اخبار داغ

عربستان ظرفیت تولید نفت خود را افزایش می‌دهد

عربستان ظرفیت تولید نفت خود را افزایش می‌دهد
مدیرعامل آرامکو، پس از اعلام وضعیت شرکت در سه ماهه دوم سال جاری میلادی، به تحلیل گران و سرمایه گذاران گفت قصد دارد ظرفیت تولید نفت خام را یک میلیون بشکه در روز افزایش داده و به ۱۳ میلیون بشکه در روز برساند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  مدیرعامل شرکت آرامکوی عربستان اعلام کرد این شرکت قصد دارد علی‌رغم کاهش هزینه های سرمایه ای خود در سال جاری میلادی و سال آینده، ظرفیت تولید نفت خام را یک میلیون بشکه در روز افزایش داده و به 13 میلیون بشکه در روز برساند.

 امین ناصر مدیرعامل آرامکو، پس از اعلام وضعیت شرکت در سه ماهه دوم سال جاری میلادی، به تحلیل گران و سرمایه گذاران گفت طرح هزینه‌های سرمایه ای شرکت آرامکو برای سال 2021 بسیار پایین تر از طرح  قبلی آن خواهد بود.

 وی گفت دستورالعمل قبلی هزینه های سرمایه ای شرکت آرامکو بین 40 تا 45 میلیارد دلار بوده است.

« ما قصد داریم حداکثر ظرفیت خود را از 12 به 13 میلیون بشکه برسانیم که تاثیر چندانی بر سرمایه ما در 2021 نخواهد داشت».

 شرکت آرامکو اعلام کرد سود دهی آن در سه ماهه دوم سال جاری میلادی 73 درصد کاهش یافته  که دلیل آن تعطیلی های ناشی از همه گیری ویروس کرونا بوده است.  کاهش مصرف نفت در نتیجه این تعطیلی‌ها، قیمت نفت را به پایین‌ترین رقم طی دو دهه گذشته رساند.

 این شرکت همچنین اعلام کرد انتظار دارد هزینه‌های سرمایه آن در 2020 به پایین ترین رقم 25 تا 30 میلیارد دلار رسیده باشد.

 نسبت سرمایه گذاری آرامکو در پایان ماه ژوئن برابر با 20.1 درصد بود. ناصر اظهار داشت هدف نسبت سرمایه‌گذاری این شرکت بین 5 تا 15 درصد است. نسبت سرمایه گذاری نسبت بین بدهی شرکت و ارزش بازار آن است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه