اخبار داغ

دو دستاورد تحریم شکن جوانان ایران در سال جهش تولید/ معرفی لاین مرغ بومی‌سازی شده کوثر7 و احیای لاین مرغ آرین

دو دستاورد تحریم شکن جوانان ایران در سال جهش تولید/ معرفی لاین مرغ بومی‌سازی شده کوثر7 و احیای لاین مرغ آرین
سازمان اقتصادی کوثر هم ‌زمان با سال جهش تولید، ضمن رونمایی از «مجموعه کتب مقابله با تحریم‌ها» از دو دستاورد عملی خود در عرصه تحریم شکنی نیز رونمایی کرد. بنا بر ادعای اسکندری، متخصصان جوان این مجموعه توانستند با دور زدن تحریم‌های اروپا، برای اولین بار در ایران لاین مرغی جدید تحت عنوان «کوثر 7» را بومی سازی کنند که در کنار لاین مرغ بومی آرین می تواند کشور را از واردات مرغ اجداد بی نیاز سازد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حوزه غذا اساسی‌ترین بخشی است که اگر کشوری در آن به دنبال دستیابی به خودکفایی نباشد به ‌سادگی توسط ابرقدرت‌های جهانی از صحنه تعاملات جهانی حذف خواهد شد. اگر امروزه می ‌بینید که کشورهایی ادعای ابرقدرتی دارند، در امور سایر کشورها به خود حق دخالت می‌دهند و تهدید می‌کنند، فقط به خاطر پیشتازی آن‌ ها در ساخت اسلحه و تجهیزات جنگی نیست. شوروی کشوری با انواع و اقسام سلاح‌ ها و فناوری‌ های پیشرفته فضایی بود، اما به دلیل ناتوانی در تأمین غذای مردم کشورش، از هم فروپاشید. امپراتوری بزرگ عثمانی نیز همین وضعیت را در جنگ جهانی اول تجربه کرد. امروز آمریکا بیش از 10 برابر و اتحادیه اروپا به‌طور متوسط بیش از 5 برابر نیاز جمعیت خودشان، غذا تولید می‌کنند. این حجم از تولید نه فقط به‌خاطر جلوگیری از تحریم شدن توسط سایر کشورهاست، بلکه به خاطر به وجود آمدن امکان تحریم غذایی کشورهای دیگر است. بنابراین بسیار ضروری است که در کشورمان بتوانیم در تولید غذای اساسی و نهاده‌های اولیه لازم در تولید محصولات استراتژیک کشاورزی به خودکفایی دست یابیم و امروز راه مقابله با تحریم‌ها به فرموده مقام معظم رهبری (مدظله) قوی شدن و مصون شدن در برابر تحریم‌هاست.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, امروز راه مقابله با تحریم‌ها به فرموده مقام معظم رهبری (مدظله) قوی شدن و مصون شدن در برابر تحریم‌هاست., (مدظله),

, ,

رونمایی از کتب مقابله با تحریم در کنار دو دستاورد عملی تحریم شکنی

, رونمایی از کتب مقابله با تحریم در کنار دو دستاورد عملی تحریم شکنی,

سازمان اقتصادی کوثر یکی از نهادهای اقتصادی تولید محور است که با شدت گرفتن تحریم ‌های ظالمانه دشمنان انقلاب، در کنار فعالیت‌های تولیدی خود با تشکیل اتاق فکری ( تحت عنوان کمیته مقابله با تحریم‌ها) متشکل از نمایندگان تولیدکنندگان، متخصصین و اساتید دانشگاه، جوانان دغدغه مند و مسئولین فعلی و سابق هر حوزه اقتصادی بر روی شبکه مسائل تحریم (اختصاصاً با موضوع امنیت غذایی) مطالعات کارشناسی انجام داده و امروز در حالیکه، حاصل چند صد نفر کار پژوهشی پیوسته این سازمان، به صورت مجموعه کتبی تحت عنوان « راهکارهای مقابله با تحریم ­ها» رونمایی می شد، مدیرعامل این مجموعه دو خبر خوش در عرصه تحریم شکنی غذایی کشور را نیز اعلام کرد.

, « راهکارهای مقابله با تحریم ­ها»,

, ,

تولید و معرفی لاین بومی جدید مرغ تحت عنوان «لاین مرغ کوثر7 » و احیای لاین بومی مرغ آرین خبرهای خوشی بودند که مدیرعامل سازمان اقتصادی کوثر در سال جهش تولید عنوان کرد! بنا به گفته اسکندری مدیرعامل این سازمان، با این دو دستاورد جوانان کشورمان، دیگر صنعت طیور ایران در حوزه تأمین مرغ اجداد خودکفا خواهد شد و حتی می توانیم به سمت صادرات مرغ اجداد هم پیش برویم.

, تولید و معرفی لاین بومی جدید مرغ تحت عنوان «لاین مرغ کوثر7 » و احیای لاین بومی مرغ آرین خبرهای خوشی بودند که مدیرعامل سازمان اقتصادی کوثر در سال جهش تولید عنوان کرد!, بنا به گفته اسکندری مدیرعامل این سازمان، با این دو دستاورد جوانان کشورمان، دیگر صنعت طیور ایران در حوزه تأمین مرغ اجداد خودکفا خواهد شد و حتی می توانیم به سمت صادرات مرغ اجداد هم پیش برویم.,

سازمانی که تجلی جوانگرایی و کار با مردم است

, سازمانی که تجلی جوانگرایی و کار با مردم است,

اسکندری در حاشیه این نشست خبری، سازمان اقتصادی کوثر را تجلی عینی جوان گرایی و کار با مردم عنوان کرد و در این باره گفت: مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) جایگاه ویژه‌ای برای قشر جوان در لایه‌های اثرگذاری قائل هستند و کلیدواژه جوان جزو کلیدواژه‌های پرتکرار در مطالبات ایشان از مسئولان تصمیم گیر کشور است. ایشان می‌فرمایند: «مجموع آحاد ملّت و کشور مأموریت دارند انقلابشان را حفظ کنند؛ امّا جوان پیش‌ران است، موتور حرکت است». و در جای دیگر می‌فرمایند: « روحیه‌ی جهادی یعنی کارِ بی‌وقفه و خستگی‌ناپذیر و اعتماد به جوان‌ها».

, (مدظله‌العالی), امّا جوان پیش‌ران است، موتور حرکت است, اعتماد به جوان‌ها,

ما در چهل سال بعد از انقلاب جهادهای متعدّدی داشته‌ایم؛ در همه‌ی این جهادها، جوانان جلودار بوده‌اند، جوان‌ها راهگشا بوده‌اند، جوان‌ها نوک پیکان بوده‌اند. ما با جوان‌ها انقلاب کردیم، با جوان‌ها در دوران جنگ تحمیلی از کیان خودمان دفاع کردیم و امروز هم که عرصه جنگ اقتصادی است، با جوان‌ها می‌توانیم پیروز عرصه باشیم و دشمنان خودمان را در این زمینه هم نا امید بکنیم.

,

, ,

ما در این مدتی که در سازمان بوده‌ایم سعی کردیم این مطالبه حضرت آقا را عملی کنیم و امروز به‌ جرئت می‌توانم عرض کنم که سازمان اقتصادی کوثر یکی از نهادهایی است که به بیانیه گام دوم انقلاب در مورد میدان دادن به جوانان ارزشی و دغدغه مند، عینیت بخشیده است. ما طی چند سالی که اینجا بوده‌ایم متوسط سنی مدیران عامل شرکت‌های تابعه را از 60 سال به 39 سال کاهش دادیم! و امروز اثرات این تصمیم را هم در ارتقای شاخص‌های عملکردی، سوددهی و موفقیت شرکت‌ها می‌بینیم.

, امروز به‌ جرئت می‌توانم عرض کنم که سازمان اقتصادی کوثر یکی از نهادهایی است که به بیانیه گام دوم انقلاب در مورد میدان دادن به جوانان ارزشی و دغدغه مند، عینیت بخشیده است. , ما طی چند سالی که اینجا بوده‌ایم متوسط سنی مدیران عامل شرکت‌های تابعه را از 60 سال به 39 سال کاهش دادیم! و امروز اثرات این تصمیم را هم در ارتقای شاخص‌های عملکردی، سوددهی و موفقیت شرکت‌ها می‌بینیم. ,

اسکندری: با جوانان کارها دشوار نیست

, اسکندری: با جوانان کارها دشوار نیست,

ما در سازمان اقتصادی کوثر اعتقاد داریم که «با جوانان کارها دشوار نیست» چراکه طی سال‌های گذشته  با اعتماد به جوان‌ها، فعل «ما توانستیم» را در تمامی حوزه‌های مأموریتی سازمان صرف کرده‌ایم! اگر تا دیروز ادعا داشتیم «ما می­توانیم» امروز با تکیه بر توان جوانان مومن و انقلابی سازمان با افتخار می گوییم «ما توانستیم».

, «ما توانستیم»,

, ,

رونمایی از لاین بومی مرغ کوثر 7 و دور زدن تحریمهای اروپا

, رونمایی از لاین بومی مرغ کوثر 7 و دور زدن تحریمهای اروپا,

اسکندری با اشاره به تحریم های اروپا در صنعت طیور کشور و با بیان اینکه بالاخره پس از ۱۰ سال تحقیق و پژوهش نژادهای مرغ داخلی و وارداتی، بومی شد بیان داشت: در سال‌های اخیر بار‌ها کشور‌های اروپایی تهدید و در مواردی اقدام به تحریم تحویل مرغ اجداد به کشور شدند که این اقدام نوعی تروریسم اقتصادی و غذایی محسوب می‌شود و از آنجا که کشور ما وابسته به واردات مرغ اجداد از خارج کشور بود، می‌توانست کشور را با خطر کمبود مرغ مادر و در نتیجه، کمبود مواد پروتئینی و مرغ در بازار مواجه کند. در نتیجه تصمیم گرفتیم که مرغ لاین جدیدی را در کشور بومی سازی کنیم. پژوهشگران این سازمان پس از ۱۰ سال تحقیق و پژوهش بالاخره موفق به بومی سازی نژاد لاینی به نام «لاین کوثر ۷ » در کشور شدند. وزیر سابق جهاد کشاورزی افزود: هم اکنون این ظرفیت در کشور ایجاد شده است که مرغ لاین، که مرغ اجداد و مرغ مادر از آن بدست می‌آید در داخل کشور تکثیر شود و زنجیره تولید گوشت سفید از ابتدا تا انتها بدون وابستگی به خارج، در کشور تولید شود.

, در نتیجه تصمیم گرفتیم که مرغ لاین جدیدی را در کشور بومی سازی کنیم, ., ., پژوهشگران این سازمان پس از , ۱۰, سال تحقیق و پژوهش بالاخره موفق به بومی سازی نژاد لاینی به نام «لاین کوثر , ۷, » در کشور شدند, ., ., .,

, , ,

تا سال 1400 بخش عمده ای از نیاز مرغ اجداد از لاین کوثر 7 تأمین خواهد شد

, تا سال 1400 بخش عمده ای از نیاز مرغ اجداد از لاین کوثر 7 تأمین خواهد شد,

اسکندری بیان کرد: امروز مرغ مادر سویه جدید تولید شده بومی در ۱۰ واحد عرضه می‌شود و پیش بینی می‌شود این طرح بتواند در سال ۱۳۹۹ یا ۱۴۰۰ بخش عمده ای از نیاز کشور به مرغ اجداد و مادر را برآورده کند. همچنین جوجه گوشتی آن از خرداد ۱۴۰۰ به بازار عرضه می شود. محمدرضا اسکندری با اشاره به روند دستیابی به لاین مرغ کوثر 7 ادامه داد: در حال حاضر، هر کشوری از برنامه های پرورشی متفاوتی در پرندگان مولد که بر اساس نیازهای آن کشور باشد، استفاده می نماید. ممکن است در یک کشور تعداد جوجه های گوشتی بیشتر مد نظر باشد و در کشوری دیگر تُناژ گوشت تولید شده. متخصصان ما تلاش نموده اند تا ترکیبی از هر دو برنامه پرورشی را داشته باشند. ضمن اینکه چون در تولید مرغ لاین کوثر 7  از پرندگان بومی استفاده شده است، بنابراین بدیهی است که مقاومت نسبت به بیماری های اپیدمیک کمتر از پرندگان وارداتی نخواهد بود و در نتیجه این لاین بومی ما در مقایسه با نژاد راس مقاومت بیشتری در برابر بیماری‌ها دارد. مدیرعامل سازمان اقتصادی کوثر اظهار امیدواری کرد که از این پس با توجه به تولید و بومی سازی مرغ لاین، نیازی به واردات مرغ اجداد وجود نداشته باشد.

, :, ممکن است در یک کشور تعداد جوجه های گوشتی بیشتر مد نظر باشد و در کشوری دیگر تُناژ گوشت تولید شده. متخصصان ما تلاش نموده اند تا ترکیبی از هر دو برنامه پرورشی را داشته باشند, ., ., ضمن اینکه چون در تولید مرغ لاین کوثر 7  از پرندگان بومی استفاده شده است، بنابراین بدیهی است که مقاومت نسبت به بیماری های اپیدمیک کمتر از پرندگان وارداتی نخواهد بود و در نتیجه این لاین بومی ما در مقایسه با نژاد راس مقاومت بیشتری در برابر بیماری‌ها دارد., .,

, , ,

احیای مرغ لاین بومی آرین و توجه به ظرفیت های مغفول تولید غذا

, احیای مرغ لاین بومی آرین و توجه به ظرفیت های مغفول تولید غذا,

به گفته مدیرعامل سازمان اقتصادی کوثر، این سازمان همچنین برای احیای مرغ لاین بومی آرین نیز اقدامات گسترده‌ای در سال‌ های اخیر انجام داده است و از جمله با ایجاد یک مزرعه در استان خراسان رضوی، اقدام به توسعه این نژاد نیز کرده است که در نوع خود، اقدام مؤثر و ارزشمندی محسوب می‌شود. به گفته اسکندری شرکت مرغ مادر دیزباد روی ارتقای صفات بازار پسندی سویه آرین کارهای ارزنده ای انجام داده و امروز توانسته است با نگهداری و پرورش بیش از 110.000 قطعه مرغ اجداد سویه آرین، پشتوانه ژنتیکی گرانبهایی را برای صنعت طیور کشور تأمین کند و از سوی دیگر با تولید جوجه مادر و تخم مرغ نطفه دار قادر خواهند بود بیش از 50 درصد از نیاز کشورمان به جوجه گوشتی یک روزه را تأمین نمایند.

, .,

مزایای لاین بومی آرین

, مزایای لاین بومی آرین,

بنا به ادعای وزیر سابق جهاد کشاورزی ایران تنها دارنده لاین مرغ در خاورمیانه است و امروز ورود لاین آرین به زنجیره طیور مزایای متعددی دارد. از جمله: تحقق شعار خودکفایی، کاهش هزینه‌های واکسیناسیون و کنترل بیماریها به واسطه مقاومت بالای مرغ آرین به بیماریهای واگیردار، طول دوره رشد کوتاه تا رسیدن به وزن استاندارد و در نتیجه افزایش 30 درصدی جوجه ریزی و افزایش سود مرغداران و ...

,

وی ضمن تشکر از همکاری وزارت جهاد کشاورزی برای تکمیل فرآیند احیای کامل لاین مرغ آرین افزود: در همین راستا وزارت جهاد کشاورزی نیز با ارائه بسته‌های حمایتی از پرورش دهندگان مرغ آرین حمایت خواهد کرد و امیدواریم با عرضه لاین آرین و دادن سهم بازاری به آن، سیکل اصلاح نژادی این سویه بومی مرغ تکمیل شده و شاهد حضور دوباره این نژاد بومی در بازار کشور و منطقه باشیم.

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه