اخبار داغ

دادستان همدان:

ماجرای تیراندازی و فوت نوجوان قهاوندی در حال بررسی است

ماجرای تیراندازی و فوت نوجوان قهاوندی در حال بررسی است
حسن خانجانی از پیگیری موضوع تیراندازی مامور نیروی انتظامی به نوجوان قهاوندی که اخیرا در خبرگزاری های مختلف انتشار و سبب سوءاستفاده برخی رسانه های معاند شده خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از عصر همدان؛ برخی منابع خبری معاند و زاویه دار با نظام که همواره آماده برای گرفتن ماهی از آب گل آلودند، از حادثه تیر اندازی در قهاوند به دست مامور نیروی انتظامی، سو استفاده کرده و آن را دستمایه ای برای حمله به اصل و اساس انقلاب قرار داده و در کانال ها و گروه های مجازی خود منتشر کردند و تلاش کردند که ارگان های نظامی و انتظامی را در تقابل با مردم جلوه دهند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر همدان,

همزمان با این اتفاق، گفتگویی از معاون اجتماعی نیروی انتظامی استان همدان نقل شد مبنی بر اینکه باند حفاران غیر مجاز اشیای تاریخی با شلیک پلیس زمین گیر شده اند و یک نفر از اعضای این باند نیز بر اثر شدت جراحات وارده در اثر تیر اندازی جان خود را از دست داده است.

,

در این راستا که آیا اقدام این مامور بطور غیر قانونی صورت گرفته یا بر اساس ضوابط و در چارچوب قوانین انجام شده؛ همچنین در جهت شفاف کردن موضوع با حسن خانجانی دادستان استان همدان گفتگویی صورت گرفت.

,

حسن خانجانی، دادستان کل استان همدان در رابطه با کم و کیف این حادثه به خبرنگار عصر همدان؛ گفت: نیمه های شب 15 مرداد ماه یگان حفاظت سازمان میراث فرهنگی و گردشگری قهاوند به رییس حوزه قضایی گزارش می دهد که در تپه ی روستای شیرین آباد افرادی در حال حفاری غیر مجازند. رییس حوزه قضایی نیز دستور اعزام ضابطین به محل را می دهد که به آنجا رفته و گزارشی از وضعیت را جمع آوری و ارائه دهند.

,

دادستان همدان افزود: مشخص می شود که دو عدد موتور سیکلت در محل حضور دارند که با دیدن مامورین بلافاصله متواری می شوند. یک نفر از مامورین که سرباز وظیفه نیز بوده اقدام به تیر اندازی به سمت آنها می کند که در این حادثه نوجوانی بنام محمدرضا ویسی زخمی می شود و در اثر جراحات وارده در بیمارستان فوت می کند.

,

خانجانی در پاسخ به این پرسش که آیا این افراد واقعا حفاران غیر مجاز بودند و اینکه آیا تیر اندازی این سرباز وظیفه طبق ضوابط صورت گرفته یا نه تصریح کرد: موضوع در حال بررسی است و در حاضر آن مامور سرباز وظیفه در بازداشت به سر می برد. مسئولین سازمان قضایی نیروهای مسلح و همچنین دادستانی استان در حال بررسی این پرونده می باشند که آیا مقتول، بطور غیرمجاز در حال حفاری بوده یا موضوع چیز دیگریست.

,

وی ادامه داد: همچنین دستگاه قضایی استان در حال واکاوی و مشخص نمودن حقیقت ماجراست که آیا این مامور بطور غیرقانونی اقدام به شلیک نموده و مرتکب قتل شده یا اینکه تیراندازی وی در چهارچوب قانون صورت گرفته است.

,

دادستان همدان یادآور شد: اگر مشخص شود که این سرباز وظیفه، اجازه قانونی برای این کار نداشته و بصورت خودسرانه اقدام به تیراندازی نموده و باعث قتل این نوجوان شده است، که طبق قانون با او برخورد خواهد شد و همه ی اقدامات و تشریفات پیش بینی شده در قانون، در مورد این فرد انجام می گیرد؛ نیز اگر ثابت شود که اقدام این سرباز وظیفه، طبق چارچوب ها و ضوابط انجام گرفته است، وفق قانون، دیه آن نوجوان از بیت المال پرداخت خواهد شد.

,

خانجانی با بیان اینکه دستگاه قضایی پس از شفاف شدن ابعاد ماجرا، بطور کامل به تبیین این حادثه خواهد پرداخت، تاکید کرد: از رسانه ها و خبرگزاری ها و همچنین مردم عزیزمان درخواست می کنیم که اخبار و اطلاعات، در این موضوع را فقط از مراجع رسمی قضایی پیگیری کنند و از هر گونه گمانه زنی های شخصی و غیر معتبر در انتشار این گونه حوادث بپرهیزند تا خدای ناکرده از مسیر عدالت خارج نشوند.

,

وی تاکید کرد: اظهار نظرهای فردی و جریانی، تنها پازل دشمنان و معاندین نظام (که تنها به دنبال سیاه نمایی حوادث و اتفاقات در کشور هستند) را تکمیل خواهند کرد. مردم مطمئن باشند پس از مشخص شدن کامل این موضوع دادستانی بطور دقیق، اطلاع رسانی در این خصوص را انجام خواهد داد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه