اخبار داغ

معاون سیاسی استانداری اصفهان:

جامعه بی خبر یک جامعه منزوی و ایستا است/ خبرنگاران صبوری و عقلانیت را در جامعه ترویج دهند

جامعه بی خبر یک جامعه منزوی و ایستا است/ خبرنگاران صبوری و عقلانیت را در جامعه ترویج دهند
حیدرعلی قاسمی گفت: خبرنگاری فراتر از یک شغل، افتخار آمیز و یک کار ایثارگرانه است؛ امروز جامعه بیش از هر زمانی دیگر به تحمل نیازمند دارد؛ ترویج صبوری و عقلانیت باعث می شود که فعالیت ها با سرعتی بیشتری انجام شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا و به نقل از صاحب نیوز؛ حیدرعلی قاسمی ظهر امروز در نشست آنلاین بزرگداشت روز خبرنگار در استانداری اصفهان با گرامی داشت و تبریک عید غدیر و میلاد امام کاظم (ع) و روز خبرنگار، گفت: سلام استاندار را به خبرنگار می رسانم، آقای رضایی به واسلطه کسالت، امکان حضور در این نشست رار نداشت؛ هدف از این نشست، بزرگرداشت و تشکر از خدمات خبرنگاران است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صاحب نیوز,
 
,
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان گفت: واقف هستیم که امروزسرعت در انتقال و تنوع اخبار بیش از هر زمان دیگری است؛ جامعه بی خبر یک جامعه منزوی، ایستا و سکون است.
,
 
,
وی افزود: نقش و رسالت شما خبرنگاران بسیار مهم و ارزشمند است و اگر این نقش به درستی انجام شود باعث رشد و توسعه هر شهری می شود؛ زمانی که اعتماد بین مسئول و خبرنگار فراهم شود، انتقال مفاهیم به درستی انجام می شود.
,
 
,
قاسمی اضافه کرد: خبرنگاری فراتر از یک شغل، افتخار آمیز و یک کار ایثارگرانه است؛ امروز جامعه بیش از هر زمانی دیگر به تحمل نیازمند دارد؛ ترویج صبوری و عقلانیت باعث می شود که فعالیت ها با سرعتی بیشتری انجام شود.
,
 
,
وی با توضیح اینکه مسئله های جزئی مانع مسئولان برای پرداختن به مسائل کلان و مهم، مصالح عمومی و ملی است، خاطر نشان کرد: مسئولان را با مسائل حاشیه ‌ای درگیر و از مسائل مهم دور می ‌کند؛ باید از فضای عنکبوتی پرهیز کنیم و مسائل کوچک و کم اهمیت را دنبال نمی کنیم.
,
 
,
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان گفت: با اشاره به ضرورت امانتداری خبرنگار در انتقال پیام، تاکید کرد: تولید نشاط، ایجاد فضای اعتماد و امید به آینده نقش مؤثری در افزایش سرمایه‌های اجتماعی دارد؛ خبرنگاران نقش مهمی در ترویج اخلاقیات و حرکت سوق دادن به رشد و تعالی و امید آفرینی دارند.
,
 
,
وی با بیان اینکه در آستانه هفته دولت هستیم و اصحاب رسانه دستاورهای دولت را انعکاس دهند، گفت: دولت در حوزه درآمدی با مشکلاتی مواجه شده است و مردم هم در این حوزه بیشتر از همه دست و پنجه نرم می کند؛ اقداماتی خوب انجام شده است که باید انعکاس درستی داده شود تا فضای اعتماد در جامعه افزایش یابد.
,
 
,
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان با اشاره به فرارسیدن محرم، گفت: محرم و عاشورا در فرهنگ ما تداعی یاد و خاطره و فداکارهای است که در نهضت حسینی وجود داشته است و در بین جامعه ما این فرهنگ زنده است؛ امسال با شیوع ویروس کرونا مواجهه هستیم و باید ملاحظلاتی را در این مزنیه داشته باشیم و کمک کنیم تا این اوضاع بهبود پیدا کند.
,
 
,
وی گفت: با توجه به اینکه رهبر معظم انقلاب فرمودند که من هم تابع دستورات ستاد کرونا هستم، تجمعات و مراسمات امسال باید به گونه ای باشد که ستاد ملی کرونا تعیین می کند.
,
 
,
قاسمی اضافه کرد: مردم ما نذرهای زیادی در این ایام دارند با توجه به دستورات ستاد کرونا، کمک کنیم به تشکل هایی که اخیرا فعال شده است تا این نذرها و کمک ها و به خانوده های نیازمندان رسیده شود و یا اینکه نذرهای محرم در بحث بهداشت و درمان در این اوضاع هدایت شود.
,
 
,
وی تصریح کرد کرد: خبرنگاران در ترسیم فضای عاشورایی و حماسی جامعه در عین رعایت موازین بهداشتی نقش موثری دارند.
,
 
,
معاون استاندار اصفهان با اشاره به امنیت شغلی و آرامش خبرنگاران افزود: مسائل و مشکلات خبرنگاران با احصا و دسته بندی مشکلات و مسائل حوزه رسانه و خبر قابل پیگیری است از طریق کمیته ای ویژه پیگیری می شود.
,
 
,
وی گفت: شورای اطلاع رسانی در استانداری اصفهان مظولم واقع شده است که شاید دلیل این مظلومت به ما بر گردد؛ طبق آیین نامه که هیئت دولت آن را تصویب کرده است، سه عغضو افتخاری در این شورای می توانیم داشته باشیم که دسوتان از خانه مطوباعات و یا انجمن روزنکامه نگار استان می توانند حضور پیدا کنند و به ما کمک شود که شورای اطلاع رسانی از این ظرفیت کمک بگیریم.
,
 
,
فعالیت یک هزار و 500 رسانه ای در اصفهان
, فعالیت یک هزار و 500 رسانه ای در اصفهان, فعالیت یک هزار و 500 رسانه ای در اصفهان,
 
,
حمید زندآور هم در این نشست با تبریک روز خبرنگار اظهار کرد: در اصفهان  چهار مجموعه رسانه ای فعال است که یک هزار و 500 نفر به صورت رسمی و غیر رسمی در آن فعالیت می کنند.
,
 
,
مدیر خانه مطبوعات اصفهان با اشاره به مشکلات پیش روی خبرنگاران  تصریح کرد: متاسفانه هرچه پیش رفتیم مشکلات خبرنگارها در این سال ها لاینحل ماند، برای مسکن خبرنگاران قطعه زمینی در بهارستان و اصفهان آزاد سازی شده و مسیری را دنبال می کنیم که مشکل مسکن خبرنگاران حل شود.
,
 
,
زندآور با بیان اینکه مذاکراتی با وزیر راه در سفری که احیراً به استان داشتند، انجام شد که وی قول داد در سطح کشور مشکل خبرنگاران حل و همچنین به رئیس اداره راهداری استان اصفهان دستور دادند که مشکل زمین برای خبرنگاران اصفهان حل شود، عنوان کرد:  در مدت شیوع  کرونا هفت  نفر از خبرنگاران استان اصفهان به کرونا مبتلا شدند که خوشبختانه همگی بهبود یافته و در سلامت هستند؛ با تقویت اصحاب رسانه می تواند باعث خیر و برکت برای مردم باشد.
,
 
,
مدیران دستگاه های اجرایی باید پاسخگوی خبرنگاران باشند
, مدیران دستگاه های اجرایی باید پاسخگوی خبرنگاران باشند, مدیران دستگاه های اجرایی باید پاسخگوی خبرنگاران باشند,
 
,
حجت‌ الاسلام رمضانعلی معتمدی هم با بیان اینکه بزرگداشت روز خبرنگار را در تمام شهرستان های استان برگزار کردیم، اظهار کرد: جلسه امروز برای بزرگداشت روز خبرنگار در استانداری اصفهان است.
,
 
,
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان گفت: یاد و خاطره شهید صارمی و خبرنگاران را گرامی می داریم، خبرنگاران کسانی هستند که بدون مرز و جغرافیا تلاش و کوشش می کنند و برای رصد وانعکاس برنامه های خبری و مطالبه گری مردم زحمت می کند.
,
 
,
وی افزود: مطالبات خبرنگاران به حق است و مدیران دستگاه های اجرایی باید پاسخگوی خبرنگاران باشند؛ اینکه برخی از اوقات مدیران در اتاق خور را بستند و روابط عمومی ها تسهیل نمی کنند، کار پسندیده ای نیست.
,
 
,
حجت‌ الاسلام معتمدی با بیان اینکه خبرنگاران صدای مردم هستند و تلاش می کنند که پاسخگوی مردم باشند، تصریح کرد: خبرنگاران صدای مردم هستند که مسئولان باید صدای آن ها را بشوند و برای اطلاع رسانی و پاسخگویی با با خبرنگاران همکاری کنند.
,
 
,
وی اضافه کرد: خبرنگاران هم حد و مرز خود را می دانند و با خلاقیت های که دارند بحث مسائل اطلاع رسانی را باید با امید و نشاط  انجام دهند.
,
 
,
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان با اشاره به مشکلات خبرنگاران، بیان کرد: مشکلات خبرنگاران بر کسی پوشیده نیست اما باید ببینیم که چرا این مشکلات برطرف نمی شود و هر سال باید این مشکلات شنیده شود؛ شورای راهبردی اصحاب رسانه باید برگزار شود تا مشکلات را در طول سال بررسی کنیم، راه حل و راهکارهای قانون را پیشنهاد و اگر نیاز است به قانون گذار دهیم تا این مشکلات برطرف  شود.
,
 
,
وی با توضیح اینکه پس از شنیدن این مشکلات آن ها را فراموش کنیم و سال دیگر همین مسائل را بیان شود، کار درستی نیست، خاطر نشان کرد: شورای اطلاع رسانی بین دستگاه هایی اجرای و خبرنگار تسهیلگر است و باید برای رفع این مسائل خبرنگاران  برنامه ریزی کنیم.
,
 
,
حجت‌ الاسلام معتمدی بیان کرد: خبرنگاران در سخت ترین شرایط مانند کرونا، سیل، اغتشاشات در صحنه حضور دارند و اولین کسانی که این حوادث و شرایط سخت را اطلاع رسانی می کنند اصحاب رسانه هستند؛ خبرنگاران در سخت ترین شرایط علاوه بر کار، زندگی هم می کنند.
,
 
,
وی با توضیح اینکه در بحث بیمه محدودیت نداریم و متعجب می شوم که برخی از دوستان با سابقه زیاد در بحث بیمه دچار مشکل هستند، گفت: عکاسان خبری و خبرنگاران به راحتی می توانند در جامع رسانه کشور وارد شد، ثبت نام کنند و با بارگذاری 10 اثر در شش ماه گذشته، سامانه آن ها را برای بیمه به صندوق هنر معرفی می کنند.
,
 
,
مدیرکل ارشاد اسلامی اصفهان با اشاره به پیشنهاد تأسیس یک بانک برای خبرنگاران، گفت: این پیشنهاد را به وزارتخانه می دهیم و اگر وزیر نظر مساعدی داشته باشند برای تصویب به هئیت دولت می رود؛ از تلاش و سخت کوشی اصحاب رسانه تشکر می کنیم و آروزهای سلامتی دارم.
,
 
,
26 نشست خبری در سال 98 برای مجموعه شهرداری و مدیران شهری
قدرت الله نوروزی همچنین در این نشست گفت: خوشحالم که در این جمع هستنم و این جلسات با تقویت اصحاب رسانه می تواند باعث خیر و برکت برای مردم باشد، از تلاش های مجدانه خبرنگاران که شاهد بخشی از آن بودم تشکر می کنم؛ این قشر ایثارگرانه در همه صحنه ها بودند و شرایط کرونایی را مدیریت کردند.
 
شهردار اصفهان  با بیان اینکه برای همه افراد و به خصوص خبرنگارانی که به این ویروس مبتلا شدند آرزوی سلامتی می کنم و امیدارم که هر چه زود تر که به عرصه خدمت بازگردند، خاطرنشان کرد: دوست داشتیم امروز در این جلسه ارشاد و خانه مطبوعات مرامنامه اخلاقی روزنامه نگاران جهان را به عنوان هدیه برای ما اول و به همه خبرنگاران اهدا کنند، این مرام نامه باید الگو خبرنگاران قرار بگیرد.
 
وی با توضیح اینکه 26 نشست خبری در سال 98 برای مجموعه شهرداری و مدیران شهری کم نیست، بیان کرد: ملاقات های خصوصی متعددی با خبرنگاران داشتیم که این فعالیت ها را باید گفت و پس از آن باید تداوم داشته شود.
 
شهردار اصفهان با بیان اینکه موفقیت های اصفهان را که از زبان وزیر و وکیل می شنویم،  نتیجه انعکاس شما خبرنگار است، گفت: اصفهان که در این ایام سخت انقلاب عمرانی و هر هفته یک افتتاحیه دارد، انعکاس و بازخورد این افتتاحیه ها نتیجه کار خبرنگاران است.
 
وی اضافه کرد: امیدوارم هستم که قسمتی از مشکلات شما در این جلسات رفع شود و ما در مجموعه شهرداری اصفهان برای تثبیت جایگاه نهاد خبرنگاری، هر کاری که در حیطه ما باشد را انجام می دهیم.
 
جادوی کلمات خبرنگاران به فشار روانی، استرس و فشار روانی زیادی کادر درمانی کمک می کند
 
طاهره چنگیز هم در این نشست با بیان اینکه مقوله سلامت یک مقوله اجتماعی است، اظهار کرد: ما در  مقوله سلامت، خبرنگاران را همکاران خود می دانیم و اگر هدف های مشترکی داشته باشیم، بهتر می توان این هداف را محقق کرد.
 
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تصریح کرد: خبرنگاران تهیه کنندگان خوراک فکری برای سلامت مردم هستند و آنچه که آن ها تولید کنند یک جامعه هوشیار و در عین حال آرام را ایجاد می کند.
 
وی با بیان اینکه در حوزه سلامت باید به تقدس واژه ها اهمیت بیشتری داد، عنوان کرد: همکاران ما در بیمارستان ها شش ماه است که بی وقفه در حال تلاش هستند و واژه های دلگرم کننده ای که همکاران رسانه ای برای آن ها می فرستند به مراتب بیشتر از کمک های مادی است که ما تلاش می کنیم برای آن ها تهیه کنیم.
 
چنگیز با بیان اینکه کار در این عرصه پزشکی بسیار سخت و طاغت فرسا است، خاطرنشان کرد: فشار روانی، استرس و فشار روانی زیادی به همکاران ما در مقابل بسیماری کرونا که عمده آن ها جوان هم هستند وارد می شوند و یکی از چیزهایی که به آن ها کمک می کند همین جادوی کلماتی است که خبرنگاران می آفرینند.
 
,
26 نشست خبری در سال 98 برای مجموعه شهرداری و مدیران شهری
, 26 نشست خبری در سال 98 برای مجموعه شهرداری و مدیران شهری, 26 نشست خبری در سال 98 برای مجموعه شهرداری و مدیران شهری,
قدرت الله نوروزی همچنین در این نشست گفت: خوشحالم که در این جمع هستنم و این جلسات با تقویت اصحاب رسانه می تواند باعث خیر و برکت برای مردم باشد، از تلاش های مجدانه خبرنگاران که شاهد بخشی از آن بودم تشکر می کنم؛ این قشر ایثارگرانه در همه صحنه ها بودند و شرایط کرونایی را مدیریت کردند.
,
 
,
شهردار اصفهان  با بیان اینکه برای همه افراد و به خصوص خبرنگارانی که به این ویروس مبتلا شدند آرزوی سلامتی می کنم و امیدارم که هر چه زود تر که به عرصه خدمت بازگردند، خاطرنشان کرد: دوست داشتیم امروز در این جلسه ارشاد و خانه مطبوعات مرامنامه اخلاقی روزنامه نگاران جهان را به عنوان هدیه برای ما اول و به همه خبرنگاران اهدا کنند، این مرام نامه باید الگو خبرنگاران قرار بگیرد.
,
 
,
وی با توضیح اینکه 26 نشست خبری در سال 98 برای مجموعه شهرداری و مدیران شهری کم نیست، بیان کرد: ملاقات های خصوصی متعددی با خبرنگاران داشتیم که این فعالیت ها را باید گفت و پس از آن باید تداوم داشته شود.
,
 
,
شهردار اصفهان با بیان اینکه موفقیت های اصفهان را که از زبان وزیر و وکیل می شنویم،  نتیجه انعکاس شما خبرنگار است، گفت: اصفهان که در این ایام سخت انقلاب عمرانی و هر هفته یک افتتاحیه دارد، انعکاس و بازخورد این افتتاحیه ها نتیجه کار خبرنگاران است.
,
 
,
وی اضافه کرد: امیدوارم هستم که قسمتی از مشکلات شما در این جلسات رفع شود و ما در مجموعه شهرداری اصفهان برای تثبیت جایگاه نهاد خبرنگاری، هر کاری که در حیطه ما باشد را انجام می دهیم.
,
 
,
جادوی کلمات خبرنگاران به فشار روانی، استرس و فشار روانی زیادی کادر درمانی کمک می کند
, جادوی کلمات خبرنگاران به فشار روانی، استرس و فشار روانی زیادی کادر درمانی کمک می کند, جادوی کلمات خبرنگاران به فشار روانی، استرس و فشار روانی زیادی کادر درمانی کمک می کند,
 
,
طاهره چنگیز هم در این نشست با بیان اینکه مقوله سلامت یک مقوله اجتماعی است، اظهار کرد: ما در  مقوله سلامت، خبرنگاران را همکاران خود می دانیم و اگر هدف های مشترکی داشته باشیم، بهتر می توان این هداف را محقق کرد.
,
 
,
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تصریح کرد: خبرنگاران تهیه کنندگان خوراک فکری برای سلامت مردم هستند و آنچه که آن ها تولید کنند یک جامعه هوشیار و در عین حال آرام را ایجاد می کند.
,
 
,
وی با بیان اینکه در حوزه سلامت باید به تقدس واژه ها اهمیت بیشتری داد، عنوان کرد: همکاران ما در بیمارستان ها شش ماه است که بی وقفه در حال تلاش هستند و واژه های دلگرم کننده ای که همکاران رسانه ای برای آن ها می فرستند به مراتب بیشتر از کمک های مادی است که ما تلاش می کنیم برای آن ها تهیه کنیم.
,
 
,
چنگیز با بیان اینکه کار در این عرصه پزشکی بسیار سخت و طاغت فرسا است، خاطرنشان کرد: فشار روانی، استرس و فشار روانی زیادی به همکاران ما در مقابل بسیماری کرونا که عمده آن ها جوان هم هستند وارد می شوند و یکی از چیزهایی که به آن ها کمک می کند همین جادوی کلماتی است که خبرنگاران می آفرینند.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه