اخبار داغ

کارشناس مسائل سیاسی تأکید کرد؛

اعلام شکست قطعی سیاست‌های "میز اقدام علیه ایران" با استعفای برایان هوک

اعلام شکست قطعی سیاست‌های "میز اقدام علیه ایران" با استعفای برایان هوک
احمد قربانی پور با اشاره به استعفای نماینده آمریکا در امور ایران گفت: شکست سیاست‌های آمریکا در میز اقدام علیه ایران نشان داد که ایران قوی تر از یک میز و حتی دولت آمریکا و کشورهای ضدایرانی دیگر است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ احمد قربانی پور در گفتگو با راه آرمان؛ گفت: اقدامات متعدد رئیس جمهور آمریکا، وزارت خزانه‌داری،کنگره، سنا، سازمان سیا، پنتاگون و حتی کشورهای عربستان، انگلیس و فرانسه علیه ایران نشان می‌دهد که اقدام علیه کشورمان فراتر از یک میز بوده است که رهبری آن را هوک بر عهده داشته است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

این کارشناس مسائل سیاسی با تأکید بر اینکه برایان هوک یکی از شخصیت‌های ضدایرانی دولت تروریست آمریکاست که در سال ۲۰۱۸بر مسند «میز اقدام ایران» تکیه زد، عنوان کرد: او که زیر نظر مستقیم وزیر خارجه آمریکا کار می‌کرد تلاش داشت که تمام اقدامات ضد ایرانی در دولت آمریکا و سایر کشورهای جهان را مدیریت کند.

,

وی ادامه داد: اکنون وی پس از دو سال تلاش نافرجام ضدایرانی استعفا داده است تا پیام‌های زیادی را به صورت غیر مستقیم به ایران برساند.

,

قربانی پور با اشاره به مطلب فوق ابراز کرد: فشار حداکثری علیه ایران شکست خورده و موضوعی بر ضد آمریکا شده است و سفرهای متعدد هوک و پمپئو به کشورهای همسایه ایران و جهان صرفاً به خاطر فشار حداکثری علیه ایران صورت گرفته است؛ اما اکنون هیئت حاکمه آمریکا به این نتیجه رسیده اند که فشارها آنگونه که انتظار داشته‌اند نتوانسته ایران را وادار به عقب‌نشینی کند و  بر همین اساس هوک را برکنار کردند تا فشارها علیه او متمرکز شود.

,

این کارشناس مسائل سیاسی اظهار کرد: آمریکا یک برنامه بلندمدت برای جلوگیری از لغو تحریم‌های تسلیحاتی علیه ایران تدارک دیده بود و برایان هوک مسئول مستقیم ایران هراسی در رابطه با لغو تحریم‌های تسلیحاتی بود.

,

وی افزود: هوک در یکی از آخرین مصاحبه های خود عنوان کرده بود که سفرهایی به تعدادی از کشورهای اروپایی و عربی خواهم داشت تا تهدیدات ایران برای کشورهای منطقه و ضرورت تمدید تحریم تسلیحاتی این کشور را توضیح دهم؛ او در این زمینه سفرهای متعددی به کشورهای عضو شورای امنیت داشت که آن‌ها را مجاب به رأی به نفع آمریکا کند؛ اما از هم اکنون می‌توان انتظار داشت که این کارزار هم بدون اثر بوده است.

,

قربانی پور شکست هماهنگ سازی جهانی علیه ایران را از جمله دیگر پیام های استعفای برایان هوک دانست و عنوان کرد: هوک گفته بود که بنا دارد با به کارگیری مشاوران و خبرگان مسائل ایران از کارگروه خود برای جلو بردن سیاست های دولت ترامپ در قبال ایران بهره ببرد و همچنین مسئول هماهنگ کردن سیاست های ایران با سایر دستگاه ‌های دولتی خواهد بود.

,

این کارشناس مسائل سیاسی گفت: برایان هوک «همکاری با جامعه بین‌المللی برای تغییر رفتار ایران» را از اهداف اصلی کارگروهی برشمرد که ریاست آن را بر عهده دارد؛ او همچنین گفته بود، هدف کارزار فشار حداکثری اقتصادی علیه ایران این است که دسترسی این کشور به منابع مالی خود برای تامین هزینه‌های برنامه موشکی‌اش را قطع کند؛ اکنون که هوک استعفا داده است یعنی در این برنامه هماهنگ سازی نیز ناموفق عمل کرده است.

,

وی با بیان اینکه سیاست فشارمذاکره از دیگر پیام های غیر مستقیم استعفای هوک بود، افزود: او بر این باور بود که به مرور زمان، اقتصاد ایران به حدی از تحریم‌ها آسیب خواهد دید که مقامات کشور را مجبور به آمدن به پای میز مذاکره خواهد کرد، این در حالی است که فشارهای آمریکا برای درد تحریم و درمان مذاکره نه تنها جواب نداد؛ بلکه باعث شد ایران شجاعانه قدم‌های مهمی را تا حیات خلوت آمریکا بردارد.

,

قربانی پور با اشاره به اینکه برایان هوک آخرین تیر ترکش تندروهای ضد ایرانی بود، اظهار کرد: دیدگاه های ضد ایرانی او به حدی بود که حتی از رسانه هایی که در سالیان گذشته سیاست پروپاگاندای ضد ایرانی داشتند انتقاد می‌کرد که چرا سخنان ضد ایرانی پخش نمی‌کنید.

,

این کارشناس مسائل سیاسی ادامه داد: هوک در یادداشتی در روزنامه نیویورک پست اشاره کرده بخش فارسی صدای آمریکا (VOA) باید عملکرد خود را در انتشار اطلاعات ضد ایران را تقویت کند و لازم است صدای آمریکا عملکرد بهتری در مقابله با پروپاگاندای ایران و انتشار اطلاعات نادرست از سوی این کشور داشته باشد و این برای دولت ترامپ اولویت است.

,

وی بیان کرد: روزنامه واشنگتن پست بامداد جمعه به نقل از یک مقام ارشد سابق در دولت آمریکا نوشت از هوک خواسته شد که استعفا دهد تا مسئولیت شکست استراتژی واشنگتن علیه ایران به دوش وی بیافتد.

,

قربانی پور تصریح کرد: برایان هوک علت تمام شکست ها نیست؛ بلکه در آینده خواهیم دید که پمپئو نیز به خاطر شکست‌های متعددی از ایران کنار خواهد رفت؛ همانگونه که متیس و بولتون کنار رفتند.

,

این کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه منتظر این روزها باشید که هیأت حاکمه آمریکا نیز به خاطر قتل شهید سلیمانی و ابو مهدی المهندس در خود آمریکا محاکمه شوند، خاطر نشان کرد: شکست سیاست‌های آمریکا در میز اقدام علیه ایران نشان داد که ایران قوی تر از یک میز و حتی دولت آمریکا و کشورهای ضدایرانی دیگر است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه