اخبار داغ

صنایعی کوچک با همتی بلند؛

سال جهش تولید و ضرورت حمایت از صنایع کوچک

سال جهش تولید و ضرورت حمایت از صنایع کوچک
بیست و یکم مرداد هر سال فرصت دوباره ای برای نشان دادن جایگاه واقعی صنایع کوچک است، تا یکبار دیگر جهت ارتقا و احیای این صنایع متحد شویم و در سالی که مزین بنام “جهش تولید” است بتوانیم ‌گامی بلند در جهت بهبود وضعیت صنایع کوچک برداریم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از عصر همدان؛ صنایع کوچک و بنگاه های زود بازده جزو مشاغلی هستند که نیاز به حمایت و پشتیبانی زیادی دارند چرا که باید پیچ و خم های فراوانی را طی تا سر و سامان بگیرند و معمولا کارآفرینان این صنعت همت بلندی دارند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر همدان,

به گفته کارشناسان، یک چهارم اشتغال کل جهان و یک سوم مجموع سرمایه گذاری ها در صنایع کوچک است و هر کشوری سیاست ها و حمایت های خاص خود را از این صنایع اعمال می کند.

,

صنایع کوچک با توجه به سرمایه اولیه پایینی که نیاز دارد، فشار مالی سنگینی به دولت وارد نمی کند اما در مقابل ظرفیت اشتغالزایی بالایی دارد.

,

در حال حاضر در کل دنیا به علت شیوع بیماری کرونا برخی از بنگاه ها کوچک از بین رفته اند و در ایران نیز خیلی از کسب و کارها دستخوش تغییرات شده است.

,

صاحبان مشاغلی که هر کدام در گوشه ای از شهر با کارگاهی کوچک چندین نفر را مشغول کار کرده بودند، در حال حاضر یا غیر فعال هستند یا اینکه با حداقل نیروی کار ادامه می دهند.

,

در بین این کارآفرینان افرادی را می بینیم که با اندک سرمایه شروع کرده اند و حالا در این شرایط بحرانی نیاز به کمک دولت دارند تا بتوانند چرخه اقتصاد واحد تولیدی خود را بچرخانند.

,

در این خصوص دبیر اتاق اصناف همدان در گفتگو با خبرنگار عصر همدان؛ گفت: خوشبختانه تسهیلات خوبی اعم از آموزش، برگزاری نمایشگاه و همراهی تیم تجاری به کشورهای خارجی، برای کارگاه های کوچک داریم و علاوه بر آن، یارانه قابل قبولی به واحدهای تولیدی نیز داده می شود.

,

احمد گازرانی با بیان اینکه هفتاد و پنج هزار واحد صنایع کوچک در استان داریم، اشاره کرد: از این تعداد سی و پنج هزار واحد تولیدی هستند و نیمی دیگر در بخش توزیع فعالیت دارند .

,

وی افزود: واحدهای کوچک تولیدی بالای ۵۰ تا ۷۰ درصد اشتغال یک جامعه را شکل می دهند بنابراین باید به آنها اهمیت ویژه ای داده شود .

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه