اخبار داغ

یک فعال صنفی بازار طلا و سکه:

وعده گشایش اقتصادی مشکل بازار طلا را حل نمی‌کند/جمع‌آوری نقدینگی، مرهمی برای زخم‌های دولت است نه تزریق ارز

وعده گشایش اقتصادی مشکل بازار طلا را حل نمی‌کند/جمع‌آوری نقدینگی، مرهمی برای زخم‌های دولت است نه تزریق ارز
در خصوص تاثیر وعده گشایش اقتصادی دولت بر بازار طلا، گفت: بازار وقتی آرام می‌شود که دولت پس از جمع آوری نقدینگی، چیزی برای عرضه و تزریق داشته باشند؛ این نقدینگی برای مرهم زخم‌های دولت است نه تزریق ارز؛ لذا این مشکل، همچنان با این روال، مرتفع نخواهد شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمدرضا نصیری در گفت‌وگو با خبرنگار بلاغ در خصوص آخرین تغییرات نرخ سکه و طلا در بازار امروز استان، اظهار کرد: با توجه به اعلام طرح گشایش اقتصادی از سوی دولت و متعاقبا روند نزولی قیمت‌ها در بازار طلا و سکه، وضعیت کاسبی، به دلیل توقف معاملات بازار، کساد و راکد است.

وی افزود: از سویی دیگر نوسانات پی در پی قیمت در بازار طلا، مردم را نسبت به بازار و خرید طلا و سکه، بی اعتماد کرده است.

عضو هیئت مدیره اتحادیه طلا و جواهر مرکز مازندران، خاطرنشان کرد: با توجه به اعلام دولت مبنی بر فروش نفت در راستای جهش اقتصادی، بازار از تب و تاب قیمتی افتاد و شاهد افت قیمت دلار و طلا در بازار هستیم.

این فعال صنفی بازار طلا در مازندران، ادامه داد: اما از آن‌جایی که هر روز یک تحلیل از بازار استخراج می‌شود و از سویی دیگر ورود نفت به بورس، شاید بتوانند نقدینگی را از بازار خارج کنند اما نمی‌توانند جلوی تورم را بگیرند.

نصیری بیان کرد: پس از اعلام خبر گشایش اقتصادی و فروش نفت، یعنی از سه روز پیش تا کنون، در بازار تعطیل ایام عید غدیر که هیچ خرید و فروشی هم صورت نمی‌گیرد، به یک باره قیمت طلا، افت پیدا کرد و مثقالی 500 هزار تومان، کاهش را شاهد بودیم.

وی عنوان کرد: پس از کاهش محسوس دیروز، از صبح امروز مجددا هر مثقال طلا خود را 200 هزار تومان بالا کشیده است و همه این اتفاقات، ضربه‌هایی است که به بازار طلا وارد می‌شود.

عضو هیئت مدیره اتحادیه طلا و جواهر مرکز مازندران، اعلام کرد: طی روز جاری، قیمت هر مثقال طلا، 4 میلیون و 450 هزار تومان و هر گرم نیز یک میلیون و 26 هزار تومان است.

این فعال صنفی بازار طلا در مازندران، ادامه داد: قیمت سکه تمام در بازار امروز 10 میلیون و 450 هزار تومان، نیم سکه 5 میلیون و 200 هزار تومان و ربع سکه دو میلیون و 980 هزار تومان است.

به گفته نصیری، قیمت دلار در بازارهای مازندران که طی شب گذشته به زیر 21 هزار تومان هم رسیده بود، امروز به 21 هزار و 300 تومان رسیده است.

وی متذکر شد: عملا قیمت سکه به نسبت 10 روز قبل، یک میلیون تومان کاهش پیدا کرده است؛ اما تغییر چندانی در قیمت نیم و ربع سکه نداشتیم؛ چرا که بیشتر قیمتش به حباب بر می‌گردد.

عضو هیئت مدیره اتحادیه طلا و جواهر مرکز مازندران، در پاسخ به این سوال که شما وعده دولت در خصوص گشایش اقتصادی را یک وعده برای بهبود اوضاع روانی جامعه می‌دانید یا واقعی، تصریح کرد: این ماجرا واقعی نیست، برای اینکه نمی‌تواند واقعی باشد؛ چرا که اگر حتی مردم به این جریان اعتماد کنند، تنها نقدینگی از کف بازار جمع می‌شود اما تورم در سر جایش، باقی است و کنترل نمی‌شود.

این فعال صنفی بازار طلا در مازندران، اضافه کرد: بازار وقتی آرام می‌شود که دولت پس از جمع آوری نقدینگی، چیزی برای عرضه و تزریق داشته باشند؛ این نقدینگی برای مرهم زخم‌های دولت است نه تزریق ارز؛ لذا این مشکل، همچنان با این روال، مرتفع نخواهد شد.

نصیری در پایان در پاسخ به این سوال که در شرایط فعلی طلا بخریم یا بفروشیم؛ گفت: اکنون زمان خریدن طلا است؛ الآن اصلا زمان مناسبی برای فروش نیست؛ چرا که پایین آمدن قیمت‌ها در شرایط فعلی، بعید به نظر می‌رسد.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بلاغ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه