر بازار داشته باشند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل ازهرمز، این روزها علاوه براینکه کشورما دچار یک بیماری منحوسی به نام کرونا است یک درد دیگری مردم را بیمارکرده این درد همان درد تورم و گرانی است که با روی کار امدن دولت روحانی اقتصاد کشور روزهای خوشی به خود ندیده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هرمز,

افزایش افسارگسیخته قیمت ارز و طلا از یک سو و بالا رفتن لحظه ای نرخ قیمت کالا و خدمات ازسوی دیگر باعث نارحتی و نارضایتی مردم بخصوص مردم مناطق محروم کشور شده است.

,

استان هرمزگان به عنوان یکی از استان های جنوبی در این ایام سال علاوه بر اینکه مردمانش با گرمای شدید دست پنجه نرم می کند گرانفروشی وافزایش شدید قیمت کالاها باعث ریختن عرق بیشتر مردم شده است.

,

برخی از کارشناسان هرمزگان و شهر بندرعباس را به عنوان یکی از مناطق گران کشور معرفی می کند؛ که بیشتر علت آن را بندری بودن این استان و وجود مناطق آزاد بیان کرده اما آنچه بیشتر نمایان است بی بهره ماندن مردم مظلوم استان از نعمت ظرفیت های خدادی این خطه از مهین عزیزمان است.

,

وجود جزایر، صنایع بزرگ نفتی و گازی هرکدام وزنه های بزرگی است که می تواند به تنهای خزانه  کشور را سیراب کند اما آنچه به ذوق می زنند این است که هرمزگان با این همه ظرفیت جز استان های محروم ایران نامیده می شود که جای بسیار تامل دارد.

,

مشخص است که با تغییر و گران شدن نرخ قیمت دلار قیمت کالا افزایش می یابد چون بخش عظیمی از مواد اولیه کالا های داخلی از خارج تامین می شود اما انچه واضح و مبراست جنس های داخلی بود ه که در شوکی که به بازاربه واسطه ارز افتاد دچار  افزایش نشود که جا دارد مسولین نظارت بیشتری برروی بازار داشته باشند.

,

وجود کالا های خارجی در دست مردم هرمزگان آن هم به دلیل همجواری با دروازه صادارات و واردات کشور بسیاری است به همین دلیل گران شدن نرخ ارز باعث برهم زدن معیشت مردم شده است.

,

قیمت دلار در بازار آزاد روزهای گذشته با ۱،۲۰۵ تومان کاهش نسبت به روزقبل خود ، ۲۱،۸۰۲ تومان‌ معامله شد همچنین، بانک مرکزی قیمت دلار رسمی را ۴،۲۰۰ تومان اعلام کرده است.

,

افزایش قیمت هم جنس داخلی و خارجی

, افزایش قیمت هم جنس داخلی و خارجی,

قنبر محمدی، فروشنده لوازم خانگی در بندرعباس در گفتگو با خبرنگار هرمز اظهار کرد: قیمت هااین روزها حبابی است و قیمت ها لجظه به لحظه تغییر می کند و بسیار بالاهستند.

,

وی افزود: لوازم خانگی ایرانی که یک ماهه پیش برای خود حواله کردم بودم روز گذشته قیمت ها را برایم ارسال کردند که برروی همه ی اجناس حدود یک میلیون تومان اضافه شده است.

,

این فروشنده لوازم خانگی گفت: اجناس خارجی از دو طریق قیمت آنها زیاد می شود یک افزایش قیمت درهم و دوم کم بود کالا در بازار به دلیل عدم واردات در چند ماه اخیر است.

,

وی با بیان اینکه قیمت کولر گازی معمولی با مارک های معروف حدود هشت و نیم میلیون تومان است، گفت: این قیمت در مقایسه با سه ماه گذشته ۲نیم میلیون تومان افزایش پیدا کرده است.

,

صمدی با بیان اینکه اجناس ایرانی توانایی تامین نیازهای داخلی را تا کنون نداشته اند خاطرنشان کرد:  کالاهای تولید داخل توان رقابت با برند های مطرح خارجی دارند منتها تولید آنها بسیار کم است.

,

مسئولین نظارت‌های بیشتر در بازار داشته باشند

, مسئولین نظارت‌های بیشتر در بازار داشته باشن,

جوادی یکی از شهروندان هرمزگانی در گفتگو با خبرنگار هرمز اظهار کرد: قصد ازدواج و تشکیل خانواده را دارم اما از بس که قیمت ها بالا است نمی دانم بایدچکار کرد.

,

وی افزود: با وام ازدواج می خواستم تمام اقلام مورد نیاز خانه را تامین کنم با این افزایش قیمت تنها چند تکه انها را توانستم خرید کنم.

,

این شهروند با گلایه از مسئولین در خصوص این افزایش قیمت عنوان کرد: جا دارد مسئولین نظارت‌های بیشتر در بازار داشته باشند و شاهد چنین افزایش قیمتی در بازار نباشیم.

,

کمبود نیروی بازرس برای نظارت بهتر در بازار هرمزگان

, کمبود نیروی بازرس برای نظارت بهتر در بازار هرمزگان,

عبدالرضا پیروی منش معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت معدن و تجارت هرمزگان در گفتگو با خبرنگار هرمز اظهار کرد: بازرسی‌ها از وضعیت بازار کالا و خدمات به ویژه کالاهای اولویت‌دار و نظارت بر مراکز فعال تجاری و اقتصادی استان و همچنین جلوگیری از هرگونه افزایش بی‌رویه قیمت‌ها در قالب طرح نظارتی درایام مختلف سال اجرا می شود تا حق از مصرف کنده ضایع نشود.

,

وی افزود: از مهمترین طرح های نظارتی این سازمان می توان به طرح پایان سال ،شروع مدارس، محرم وصفر، اربعین و دیگر مناسبت ها اشاره کرد.

,

معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت معدن و تجارت هرمزگان گفت: بعداز تشکیل پرونده ها درمعاونت نظارت به سازمان تعزیرات حکومتی ارسال می شود و پیگیری نهای تخلفات از طریق آن سازمان صورت می گیرد.

,

پیروی منش گفت: در سطح  کل استان هرمزگان بالغ بر ۴۰ هزار واحد صنفی مجوزدار به صورت رسمی فعالیت می کند که حداکثرکل نیروهای بازرسی و عملیاتی ۱۰۰نفر است.

,

وی افزود: با توجه به تعداد زیاد واحدهای صنفی در هرمزگان با کمبود بازرس مواجعه هستیم و نیاز است شهروندان مشارکت و همکاری بیشتری با این سازمان داشته باشند.

,

این مقام مسئول گفت: مردم به عنوان حق اجتماعی و قانونی خود می تواند تخلفات واحد های صنفی را به سامانه ۱۲۴گزارش دهند و این گزارشات در کمترین زمان رسیدگی می شود.

,

وی با بیان اینکه در طول سال ۹۸بیش از ۲۷۰هزار بازرسی از واحد های صنفی سطح استان صورت گرفت ،عنوان کرد: تعداد پروندهای های که از این بازرسی ها تشکیل شده ۱۴هزار مورد است و ارزش ریالی آن بالغ بر ۷هزار میلیارد ریال برآورد شده است.

,

پیروی منش با بیان اینکه کل گزارش های رسیده به ستاد خبری در سال ۹۸بیش از  ۸هزارگزارش است تصریح کرد: در این مدت ۸۸ واحد صنفی پلمپ شدند.

,

معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت معدن و تجارت هرمزگان بیان کرد: طرح  های بازرسی و نظارت چهار ماه امسال آغاز شده  که در این مدت ۱۰۴ هزار مورد بازرسی از واحدهای صنفی استان انجام شده است.

,

وی با بیان اینکه در این مدت ۷۷ واحد صنفی نیز پلمپ شدند، تصریح کرد: در این ایام  ۲ هزار ۶۳۰مورد گزارش از طرف شهروندان در سامانه ۱۲۴ ثبت شده است.

,

پیروی منش با بیان اینکه یک سامانه الکترونیکی برای نظارت براصناف طراحی شده است عنوان کرد: اطلاعات واحدهای صنفی در این سامانه ثبت و ضبط خواهد شد و از این طریق ارسال پرونده ها محقق می شود.

,

معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت معدن و تجارت هرمزگان ادامه داد: درج نکردن قیمت، صدور نکردن فاکتور و گرانفروشی از مهمترین تخلفات ثبت شده است.

,

وی علت گرانی های اخیر در کشور را ناشی از تحریم های ظالمانه خارجی، تغییرات نرخ ارز و شاخص های دیگر که بروی قیمت کالا تاثیرگذار عنوان کرد.

,

پیروی منش خاطرنشان کرد: هم استانی‌های عزیز می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف از سوی واحدهای صنفی، مراتب را با شماره تلفن گویا ۱۲۴ سامانه ستاد خبری سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گزارش کنند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه