اخبار داغ

نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان:

خبرنگاران نگاه طبیبانه به مسائل داشته باشند/تنوع قومی و مذهبی یک فرصت برای کشور است

خبرنگاران نگاه طبیبانه به مسائل داشته باشند/تنوع قومی و مذهبی یک فرصت برای کشور است
آیت الله مصطفی محامی گفت: خبرنگاران با نگاه طبیبانه، مشکلات را شناسایی و سپس نگاه مردم و مسئولان را به سمت حل آنها معطوف کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از عصرهامون، آیت‌الله مصطفی محامی، نماینده ولی‌فقیه در سیستان‌وبلوچستان صبح امروز در نشست گفت‌وشنود مدیران و اصحاب رسانه ضمن تبریک روز خبرنگار به اصحاب رسانه با برشمردن ظرفیت‌های استان، اهمیت و حساسیت فعالیت رسانه‌ها را در توجه به آنها مورد تاکید قرار داد و اظهار داشت: ظرفیت‌هایی از جمله منابع سرشار، معادن فراوان، مرز و... در استان یافت می‌شود که عزم استفاده بهینه از آنها وجود نداشته است.

نماینده مقام معظم رهبری در امور اهل سنت سیستان‌وبلوچستان با اشاره به تنوع قومی و مذهبی به عنوان یک فرصت برای کشور و استان و ابراز گلایه از نگاه تهدیدآمیز به این مقوله، اضافه کرد: وجود رنگین‌کمان قومی و مذهبی در ایران یک فرصت است که به آن توجهی نمی‌شود و بدیهی است اگر از فرصت‌ها استفاده نشود، آن‌ها تبدیل به تهدید می‌شوند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی سیستان‌وبلوچستان، وجود مردم خوب، مهربان و وفادار را یکی دیگر از ویژگی‌های استان عنوان داشت و خاطرنشان کرد: سابقه بالای تمدنی، فرهنگی و مبارزاتی مردم استان در دفاع از عقیده، خاک، آرمان و تمامیت ارضی یک ظرفیت ویژه است.

آیت‌الله محامی توجه ویژه اصحاب رسانه و مسئولان را به اقتضائات استان خواستار شد و در توصیه‌هایی خطاب به جمع حاضر، اظهار داشت: با در نظر داشتن اصول عقلی، دینی، احکام شرعی و اخلاق اسلامی برای رسیدن به نتیجه تلاش کنید.

وی ادامه داد: اصحاب رسانه برای انجام رسالت مهم خود نیازمند تفکر بسیجی، حرکت جهادی، صبر، استقامت و پایداری در مسیر هستند.

امام جمعه زاهدان با تاکید بر لزوم نگاه جامع اصحاب رسانه به مسائل استان و هم‌چنین کار تخصصی در حوزه خبر، ابراز داشت: اصحاب رسانه باید واقعیت‌های مثبت و منفی جامعه را به‌خوبی پوشش دهند و به‌صورت تخصصی به موضوعات مختلف اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و غیره بپردازند.

نماینده ولی فقیه در سیستان‌وبلوچستان عنوان داشت: اصحاب رسانه باید نقشی دوگانه و موازی را دنبال کنند به‌طوری‌که هم سخنگو و پیگیر مطالبات مردم از مسئولان باشند و هم خدمات نظام را برای مردم بیان کنند تا جامعه از واقعیت‌هایی که در کشور رخ می‌دهد باخبر باشد.

رئیس شورای امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر سیستان‌وبلوچستان با تأکید بر نقد منصفانه، خاطرنشان کرد: فعالان رسانه با نیت خیرخواهی و برای اصلاح به نقد بپردازند و با مقایسه نقاط قوت و ضعف در کنار یکدیگر، راهکارهای عملی برای حل مشکلات و معضلات ارائه کنند.

عضو هیئت علمی جامعه‌المصطفی ارتقاء سطح رسانه‌های استان و تولید محتواهای اثرگذار را خواستار شد و اعلام کرد: اصحاب رسانه و خبرنگاران باید با اهتمام به مقوله آموزش و کسب تجربه، در جهت ارتقاء محتوایی و فنی و تولید محتواهای با کیفیت و اثرگذار گام بردارند.

آیت‌الله محامی با اشاره به جایگاه اساسی فرهنگ و ارتباط آن با همه مسائل و مشکلات استان در حوزه‌های اجتماعی، اشتغال، مسائل امنیتی و غیره، تاکید کرد: اصحاب رسانه به مقوله فرهنگ به عنوان زیربنای مسائل جامعه توجه جدی داشته باشند.

امام جمعه زاهدان با اشاره به تعبیر ادیبانه امام علی(ع) درباره حضرت رسول(ص) که ایشان را «طبیبٌ دوارٌ بِطِبه» توصیف کرده‌اند، ابراز داشت: اصحاب رسانه با نگاه طبیبانه، مشکلات را شناسایی و سپس نگاه مردم و مسئولان را به سمت حل آنها معطوف کنند.

نماینده مقام معظم رهبری در امور اهل سنت سیستان‌وبلوچستان با اشاره به این که دشمنان تلاش می‌کنند با سوءاستفاده از نقاط ضعف، ضربه بزنند، سیاست استعمارگران را از دیرباز «تفرقه بیانداز و حکومت کن» دانست و خاطرنشان کرد: ما باید در برابر دشمنان آرایش جنگی گرفته و نسبت به نقشه‌های آنها هوشیار باشیم.

وی با تاکید بر توجه به مصالح و منافع نظام اسلامی، کشور و استان فراتر از نگاه‌های قومی، مذهبی، جناحی و سیاسی، تصریح کرد: مسئولان، ائمه جمعه و علما باید با اجتناب از درگیری و التهاب‌آفرینی، اولویت خود را خدمت به مردم و حل مشکلات استان قرار دهند و به جای موضع‌گیری در مسائل ملی و بین‌المللی و ایجاد دعوا، مصالح و منافع استان را مدنظر بگیرند.
 
نماینده ولی فقیه در سیستان‌وبلوچستان با اشاره به ضرورت تقویت اتحاد و انسجام مردم، تحکیم امنیت، گسترش آرامش روحی و روانی و پرهیز از التهابات، بیان داشت: مردم از درگیری و نزاع خسته شده‌اند و نیازمند آرامش هستند لذا پرداختن به التهابات و درگیری‌ها به نفع مردم نیست و مشکلی را حل نمی‌کند.

عضو هیئت علمی جامعه‌المصطفی نگاه ملی، بین‌المللی و گسترش ارتباطات را مورد تاکید قرار داد و مطرح کرد: استان سیستان‌وبلوچستان با برخورداری از مرز آبی و خاکی با کشورهای همسایه، ظرفیت ارتباطی خوبی را برای خبرنگاران و اصحاب رسانه فراهم می‌کند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی سیستان‌وبلوچستان، حضور مؤمنانه و متعهدانه در فضای مجازی را ضروری دانست و گفت: باید برای استفاده بهینه از فضای مجازی برنامه‌ریزی و تدبیر شود و لازم است اصحاب رسانه ضمن اهتمام به فعالیت در رسانه‌های رسمی، در فضای مجازی نیز مؤثر باشند.

امام جمعه زاهدان وظایف مسئولان و مدیران را در برابر خبرنگاران متذکر شد و با تاکید بر حمایت و پشتیبانی مادی و معنوی مسئولان از اصحاب رسانه، اظهار داشت: ایجاد زمینه رشد و تعالی اصحاب رسانه در حوزه‌های آموزش، پژوهش و سایر جهات باید مدنظر باشد.

وی ضمن تأکید بر روحیه نقدپذیری مسئولان و اعلام آمادگی برای ارزیابی عملکرد نماینده ولی فقیه از سوی رسانه‌ها، گفت: مسئولان و مدیران نه تنها وظیفه دارند نقدهای منصفانه را پذیرا باشند بلکه باید از ارائه پیشنهادات‌ و راهکارهای اصحاب رسانه استقبال کنند.

آیت‌الله مصطفی محامی خواستار قدرشناسی مردم نسبت به تلاش‌های صادقانه اصحاب رسانه و اعتماد به رسانه‌های داخلی شد و اظهار داشت: تجلی اعتماد مردم این است که هر جا قصد داشتند حرفی بزنند رسانه‌های داخلی را پناهگاه و اصحاب رسانه را سخنگوی خود بدانند و از توان آن‌ها استفاده کنند.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصرهامون,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه