اخبار داغ

پورابراهیمی تشریح کرد؛

جزئیات تازه از توافق سران قوا برای فروش نفت به مردم/ نسیه فروشی منتفی شد

جزئیات تازه از توافق سران قوا برای فروش نفت به مردم/ نسیه فروشی منتفی شد
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: دولت می تواند با استفاده از ظرفیت بازار سرمایه برای افزایش فروش نفت تراز تجاری کشور را بهبود ببخشد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمدرضا پورابراهیمی درباره محتوای جلسه دیروز سران قوا گفت: قراردادهای آتی مربوط به بخش نفت در مقابله با تحریم، هدایت نقدینگی در جامعه و همچنین تامین منابع مالی برای دولت در بخش های مختلف از اهداف طرح فروش نفت به مردم خواهد بود که در دستور کار جلسه سران قوا قرار گرفت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: با توجه به اهمیت موضوع و ضرورتی که در فضای اقتصادی کشور مطرح است کلیات این طرح مورد توافق قرار گرفت و براساس آن دولت می تواند از فروش نفت و قراردادهای آتی نفت استفاده کند.

,

پورابراهیمی درباره فروش نفت به مردم بصورت قطعی گفت: تلاش خواهیم کرد تعهدات دولت فعلی را به آینده موکول نکنیم و فروش نفت بصورت قطعی انجام شود و مبنای تسویه ریالی در سررسید که تعهد برای دولت آینده داشته باشد منتفی است.

,

وی درباره تاثیر اجرای این مصوبات در اقتصاد کشور گفت: نخست می توانیم از ظرفیت بازار سرمایه برای کاهش فشار ناشی ازتحریم ها در صادرات نفت خام و میعانات گازی استفاده کنیم و همچنین مجموعه پالایشگاه های داخلی کشور بخصوص پالایشگاه های کوچک از طریق تامین خوراک در بورس انرژی را فعال کنیم.

,

او ادامه داد: با اجرایی شدن این مصوبات صادرات کشور رونق خواهد گرفت و ظرفیت های صادراتی برای ارز آوری در بهبود تراز تجاری کشور کمک خواهد کرد.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه