اخبار داغ

مدیرکل آموزش و پرورش کرمانشاه:

۱۲ درصد دانش‌آموزان کرمانشاهی برای آموزش مجازی به اینترنت یا تلفن همراه دسترسی ندارند/ تهیه بسته‌های خودآموز پاییزی

۱۲ درصد دانش‌آموزان کرمانشاهی برای آموزش مجازی به اینترنت یا تلفن همراه دسترسی ندارند/ تهیه بسته‌های خودآموز پاییزی
مجید یزدان پناه , مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه از عدم دسترسی ۱۲ درصد دانش‌آموزان کرمانشاهی برای آموزش مجازی به اینترنت یا تلفن همراه خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  مجید یزدان پناه در گفتگو با  شبکه اطلاع رسانی مرصاد با بیان اینکه سال تحصیلی جدید از پانزدهم شهریورماه آغاز خواهد شد، اظهار داشت: به منظور بازگشایی مدارس ۳ وضعیت سفید، زرد و قرمز تعریف شده است که به زودی از سوی ستاد مقابله با کرونا این وضعیت ها در هر یک از مناطق کشور اعلام خواهد شد.

وی افزود: در وضعیت قرمز دانش آموزان همچنان باید در منزل و از طریق رادیو، تلویزیون، برنامه شاد و بسته های خودآموز مطالب را فرا گیرند اما در وضعیت زرد همواره نیمی از فعالیت ها در مدارس و نیمی دیگر از طریق ابزارهای مذکور انجام خواهد گرفت.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه بیان داشت: درشرایط زرد تلاش می‌شود که نیمی از دانش آموزان هر کلاس در یک روز و نیمی دیگر در روز دیگر در مدارس حضور یابند به گونه ای که تا پایان هفته به طور متناوب یک روز در میان دانش آموزان با رعایت پروتکل های بهداشتی در کلاس های درس حاضر شوند.

وی خاطرنشان کرد: همچنین در وضعیت سفید دانش آموزان مانند گذشته حاضر خواهند شد که البته ظاهر قضیه حاکی از آن است که در سال تحصیلی جدید در وضعیت سفید قرار نخواهیم گرفت.

یزدان‌پناه درباره چگونگی فراهم آوری زیرساخت ها برای دسترسی به اینترنت گفت: ۸۸ درصد دانش آموزان استان کرمانشاه عضو شبکه شاد شدند و این حاکی از آن است که حدود ۱۲ درصد به اینترنت یا تلفن همراه دسترسی ندارند .

این مسئول عنوان کرد: بر همین مبنا و بر اساس انعقاد تفاهمنامه ای میان آموزش و پرورش و مخابرات درصدد تکمیل زیرساخت ها و قرارگیری مودم رایگان در اختیار مردم نقاط روستایی به منظور دسترسی به اینترنت هستیم.

یزدان‌پناه خاطرنشان کرد: با تمام این تلاش‌ها فرض می‌کنیم همچنان نقاطی از استان نتوانند به اینترنت دسترسی داشته باشند که از طریق رادیو، تلویزیون، بسته های خودآموز و شبکه شاد آموزش ها را فرا می گیرند.

وی افزود: بسته های خودآموز پاییزی  همانگونه که معلم در کلاس درس توضیح می‌دهد مطالب را به دانش آموزان انتقال می دهد و میان دانش‌آموزانی که به اینترنت یا تلفن همراه دسترسی ندارند، توزیع خواهد شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه گفت: در روستاها معلم حضور می یابد و نیمی از جمعیت کلاس ها در طی هر روز در ساعات ابتدایی و نیمی دیگر در ساعات دوم در کلاس درس حضور می یابد و در واقع کمترین مشکل را به دلیل حضور معلمین، در روستاها داریم اما در داخل شهرها به دلیل اینکه جمعیت بیشتر است همچنین ممکن است خانواده ها از حضور دانش آموزان در مدارس استقبال نکنند، با مشکلاتی مواجه هستیم.

یزدان‌پناه خاطر نشان کرد: بر همین مبنا آموزش از طریق رادیو، تلویزیون، بسته های خودآموز و شبکه شاد در دستور کار قرار دارد البته باز هم ممکن است در هر مدرسه حدود ۱۰ تا ۲۰ نفر از دانش آموزان در نقاط شهری به تلفن همراه یا اینترنت دسترسی نداشته باشند که این تعداد با رعایت تمام پروتکل های بهداشتی در مدرسه حضور خواهند یافت و توسط معلم آموزش داده می شوند.

وی بیان کرد: اگر همه عوامل دست به دست هم دهند و پروتکلهای بهداشتی رعایت شود آموزش و پرورش مشکلات بهمن، اسفند، فروردین و اردیبهشت را نخواهد داشت و تمام دانش آموزان تحت آموزش قرار خواهند گرفت.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه گفت: تمام تلاش خود را می کنیم که دانش آموز از تحصیل عقب نمانند.

یزدان پناه گفت: همچنین اگر دانش آموزان کلاس اولی در مدارس حاضر نشوند بخش اعظمی از آموزش‌ها را از دست خواهند داد بنابراین در صدد هستیم با رعایت پروتکل های بهداشتی و استفاده از جمعیت کمتر در کلاس درس و نیز دعوت از مادران دانش آموزان در هر روز به نمایندگی از سایر اولیا به عنوان همیار معلم به خانواده اطمینان دهیم که پروتکل های بهداشتی در مدارس رعایت می‌شود.

یزدان‌پناه گفت: تاکنون ۹۸ درصد نوآموزان پایه اول ابتدایی نسبت به ثبت نام در مدارس اقدام کرده اند همچنین ۹۴ درصد دانش آموزان کلاس هفتم و ۷۵ درصد دانش آموزان کلاس دهم نیز ثبت نام کرده اند.

وی افزود: علت پایین بودن ثبت نام  دانش آموزان کلاس دهم این است عده ای از آنها منتظر نتیجه آزمون تیزهوشان هستند و عده‌ای دیگر نیز در لیست ذخیره مدارس شاهد و نمونه دولتی قرار دارد همچنین عده ای در حال تعیین رشته هستند.
 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبکه اطلاع رسانی مرصاد,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه