اخبار داغ

هاشمی:

تقویت ناوگان حمل و نقل عمومی باید صورت بگیرد/ امیدواریم سال آینده اولین قطارهای ملی را وارد خط کنیم

تقویت ناوگان حمل و نقل عمومی باید صورت بگیرد/ امیدواریم سال آینده اولین قطارهای ملی را وارد خط کنیم
رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت:با توجه به نزدیک شدن به فصل پاییز وارد تقاضای پیک سفر می‌شویم و لازم است تقویت ناوگان حمل و نقل عمومی را داشته باشیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران در سخنرانی پیش از دستور خود در دویست و سی امین جلسه شورای شهر تهران با اشاره به اینکه در آستانه سی امین سالگرد پیروزی ایران در جنگ تحمیلی قرار داریم، گفت: بعد از قبول قطعنامه ۵۹۸ در سال ۶۸ تا سال ۶۹ ایران در یک بلاتکلیفی قرار داشت و نیروهای دفاعی ایران به همین دلیل در حالت آماده باش قرار داشتند و جلسات مکرری میان صدام حسین و رئیس جمهور عراق و آیت الله هاشمی رئیس جمهور وقت صورت گرفت و با نامه نگاری‌های متعدد انجام شده نهایتاً در ۲۳ مرداد صدام در نامه‌ای همه خواسته‌های ایران را پذیرفت.

وی افزود: صدام از جمله آزادسازی اراضی اشغالی، آزاد سازی بدون قید و شرط همه اسرا و بازگشت قرارداد الجزایر را پذیرفت و برای نخستین بار بود که طی ۳۰۰ سال گذشته ایران بدون واگذاری حتی یک وجب از خاک خود جنگی را به صلح تبدیل کرد و به همین دلیل این روز بسیار مهم است.

رئیس شورای شهر با اشاره به اینکه در بسیاری از کشورها روز خاتمه جنگ را گرامی می‌دارند گفت: متأسفانه این کار در ایران انجام نمی‌شود و به نظرم این روز باید به عنوان پیروزی در جنگ ۸ ساله دفاع مقدس مورد توجه قرار گیرد و در هیاهوی سیاسی به فراموشی سپرده نشود.

هاشمی اظهار داشت: با توجه به نزدیک شدن به فصل پاییز وارد تقاضای پیک سفر می‌شویم و لازم است تقویت ناوگان حمل و نقل عمومی را داشته باشیم و باید به دولت یادآوری کنیم که در بودجه سال ۹۹، ۳ هزار میلیارد اوراق مشارکت دیده شده است.

وی ادامه داد: اما با گذشت ۵ ماه از سال هنوز درباره این بودجه تصمیم گیری نشده است و همین تأخیرات پیش می‌آید که فعالیت‌های مورد نظر به آخر سال می‌رسد.

رئیس شورای شهر از دولت خواست: تکلیف تقسیم اوراق مشارکت را به ویژه برای حمل و نقل عمومی روشن کنند.

وی گفت: با افزایش ناوگان حمل و نقل عمومی، فاصله اجتماعی رعایت می‌شود.

هاشمی با اشاره به مراسم روز گذشته که در کارخانه واگن سازی برگزار شد، از تلاش‌های معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری، شهردار تهران، معاونت حمل و نقل شهرداری و مدیرعامل شرکت مترو تقدیر کرد و گفت: ساخت واگن ملی بیش از ۵۰ درصد پیشرفت داشت و کار ارزنده‌ای انجام شده بود و می‌توانیم تا بهمن ماه یک رام قطار ملی با ۸۵ درصد ساخت داخل را داشته باشیم.

وی تذکر داد: امیدوارم این تحقیقات به شکل تحقیق در طاقچه باقی نماند و برای توسعه و ساخت هر واگن نیازمند، ۵ هزار میلیارد اعتبار هستیم.

رئیس شورای شهر گفت: برای یک قطار ۷۰ هزار میلیارد نیاز است و امیدوارم طوری عمل کنیم که در سال آینده اولین قطارهای ملی را وارد خط کنیم.

هاشمی اظهار داشت: در مورد اتوبوس برقی هم می‌شود این کار را انجام داد و راحت تر از مترو است، موتور برقی هم می‌توانیم بسازیم و تنها مشکل ما تنها الان باتری اتوبوس‌های برقی است که با اقتضا به واردات و سپس با تلاش در وزارت دفاع می‌توانیم به این مهم هم دست یابیم.

وی اظهار امیدواری کرد: تا پایان این دوره شهرداری، شورای شهر و معاونت علمی فناوری شاهد ورود اتوبوس برقی، واگن مترو و قطار ملی باشیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

انتهای پیام/ا
 

,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه