اخبار داغ

کارشناس مسائل منطقه :

خلع سلاح حزب‌الله از اهداف اتفاقات اخیر لبنان است

خلع سلاح حزب‌الله از اهداف اتفاقات اخیر لبنان است
سید هادی سید افقهی، کارشناس مسائل منطقه گفت: یکی از اهداف اتفاقات اخیر لبنان، متهم کردن و خلع سلاح حزب‌الله و اعمال تحریم‌های سنگین بر علیه مردم لبنان است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سید هادی سید افقهی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار موج رسا; اظهار داشت: تا زمانی که مقامات کشور لبنان از جمله مقامات ذیربطی همچون مقامات امنیتی، انتظامی، اعضای دولت و قوه قضائیه تحقیقات خود را در خصوص اتفاقات اخیر لبنان تکمیل و نتایج این حادثه مرگبار و فجیع را اعلام نکنند، تمام اظهار نظرها اعتبار ندارد و تنها گمانه زنی بوده و نمی‌تواند ملاک تصمیم‌گیری بعدی باشد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا;,
 
,
وی ادامه داد: بر مبنای نتایجی که از سوی دولت لبنان اعلام می‌شود، اقدامات قضائی بعدی در خصوص عاملان آن از جمله آمریکا، رژیم غاصب اسرائیل و عوامل مزدور آنها با ارائه مدارک محکمه پسند انجام می‌شود.
,
 
,
این کارشناس سیاسی بیان داشت: معاندان و دشمنان لبنان و حزب‌الله امروز بر اساس نظریات توهمی، محدود، ناقص، غیر فنی، فتوشاپ، جنگ روانی، جنگ نرم و بر اساس منافع خود مسائل این کشور را تحلیل می‌کنند که این تحلیل‌ها نمی‌تواند ملاک درستی باشد.
,
 
,
کارشناس مسائل منطقه با بیان اینکه مطرح کردن وجود مواد  رادیو اکتیو توسط کارشناسان ایتالیایی نیز مورد تایید کارشناسان این کشور و کارشناسانی که به کمک لبنان آمده بودند، نیست، افزود: اگر منطقه آلوده به مواد رادیو اکتیو بوده چگونه کارگران مشغول آوار برداری هستند چرا که این مواد قابل تبخیر نبوده و در زمین، آب، هوا و اجساد مانده زیر آوار قابل دریافت بوده و در آزمایش نشان داده می‌شود. سید افقهی بیان داشت: این اظهارنظرها غیر رسمی و در حد گمانه زنی است و نمی‌تواند ملاک تصمیم‌گیری بعدی باشد، اگر چه برخی از کشورهای استکباری از جمله آمریکا، اسرائیل، اتحادیه اروپا و کشورهای مرتجع عرب به این دلیل که حضور، توان  و نقش حزب‌الله را بر نمی تابند این مسائل را به آن ربط می‌دهند.
,
 
,
وی با اشاره به نقش حزب‌الله در داخل لبنان از ابعاد امنیتی، سیاسی و مبارزاتی با رژیم صهیونیستی، گفت: حزب‌الله مزاحم منافع آنها بوده است و اتفاقات اخیر لبنان توطئه‌ای است که هنوز علت و عامل آن مشخص نیست.
,
 
,
کارشناس مسائل منطقه یادآور شد: شرایط قبل از انفجار و عکس‌العمل‌های بعدی اتفاقات نشان می‌دهد که این موضوع توطئه بوده و به زودی دلایل و عامل آن مشخص می‌شود.
,
 
,
سید افقهی تصریح کرد: یکی از اهداف این حملات در لبنان متهم کردن و خلع سلاح حزب‌الله و اعمال تحریم‌های سنگین بر علیه مردم لبنان است که تظاهرات گروه 14 مارس که توسط مزدوران و چماق به دستانشان اتفاق افتاد و در دیدار اخیر آنها با مکرون اهداف آنها آشکار شد.
,
 
,
وی با بیان اینکه اولین نقطه پرگار اتفاقات لبنان حزب‌الله است، افزود: سناریو اینگونه طراحی شد که انبارهای حزب‌الله که دارای مواد نیترات برای ساخت اسلحه و بمب بر علیه اسرائیل و رقبای سیاسی این گروه بوده است، دلیل این اتفاقات مطرح شود.
,
 
,
کارشناس مسائل منطقه ادامه داد: این تحلیل‌های غلط اراجیف و حرف‌های بی‌ارزش رسانه‌های آمریکا و ارتجاع عرب است که از سوی مزدوران وابسته و شبکه‌های خبری آنها پیگیری می‌شود در حالی که این اقدامات حنای بی‌رنگ و بی‌خاصیت آنها را آشکار می‌کند.
,
 
,
سید افقهی افزود: حزب‌الله از رفتار عقلانی برخوردار بوده و با دست خود این بندر حیاتی را نابود نمی‌کند بلکه پشت پرده این توطئه‌ها خلع سلاح حزب‌الله لبنان پنهان شده است.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه