اخبار داغ

لبیک به ندای رهبری در رزمایش کمک‌ مومنانه نکا؛

یادمان شهدای گمنام میعادگاه همدلانه خیران گمنام شد

یادمان شهدای گمنام میعادگاه همدلانه خیران گمنام شد
دومین مرحله از رزمایش کمک‌های مومنانه در شهرستان نکا درحالی به میزبانی یادمان شهدای گمنام این شهرستان برگزار شد که تأسی خیران گمنام برای رفع مشکلات کشور از شهدای گمنام موجی از حس همدلانه را در ذهن و قلب متبادر ساخته است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بلاغ، درحالیکه بازه اول مرحله دوم رزمایش کمک‌های مومنانه در سطح کشور مربوط به دهه ولایت یعنی از عید قربان تا غدیر بوده اما در شهرستان نکا پایان بازه اول این مرحله در سالروز ولادت امام موسی کاظم (ع) و در یادمان شهدای گمنام این شهرستان برگزار شد.

این مراسم که شور کمک به نیازمندان و آسیب‌دیدگان به کرونا در میان افراد و گروه‌های جهادی در کنار مسئولان دست‌اندکار قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) به ویژه بسیجیان کاملا مشهود بود به نوعی یک حرکت فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی در شرایط سخت همه‌گیری ویروس کرونا به شمار می‌آید.
 
 
* ظرفیت عظیم خیرین و مردم
در این مراسم مجیدرضا شعبانی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج نکا با اشاره به برگزاری موفق مرحله اول رزمایش کمک‌های مومنانه در این شهرستان، اظهار کرد: مرحله اول رزمایش در ماه‌های فروردین و اردیبهشت درمجموع با تهیه و توزیع ۲۰ هزار و ۱۸۵ سبد کالا میان کسانی که بابت این ویروس آسیب دیده بودند برگزار شد.

و افزود: مرحله اول با همت ۱۹ هزار و ۸۵۸ نفر روز از دو هزار و ۵۵۰ گروه جهادی و کمک دو هزار و ۴۷۹ خیر در این شهرستان به هشت و هزار و ۹۴۷ نفر از افراد شناسایی شده آسیب‌دیده در آن مقطع زمانی به اجرا درآمد.



فرمانده ناحیه مقاومت بسیج نکا با بیان آغاز مرحله دوم رزمایش کم‌های مومنانه در این شهرستان همزمان با سراسر کشور در روز عید قربان، خاطرنشان کرد: این مرحله در سه بازه زمانی مختلف از روز عید قربان تا سالروز شهادت امام رضا(ع) در پایان ماه صفر برگزار خواهد شد.
این مسئول اضافه کرد: بازه‌های مربوط به این مرحله شامل دهه ولایت از عید قربان تا غدیر، دهه اول محرم و دهه پایانی ماه صفر بوده که هرکدام بسته‌ها و کمک‌های خاصی را شامل می‌شود.

وی مجموع کمک‌های دهه ولایت مرحله دوم رزمایش در این شهرستان را حدود چهار هزار بسته خواند و گفت: در برنامه متمرکز بازه اول مرحله دوم در یادمان شهدای گمنام، یک هزار و ۵۰۰ سبد کالا به همت موکب انصارالحسین(ع)، خیریه آبشار عاطفه‌ها، شرکت‌های نکاچوب، سیمان، نیروگاه، خیرین محلی در محلات شهری و روستایی، مجمع خیرین محرومیت‌زدایی و بسیج سازندگی سپاه ناحیه نکا جمع‌آوری شده است.
 
 
* اجرای مراسمات محرم
شعبانی تصریح کرد: همچنین در این مرحله تنوع کمک‌ها بیشتر شد به شکلی که ۱۰۰ کارت هدیه و تعدادی کمک‌جهیزیه نوعروسان نیز تأمین شده و درکنار نمایشگاه تولید مساک و دستکش و رونمایی از پلاک شهدای سید اجرایی شده است.

وی افزود: درست است که کرونا عزیزانی را از ما گرفت و به برخی نیز آسیب رساند اما چنین برنامه‌هایی زیباتر است که در آن همدلی، وفاق و مواسات بیشتر دیده شد به شکلی که مردم پای کار آمدند تا مسئولان بهتر بتوانند به کسانی که آسیب دیدند خدمات برسانند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج نکا با تقدیر ویژه از زحمات کادر درمانی و پزشکی در مواجهه با بیماری کرونا به برگزاری برنامه‌های محرم در شهرستان نیز پرداخت و اذعان کرد: در صورت موافقت ستاد ملی کرونا برنامه‌های محرم در این شهرستان برگزار خواهد شد.

این مسئول اضافه کرد: برنامه‌های محرم امسال در شرایط بهتر با ایجاد فاصله اجتماعی و رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار خواهد شد و امیدواریم بتوانیم با رعایت این موارد عزاداری مناسبی را به نمایش بگذاریم تا هم توشه برای ما و هم تصویر مناسبی از راه امام حسین(ع) در کربلا باشد.
 
 
* ادای حق فرزندی علی و زهرا(س)
همچنین در این مراسم حجت‌الاسلام محمدصادق محمدی لائینی امام جمعه نکا با اشاره به موج همدلی ایجاد شده در کشور، اظهار کرد: آنچه مشاهده می‌کنید در حقیقت تجلی ایثار، وفاداری، فداکاری و احسان در راستای فرمان اسلام، خداوند و قرآن بوده که انفاق در مسیر خدا را دستور داده است.

وی افزود: اگر دست کسی را در شرایط سخت بگیریم و او را تغذیه کنیم هنر است چراکه در وقت راحتی کمک کردن کار مهمی نیست و زمانی که انسان خودش مشکل دارد و از جیره کم خود به دیگران کمک می‌کند کار مهمی به شمار می‌آید.



امام جمعه نکا امیرالمومنین را الگوی مناسبی برای انفاق و کمک به محرومان در راه خدا برشمرد و اضافه کرد: امیرالمؤمنین در آن زمان به تنهایی شب‌ها برای حفظ کرامت فقرا به در خانه آنها می‌رفت گویا آمار فقرا را داشت و از قبل کارش تنطیم شده بود.

این مسئول این اقدامات را نوعی تمسک خواند و اضافه کرد: امام حسن(ع) و امام حسین(ع) نیز همینگونه بودند بلکه همه ائمه دست فقرا را می‌گرفتند و امروز این کمک‌رسانی به شکل مدرن درآمده بنابراین این کار نوعی اقتدا و پیروی از امام علی(ع) است.

وی استمساک فکری را علاوه بر کمک‌رسانی به محرومان با الگوگیری از ائمه برشمرد و گفت: از نظر فکری هم باید در خط امیرالمومنین باشیم چراکه در زبان و فکر هم باید نشان دهیم از کدام خط هستیم به عنوان نمونه با چادر، شیوه زندگی و آداب رسوم خود نشانگر این ادعاها هستیم.

وی به برخی رفتارهای بعضی مذهبی‌نماها اشاره کرد و گفت: بعضی مناسک و آداب دینی درستی دارند اما رفتارهای دیگر آن‌ها با این منش تناسبی ندارد اما امیرالمومنین امیر کسانی است که واقعا در راه ایشان باشند.

محمدی لائینی حضت زهرا(س) را مادر افرادی که در رفتار به آنان شبیه باشند دانست و تصریح کرد: خوب است که مال ما در راستای گفته و دستور امامان قرار گرفته، فکر و لباس و آداب زندگی ما نیز همچون زندگی امیرالمؤمنین و حضرت زهرا(س) باشد.



وی افزود: اگر می‌خواهیم امیرالمومنین پدر و زهرا(س) مادر ما باشند باید حق فرزندی را در قبال این پدر و مادر مظلوم رعایت کنیم.

در پایان امام جمعه نکا تأکید کرد: کرم این است که در وقت تنگی معیشت و زمانی که مردم گرفتار بوده و دست نیاز به سوی شما دراز کردند سفره آنها را رنگین و به آن‌ها از نقد و غیر نقد کمک کنید که این مواسات است.
 
 
* لبیک به ندای رهبری
اما در حاشیه این مراسم خانم عبدیان به عنوان یکی از فعالان بسیجی حاضر در برنامه در گفت‌وگو با خبرنگار ما با اشاره به اهداف والای اجرای رزمایش کمک مومنانه در کشور، اظهار کرد: لبیک به ندای رهبری و دستگیری از همنوعان از مهمترین اهداف حضور در رزمایش کمک مومنانه به شمار می‌آید.

وی افزود: این حرکت‌های خیرخواهانه جهادی به همه مردم نشان می‌دهد که افرادی در جامعه حضور دارند که به فکر اقشار ضعیف بوده و دغدغه آن‌ها را دارند و تمام تلاش خود را برای جلب کمک‌های مردمی و رسیدگی به این گروه‌ها به کار خواهند گرفت.

این جهادگر بسیجی خاطرنشان کرد: کمک‌های مومنانه مردم شاید اگر جزیی به آن نگاه کنیم چندان زیبا نباشد اما وقتی در کنار هم قرار می‌گیرد تبدیل به سیلی می‌شود که ضمن کاستن ازمشکلات بسیاری از غم‌ها و استرس‌های جامعه را کاهش می‌دهد.
 
 
* عامل ترس دشمنان و شادی دوستان
همچنین آقای فخری از دیگر بسیجیان حاضر در برنامه‌ کمک‌های مومنانه در گفت‌وگو با خبرنگار ما هدف از برگزاری رزمایش کمک مومنانه را کاستن از مشکلات مردم برشمرد و تصریح کرد: به یقین رزمایش کمک‌های مومنانه حل کننده کامل مشکلات نیست اما می‌تواند سهم کوچکی در کاهش مشکلات داشته و حس نوع‌دوستی را در جامعه به جریان بی‌اندازد.

وی افزود: البته این حرکت برای دوستان شادی‌آور و موجب ترس دشمنان ملت ایران است چراکه همانطورکه می‌بینیم در بسیاری از کشورهای ابرقدرت مانند آمریکا، انگلیس و فرانسه مردم با مشکلات فراوانی در مواجهه با کرونا و معضلات ناشی از آن دست به گریبان هستند اما در ایران فضا متفاوت است.

این جهادگر بسیجی متذکر شد: در کشور ما همدلی جریان دارد و مردم سعی می‌کنند در غم هم شریک بوده و با کمک به یکدیگر اندکی از فشار اقتصادی و روانی ناشی از مشکلات یکدیگر بکاهند و این اثرات مثبت چشمگیری در فرداهای کشور خواهد داشت.
 

 
 
* الگویی برای تمام دنیا
این تنها گوشه‌ای از مهر همدلی جریان یافته در جامعه ایرانی است که همواره در زمان‌های سختی عیار خود را نشان داده و ثابت کرده که هرچه مشکلات بزرگتر باشند عزم این مردم نیز فراتر خواهد رفت و تا بر معضلات غلبه پیدا نکنند از پای نخواهند نشست.

در شرایطی که بسیاری از نقاط دنیا در التهاب حاصل از کرونا و اثرات نامطلوب آن قرار دارد در کشور ایران مردم با لبیک به ندای رهبر خود پای کار آمدند تا ثاب کنند که فضای اجتماعی این کشور فراتر و برجسته‌تر از بسیاری مدعیان توسعه و دموکراسی در جهان است.

این حس همدلی، ایران را تبدیل به کانون مهرورزی جهانی ساخته و ضمن جلب توجه سایر ملت‌های جهان به الگویی موفق برای ایجاد توده‌های اجتماعی در راستای کاستن از بسیاری مشکلات میان مردم تبدیل شده است.

انتهای پیام/
 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بلاغ,
,
,
,
,
, * ظرفیت عظیم خیرین و مردم, * ظرفیت عظیم خیرین و مردم,
,
,
,
,
, ,
,
,
,
,
,
,
,
, * اجرای مراسمات محرم, * اجرای مراسمات محرم,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, * ادای حق فرزندی علی و زهرا(س), * ادای حق فرزندی علی و زهرا(س),
,
,
,
,
, ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, ,
,
,
,
,
,
,
, * لبیک به ندای رهبری, * لبیک به ندای رهبری,
,
,
,
,
,
,
,
, * عامل ترس دشمنان و شادی دوستان, * عامل ترس دشمنان و شادی دوستان,
,
,
,
,
,
,
, ,
,
,
, * الگویی برای تمام دنیا, * الگویی برای تمام دنیا,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه