اخبار داغ

صنایع کوچک با مشکلات بزرگ؛

«لابی گری» مشکل عمده صنایع کوچک و متوسط خراسان جنوبی/ 96 درصد واحدهای تولیدی استان صنایع کوچک و متوسط هستند

«لابی گری» مشکل عمده صنایع کوچک و متوسط خراسان جنوبی/ 96 درصد واحدهای تولیدی استان صنایع کوچک و متوسط هستند
درحال حاضر96 درصد واحدهای تولیدی فعال استان، صنایع کوچک ومتوسط هستند که با مشکلات بزرگی روبرو هستند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، خراسان جنوبی از مزیت های خوبی درعرصه نیروی انسانی، ذخایر و مواد معدنی، انرژی و صنایع کوچک و متوسط  بهره مند است که با مدیریت صحیح این منابع می تواند در توسعه و تولید گام های بلندی بردارد  و در حال حاضر 96 درصد از واحدهای تولیدی فعال استان ، صنایع کوچک هستند، حال با توجه به وضعیت فعلی برای نجات اقتصاد کشور باید این صنایع کوچک و متوسط را مورد توجه قرار دهیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان، , خاورستان، , خاورستان،,
 
,
صنایع کوچک به عنوان واحدهایی معرفی می ‌شوند که با هزینه ‌ای کمترازصنایع بزرگ به فضای اشتغال و تولید در جامعه بسیار کمک می‌کنند، این در حالی است که این صنایع با مشکلات بزرگی روبه رو هستند و برای ادامه فعالیت خود به حمایت نیاز دارند.
,
 
,
 
,
«لابی گری» یکی از عمده مشکلات صنایع کوچک و متوسط استان
, «لابی گری» یکی از عمده مشکلات صنایع کوچک و متوسط استان, «لابی گری» یکی از عمده مشکلات صنایع کوچک و متوسط استان,
 
,
خانم امیراحمدی از صنعتگران خراسان جنوبی در گفتگو با خبرنگار خاورستان گفت: صنایع کوچک  و متوسط استان نیازمند حمایت بیش از گذشته درسال جهش تولید هستند.
,
 
,
وی با اشاره به برخی قوانین دست و پا گیر تولید کنندگان افزود: قوانینی که برای فعالان اقتصادی و تولید کنندگان وجود دارد حمایت کننده از واحدهای تولیدی نیست و برای موفقیت و ماندگاری صنایع و واحدهای تولیدی باید این قوانین اصلاح شود تا تولید کننده بدون دغدغه بتواند کار تولید را انجام دهد.
,
 
,
مدیرعامل شرکت تولیدی سنگ های پلیمری (ایرانستان)عنوان کرد: یکی ازعمده مشکل واحد های صنایع کوچک استان عدم حمایت از محصولات تولید داخل استان است.
,
 
,
وی ادامه داد: در بسیاری از ادارات با لابی گری محصولات تولیدی خارج از استان خرید می کنند که این بزرگترین معضل  و عمده مشکل برای صنایع کوچک ومتوسط  استان است.
,
 
,
به اعتقاد امیراحمدی،اگرازمحصولات تولیدی داخل استان حمایت شود و ادارات ونهاد ها ملزم به خرید از محصولات تولیدی استان شوند بسیاری ازمشکلات این تولید کنندگان برطرف خواهد شد.
,
 
,
خواب برخی از مسئولان استان در سال جهش تولید
, خواب برخی از مسئولان استان در سال جهش تولید, خواب برخی از مسئولان استان در سال جهش تولید,
 
,
حسینی یکی دیگرازمدیران واحد های صنایع کوچک درگفتگو با خبرنگارخاورستان، با بیان اینکه صنایع کوچک با مشکلات بزرگی روبرو هستند، گفت: یکی ازمشکلات صنایع کوچک عدم حمایت ازمحصولات تولیدی و ورود کالای قاچاق و مشابه آن به استان می باشد.
,
 
,
وی عدم تامین مواد اولیه را از دیگر مشکلات صنایع کوچک دانست و اظهار کرد: درخراسان جنوبی کارخانجات بزرگ و شرکت های مادر برای تولید مواد اولیه واحد های کوچک وجود ندارد و این موضوع باعث شده که این صنایع کوچک برای تامین مواد اولیه خود دچار مشکل باشند.
,
 
,
نبود منابع مالی، تسهیلات ارزان قیمت و کارشکنی بانک ها از دیگر مشکلات مطرح شده این تولید کننده استان بود که گلایه شدید از بانک ها افزود:در سال جهش تولید تا کنون هیچ گونه جهشی در حوزه تولید رخ نداده است وبرخی مسئولان تولیدی واقتصادی استان درخواب هستند.
,
 
,
حسینی با اشاره به اینکه هر روز شاهد شکوفایی و نوآوری در تولیدات ومحصولات هستیم،گفت: بازسازی و نوسازی ماشین آلات و خط تولید ازنیازهای اصلی تولید کنندگان است که نیازمند کمک و حمایت جدی دولت می باشد.
,
 
,
وی  مالیات بر ارزش افزوده را یکی دیگر از مشکلات واحد های تولیدی استان عنوان کرد وگفت: مالیات برارزش افزوده در این وضعیت تولید امان تولیدکنندگان و صنایع کوچک را بریده است که می بایست برای حل آن مجلس و دولت این اقدام اساسی انجام دهند.
,
 
,
رمضانی از دیگر مدیران صنایع کوچک استان نیزدرگفتگو با خبرنگار خاورستان به مشکلات کمبود منابع مالی و تسهیلات ارزان قیمت اشاره کرد وگفت: صنایع کوچک و واحدهای تولیدی برای ادامه فعالیت خود نیاز تسهیلات ویژه با یک دوره تنفس در مقابل فشارهایی که از بخش های مختلف از جمله دریافت مالیات و بیمه وارد می شود نیاز دارند.
,
 
,
وی به مشکلات پیش آمده از شیوع کرونا برای صنایع کوچک اشاره داشت و افزود: بسیاری از صنایع کوچک استان دچارمشکلات مواد اولیه، بازارفروش شده اند.
,
 
,
وی که  در حوزه محصولات کشاورزی و غذایی فعال است،افزود: بیشتر کارخانجات و صنایع ، ماشین آلات و تجهیزات به روز ندارند و با ظرفیت های غیر پیشرفته قادر به رقابت با تولیدات سایر کشورها نیستند در صورتی که برای ورود به بازار های خارجی و حتی داخلی باید از بسته بندی به روز استفاده شود.
,
 
,
 
,
96 درصد واحدهای تولیدی فعال استان،صنایع کوچک ومتوسط هستند
, 96 درصد واحدهای تولیدی فعال استان،صنایع کوچک ومتوسط هستند, 96 درصد واحدهای تولیدی فعال استان،صنایع کوچک ومتوسط هستند,
 
,
مهندس پارسا مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان درگفتگو با خبرنگار خاورستان بیان کرد:با وجود شرایط نامساعد اقتصادی کشور فضای کسب و کار صنایع کوچک و متوسط  در خراسان جنوبی خوب است.
,
 
,
وی با بیان اینکه در حال حاضر 96درصد واحد های تولیدی استان صنایع کوچک و متوسط هستند،عنوان کرد: صنایع کوچک ومتوسط سهم بسیار بالای در تولید، اشتغال بخش های کشاورزی، صنت و معدن را دارند.
,
 
,
وی اظهار داشت: با توجه به اینکه صنایع کوچک و متوسط در راستای تکمیل زنجیره تولیدات بخش کشاورزی، معدن و بازار های هدف ایجاد شده اند یکی از مهمترین راه های توسعه صنعتی استان می باشند.
,
 
,
مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی استان با اشاره به مشکلات مطرح شده افزود:مشکلات مطرح شده واحد های تولیدی صنایع کوچک و متوسط استاندر ستاد تسهیل رفع موانع تولید و کارگروه های تخصصی برسی و برای مشکلات چاره اندیشی می شود.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه