اخبار داغ

در جمع خبرنگاران مطرح شد

سرانجام پروژه های بزرگ گچساران از تونل دیل تا دریاچه مصنوعی

سرانجام پروژه های بزرگ گچساران از تونل دیل تا دریاچه مصنوعی
فرماندار گچساران در جمع خبرنگاران به ماجرای بازنشسته بودنش واکنش نشان داد و به تشریح آخرین وضعیت پروژه های مهم شهرستان از جمله تونل دیل، دریاچه مصنوعی، جاده گچساران-بهبهان و پردیس سینمایی پرداخت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  صبح زاگرس پیش از ظهر امروز نشست تجلیل از خبرنگاران شهرستان گچساران با حضور فرماندار و رئیس فرهنگ و ارشاد این شهرستان برگزار شد.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد گچساران در این نشست گفت: گچساران در سطح استان جمعیتی پویاتر و پرتلاش تر و کاراتر در حوزه خبر دارد و این نظر را داریم که فرهنگ را اساس،توسعه بدانیم بار تاثیر گذار همان سلامت حوزه رسانه است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح زاگرس,
,

نوروزی گفت: صاحبان قلم تضمین کننده و سرآمد در تمامی عرصه ها هستند ،این فرایند تولید و عرضه خبر یک رکن اساسی در جامعه است و امیدواریم دوستان این مهم را در راستای توسعه و پیشرفت جامعه بکار گیرند؛ در ماه محرم بدلیل شرایط کرونایی نیز نگاهی ویژه تری به این ماه داشته باشند و به روند هر چه شایسته تر عزاداری های محرم با رعایت تمامی اصول و دستورات بهداشتی با توجه به ابلاغیات ستاد کرونا همت بگمارند.

فرماندار گچساران در ادامه این نشست گفت:رسالت خبرنگاران در عرصه خبر بسیار عظیم است انهم در جهت اگاهی و اطلاع رسانی در جامعه است و خبرنگاران نیز باید این رسالت را به شایستگی ادا کنند و با اگاهی به جامعه سهم ویژه ای در پیشرفت و توسعه کشور داشته باشند، رسانه ها رکن چهارم دموکراسی هستند .
خوانپایه ادامه داد: یک خبرنگار باید بدون حاشیه و رک و صحیح و بدون جهت گیری های سیاسی اهدافش را دنبال کند و اخبار موثق و اقناع کننده افکار عمومی را بدرستی انتشار دهد، دست خبرنگار نباید در مقابل واقعیت های موجود جامعه بلغزد و بایستی با شجاعت پیگیر مطالبات مردم باشد، انتشار اخبار صحیح و موثق از اهداف کار خبرنگاران باشد اگر غیر از این باشد یقینا مخاطبین رسانه خودش را از دست خواهد داد.
وی افزود: ارزش و اعتبار خبرنگاران به فعالیت و اقدامات شایسته خودشان بستگی دارد هرچند شان و منزلت خبرنگاران رفیع است هرچند از لحاظ حقوق و مزایا در مضیقه باشند، همه ما به امانت داری توجه خاصی داشته باشیم آنهم برای مردم و در جهت تنویر افکار عمومی گام بردارند که در چارچوب اخلاق حرفی ای قلم برانند و لغزشی در کارشان‌نیز نداشته باشند.
خوانپایه گفت: امنیت حرفه ای جامعه خبرنگاری بایستی توسط خودشان مدیریت شود هرچند معتقدم که اخلاق حرفه ای خبرنگاری بایستی رعایت شود و یک خبرنگار باید به درستی و با رعایت اصول و قانون اخبار را به آگاهی مردم برساند.

فرماندار گچساران در خصوص بازنشستگی اش گفت: البته قوانین و مقرراتی وجود دارد و بنده حداقل پنج سال تا بازنشستگی فاصله دارم و اگر هم قرار باشد کسی خدمتش تمام شود تصمیم گیری با ارکان دولت است و با ما نخواهد بود.

,
,
,
,
,
,
,
,

وی در ادامه به اعتبارات نفت اشاره کرد و گفت: این اعتبارات دو بخش است دو سوم بر کل استان ها توزیع میشود و یک سوم متعلق به شهرستان هایی است که تولید نفت دارند همچون گچساران و بهمئی که بر اساس شاخص ها نیز پروژه هایی تعریف می شود.
خوانپایه ادامه داد: پروژه هایی که بالای ۷۰ درصد پیشرفت دارند اولویت هستند و اعتبارات استانی را در کمیته برنامه ریزی مطرح کردیم، گچساران در سال های اخیر وضعیت خوبی داشته است و پیگیری خوبی انجام شد که از نماینده سابق شهرستان تقدیر می کنم و در سال جاری هم اعتبارات خوبی پیش بینی شده است که پیگیری های لازم هم به عمل خواهد آمد و مردم هم نتایج را ببینند.

,
,

فرماندار به کارهای صورت گرفته در حوزه حمل و نقل، آب و خاک و عمران روستایی اشاره کرد و گفت: بخشی از عملیات اجرایی تونل دیل‌ که بزرگترین تونل در جنوب است انجام شد که سال گذشته بدلیل نشت گاز تعطیل شد و نشت گاز هم فعلا متوقف شده است و رایزنی ها و پیگیری هایی جهت ادامه کار انجام شده است.
وی در خصوص دریاچه مصنوعی گفت: پیمانکاران مختلف و دستگاه هایی مجری بودند و اختلافاتی بین شهرداری و پیمانکار وجود داشته و هنوز به نتیجه لازم در این خصوص نرسیده ایم و باید تصمیماتی براساس واقعیات انجام شود و مشکلات کارفرما و پیمانکار و اختلاف بین شهرداری و پیمانکار حل و فصل شود هرچند جلساتی برگزار شد اما متاسفانه مشکل همچنان پابرجاست.
خواپایه ادامه داد: پردیس سینمایی هم در حال انجام است و بخش عمده ای از کار صورت گرفته است و پیگیری های لازم نیز انجام شده است هرچند پیمانکار جدید اعلام کرده است که اجرای فاز دوم مقرون به صرفه نخواهد بود.

فرماندار در پایان گفت: با توجه به شیوع کرونا اما در هفته دولت طرح های خوبی داریم افتتاح قطعه چهارم جاده گچساران به بهبهان را داریم و بالغ بر ۱۰۰میلیارد افتتاح و پروژه کلنگ زنی در هفته دولت نیز خواهیم داشت؛ دولت پای کار است و خدمات رسانی به مردم جزئی از ایمان ماست.

,
,
,
,
,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه