اخبار داغ

معاون علمی، پژوهشی و فناوری سپاه خراسان رضوی مطرح کرد؛

از تولید ماسک هوشمند کرونا تا تولید دستگاه تصفیه هوای بیمارستانی/ ۳ شرکت دانش‌بنیان در سال جاری راه‌اندازی شد

از تولید ماسک هوشمند کرونا تا تولید دستگاه تصفیه هوای بیمارستانی/ ۳ شرکت دانش‌بنیان در سال جاری راه‌اندازی شد
کفاش با اشاره به حمایت و هدایت ۳ شرکت دانش بنیان با کمک بسیج علمی پژوهشی خراسان رضوی گفت: در راستای مقابله با کرونا با موضوع ماسک هوشمند بر اساس محصولات دانش‌بنیان در حال مطالعه و تولید هستیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمودرضا کفاش، معاون علمی، پژوهشی و فناوری سپاه امام رضا(ع) در گفت‌وگو با صبح توس، اظهار کرد: سازمان بسیج علمی و پژوهشی سپاه از سال 1387 با هدف تحقق بخشی به منویات رهبر معظم انقلاب جهت دستیابی به مرجعیت علمی کشور شکل گرفته است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

رفع نیازها و مشکلات مردم اولویت بسیج علمی است

, رفع نیازها و مشکلات مردم اولویت بسیج علمی است,

وی افزود: در سازمان بسیج علمی هدف اصلی تولید علم نافع و مفید بر اساس نیازهای سپاه و بسیج برای رفع مشکلات مردم و جامعه است و تولید علم بر اساس بیانیه گام دوم انقلاب که منتج به اقتدار کشور و تربیت نیروی انسانی متعهد و متخصص شود در دستور کار است.

,

معاون علمی، پژوهشی و فناوری سپاه امام رضا(ع) با اشاره به حمایت از طرح هایی که منجر به اشتغالزایی افراد و محرومیت زدایی از جامعه شود گفت: پیگیر این موضوع هستیم که علمی تولید شود که خالق ثروت شود چراکه بسیج دارای نقش تسهیلگری است و این تسهیل گر نیز مورد اعتماد مردم است.

,

وی افزود: امروزدر جتگ اقتصادی هستیم و دشمنان انقلاب اسلامی در عرصه اقتصادی به نبرد با ملت ایران آمده اند لذا آرایش جنگی ما باید در رفع نیازهای اقتصادی با تکیه بر تولید ملی و توان داخل متمرکز شود و البته نگاه ما در اقتصاد باید مبتنی بر اقتصاد مقاومتی باشد.

,

فعالیت بیش از ۴ هزار شرکت دانش‌بنیان در کشور

, فعالیت بیش از ۴ هزار شرکت دانش‌بنیان در کشور,

کفاش با بیان اینکه یکی از پایه های اقتصادمقاومتی در حوزه های دانش بنیان است تصریح کرد: وظیفه حمایت از شرکت های دانش بنیان در سطح کشور را داریم و قریب به 4200 شرکت دانش بنیان در کشور وجود دارد اما تأکید بر افزایش شرکت های دانش بنیان وجود دارد.

,

وی افزود: از ابتدای سال جاری 3 شرکت دانش بنیان با کمک معاونت علمی پژوهشی سپاه امام رضا(ع) مورد حمایت و هدایت واقع شده است و از مرحله فناوری به مرحل دانش بنیانی رسیده است.

,

معاون علمی، پژوهشی و فناوری سپاه امام رضا(ع) شکل گیری بسیج با ریشه های مردمی را دارای بنیه قوی همه جانبه دانست و ادامه داد: امروز رویکرد ما برای تولید علم خودکفایی اقتصادی است و با جهاد علمی در پی گفتمان سازی و مطالبه گری تخصصی هستیم.

,

توان ایجاد ۲۰مرکز رشد برای کمک به اشتغال و خودباوری

, توان ایجاد ۲۰مرکز رشد برای کمک به اشتغال و خودباوری,

وی با اعلام اینکه از اهداف مهم در سال ۹۹ ایجاد مراکز رشد و فناوری است افزود: هدف ما در مراکز رشد تولید محصولات نوآور و فناور و همچنین اشتغالزایی و خلق ثروت است لذا باید بازار آن پیش بینی شود و بر همینی اساس تجاری سازی محصول دارای اهمیت است و نباید محصولی تولید شود که بازار فروش نداشته باشد.

,

کفاش خاطرنشان کرد: در مراکز رشد مدل موفقی آغاز شده و بر اساس واسپاری امور به اقشار و بسیجیان بومی ایده ها و طرح ها برای کمک به معیشت و اقتصاد جامعه جریان دارند لذا در سال گذشته 4 مرکز رشد در شهرستان بردسکن و مه ولات و دو مرکز رشد در مشهد ایجاد شده است.

,

وی با اشاره به توان ایجاد ۲۰مرکز رشد برای کمک به اشتغال و خودباوری شهرستان افزود: در مقابله با کرونا از اسفندماه سال گذشته بحث تولید محلول ضدعفونی و ماسک و کارکردن روی داروهایی برای مقابله با این ویروس آغاز شده است.

,

معاون علمی، پژوهشی و فناوری سپاه امام رضا(ع) گفت: در محصولات دانش بنیان در مرز دانش روی ماسک هوشمند در حال مطالعه هستیم که با فیلترهایی با رعایت تمام ملاحظات پزشکی و اشعه خاص اجازه ورود هوای آلوده و تنفس را نمی دهد و به صورت هوشمند اکسیژن را تصفیه می کند.

,

راه‌‎اندازی ۳۸ پایگاه‌ علمی مسجدمحور در خراسان رضوی

, راه‌‎اندازی ۳۸ پایگاه‌ علمی مسجدمحور در خراسان رضوی,

وی افزود: ۳۸پایگاه های علمی مسجدمحور با هدف ارتقای سطح تحصیلی دانش آموزان منطقه، مشاوره های شغلی، تحصیلی و کلاس های کارآفرینی راه اندازی شده است.

,

کفاش اظهار کرد: امروز روی محلول ضدعفونی مطالعه می شود که بر پایه انتی اکسیدان ها است و از مراکز پزشکی رسمی تقاضا شده که پیگیری محصول انجام شود تا باتوجه به عوارض کم آن، مصرف الکل کاهش یابد.

,

وی ضمن اشاره به تولید محلول ضدعفونی کننده بر پایه نانوسیلورها توسط پژوهشگران بسیجی افزود: با حمایت بسیج علمی دستگاه تصفیه هوا به کمک ازون و اشعه یووی خروجی تصفیه را ارائه می‌دهد و مدل موفق آن در بیمارستان های استان نصب شده و در حال استفاده است.

,

معاون علمی، پژوهشی و فناوری سپاه امام رضا(ع) با بیان اینکه 10 شرکت دانش بنیان، 8 مرکز رشد و 40 پایگاه علمی در سطح شهرستان راه انداری شده تصریح کرد: 15 پروژه علمی و پژوهشی به صورت تسهیلاتی و اعتباری در راستای تولید ملی مورد حمایت معاونت علمی و پژوهشی سپاه خراسان رضوی قرار گرفته است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه