اخبار داغ

یک هنرمند البرزی مطرح کرد؛

بازاریابی و فروش؛ مهمترین دغدغه هنرمندان البرز

بازاریابی و فروش؛ مهمترین دغدغه هنرمندان البرز
فاطمه صفوی گفت: هر هنر و فعالیتی باید درست به مردم نشان داده و تبلیغ شود تا مردم با آن محصول آشنا شوند و به سمت آن گرایش پیدا می کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از "تیتریک"؛ فاطمه صفوی از هنرمندان صنایع دستی استان البرز است که از سال 84 وارد حوزه نقاشی شد و شروع به یادگیری نقاشی ایرانی کرد و بعد از چند سال در همان زمینه مشغول به کار حرفه ای شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک,

وی از آنجا که علاقه زیادی به زمینه های مختلف هنر داشت از سال 91 وارد حوزه خیاطی شد و بعد از آن هم  در حوزه نمددوزی مشغول به کار شد و هم اکنون با نمد و روبان محصولات مختلفی شامل آویزهای اتاق کودک، آویز های اطاقا خواب، جامدادی، گیفت های مناسبتی، گل سر و ... تولید می کند.

,

به مناسبت روز حمایت از صنایع کوچک این هنرمند البرزی در گفتگو با خبرنگار "تیتریک" گفت:  مراحل کار در نمددوزی بسیار شبیه خیاطی است.ابتدا طرح موردنظر را روی کاغذ الگو کشیده و الگو را روی پارچه قرار داده و با ماژیک مخصوص طرح را روی پارچه پیاده می کنیم و پارچه را می بریم. بعد پارچه ها را به هم دوخته  و در آخر داخل پارچه ها را با پوشال یا الیاف پر می کنیم.

, تیتریک,

صفوی ادامه داد: ابزار مورد نیاز برای این کار شامل نمد در رنگهای مختلف، نخ ماهیگیری یا نخ عمامه و پوشال می باشد. تزئینات کار هم بطور ذوقی و سلیقه ای می تواند شامل مروارید، پولک، نگین و غیره باشد.

,

وی با بیان اینکه در منزل کار می کند، افزود: در حال حاضر کارگاهی ندارم و در خانه مشغول فعالیت هستم. حسن انجام این هنر این است که می توان در منزل هم به کارهای خانه رسیدگی کرد و هم در کنار آن یک درآمدزایی داشت.

,

این هنرمند استانی تصریح کرد: صد درصد در زمینه صنایع دستی رد پای سنگین چینی ها در کشور دیده می شود. اما مسلما هنری که از ذائقه یک ایرانی سرچشمه می گیرد و با ذوق و سلیقه ایرانی آمیخته می شود، قابل مقایسه با هنر غیر نیست. از طرفی می توانم ادعا کنم احساس و ذوق آمیخته با عشق و علاقه در هنر ایرانی برای مصرف کنندگان ایرانی محسوس تر است. من چون مردم ایران را می شناسم متناسب با ذائقه آنها بهتر کار می کنم و کالای من ایرانی برای ذائقه ایرانی مناسب تر است.

,

صفوی گفت:اساس و هویت یک مملکت به فرهنگ و هنر آن کشور بستگی دارد و هنر ایرانی مخصوصا نقاشی ایرانی پیشینه تاریخی بسیار غنی و پر مغزی دارد.

,

وی ادامه داد: از نظر من یک محصول خوب صنایع دستی ایرانی باید بیانگر فرهنگ ایرانی، آداب و رسوم بسیار باارزش ایرانی آمیخته با مذهب،  دین و آیین ایرانی باشد. ما با هنرمان میتوانیم فرهنگ و دین و مذهبمان را به جهانیان ارائه کنیم و حتی آنها را به دین و آیینمان دعوت کنیم. کودکان ما از همان کودکی با مفاهیم ارزشمند اسلام، حجاب، دین و اهل بیت در قالب عروسک هایشان و طرح های روی جامدادی ها و جلد دفتر و کتابهایشان آشنا می شوند و رشد می کنند.

,

این هنرمند افزود:هنر ابزار بسیار ارزشمندی برای نشان دادن ارزش ها و فرهنگ ها به دیگران است. ما باید بتوانیم از این ابزار قدرتمند در جهت بالا بردن اعتقادات،  فرهنگ و تفکر دینی جهانیان استفاده کنیم.

,

صفوی تاکید کرد:هنر خانم و آقا نمی شناسد. من در زمینه های مختلف هنری خانمها و آقایان زیادی دیده ام که دوشادوش هم مشغول فعالیت هستند. اما حضور بانوان با توجه به اینکه می توانند وقت آزاد بیشتری در منزل داشته باشند و از آنجا که دارای احساسات و صبر و حوصله بیشتری هستند، میتواند  در زمینه صنایع دستی پررنگ تر باشد.

,

وی گفت: اصولا هنر چه در زمان یادگیری و چه در زمان انجام فعالیت حرفه ای نیازمند حوصله، صبر،  پشتکار توأم با ذوق و احساس است. یک هنرمند خوب باید بتواند ذهن خود را از تمام تعلقات آزاد کند و همزمان با عشق، احساس ، علاقه ، صبر و حوصله کار کند تا موفق شود همه اینها باید با هم باشد. چه بسا کار هنری که از نظر فنی و تکنیکی بسیار کار قوی و خوبی است اما خالی از احساس و عشق است. چنین هنری به دل نمی نشیند و چه بسا کار هنری پر از احساس و ذوق است اما از نظر فنی و تکنیکی بسیار ضعیف است. چنین کاری هم ارزش هنری ندارد.

,

این هنرمند ادامه داد: من دوست دارم انواع مختلف هنر را یاد بگیرم و در زمینه های مختلف هنر سررشته داشته باشم و فعالیت کنم اما اگر بخواهم شغلی غیر از هنر را نام ببرم، بسیار علاقه مند به تدریس و معلمی هستم.

,

صفوی افزود: مهمترین مشکل از نظر من در زمینه صنایع دستی بازاریابی است. از نظر من هر هنر و فعالیتی باید درست به مردم نشان داده شود و تبلیغ شود تا مردم با آن محصول آشنا شوند آنگاه به سمت آن گرایش پیدا می کنند.

,

وی تصریح کرد: در حال حاضر تنها کانال بنده ‌در ایتا می باشد و بنده هیچ پیام رسان خارجی ندارم و از آنجا که وظیفه همه ما حمایت از کالای ایرانی است و نرم افزار ها هم به مثابه کالا محسوب می شود سعیم این است که بتوانم هنر ایرانی را در پیام رسانهای ایرانی ارائه کنم.

,

این هنرمند استانی گفت:اسعی بنده این است که تلفیقی بین هنر نقاشی ایرانی(مینیاتور) و هنر نمددوزی برقرار کنم. بدین صورت که تصاویر مینیاتور ایرانی را در پوشش نمد که دارای ابعاد و ملموس است پیاده کنم. این کار مشابه خارجی ندارد و کاملا منطبق بر هنر ایرانی است.

,

صفوی ادامه داد: انتظار من از مردم مانند همه تولید کنندگان ایرانی این است که برای محصول ایرانی ارزش بیشتری قائل شوند و یک محصول و هنر ایرانی را بر نمونه های خارجی ترجیح دهند. چرا که یک محصول ایرانی و یک هنر ایرانی با فرهنگ و آداب و رسوم ایرانی سنخیت بیشتری دارد و ارتقا و رشد فرهنگ هر مملکتی تنها در دست هنرمندان و تولیدکنندگان داخلی همان مملکت است و از آنجا که امسال سال جهش تولید است ما باید خودمان را ملزم کنیم ضمن استفاده از کالای ایرانی از اشتغال جوانان و تولید کنندگان داخلی حمایت کنیم.

,

وی در خاتمه خاطر نشان کرد: توصیه من به هنرمندان جوان و تازه کار این است که هیچگاه صبر و پشتکار و امید خود را ازدست ندهند. لازمه هنر داشتن صبر و پشتکار است. اگر در ابتدا با شکستی مواجه شدند هیچگاه امید خود را از دست ندهندو مطمئن باشند لذتی که در تولید یک اثر هنری است هیچگاه فراموش نخواهد شد. و دیگر اینکه سعی کنند کار هنری خود را با ذوق و احساس و علاقه انجام دهند و هیچگاه هنر را فدای درآمد و پول نکنند تا بتوانند یک اثر هنری ارزشمند و تأثیر گذار خلق کنند. در این صورت تمام ذهن ها به سمت آن اثر هنری جذب خواهد شد و دلها تحسینش خواهند کرد و عقلها از آن درس خواهند آموخت.

,

در زیر نمونه هایی از کارهای صنایع دستی این هنرمند استانی را می بینید:

,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

 

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه