اخبار داغ

ترازو زیر پای دانش اموزان یزدی چاق!

«پروژه کنترل وزن و چاقی دانش آموزان» با اغاز سال تحصیلی در یزد اجرا می‌شود

«پروژه کنترل وزن و چاقی دانش آموزان» با اغاز سال تحصیلی در یزد اجرا می‌شود
معاون تربیت بدنی و سلامت اموزش و پرورش استان یزد گفت: 35درصد دانش آموزان به چاقی و افزایش وزن دچار هستند که برای مقابله با این مشکل در سال تحصیلی جدید برنامه هایی از سوی وزارت آموزش وپرورش ابلاغ شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مصطفی خلیلی معاون تربیت بدنی و سلامت اموزش و پرورش استان یزد در مصاحبه با یزدرسا در خصوص تدابیر آموزش و پرورش برای افزایش سلامتی و تحرک دانش اموزان در دوران کرونا اظهار کرد: بر اساس امار رسمی وزارت بهداشت، درمان و علوم پزشکی 59 درصد مرد م کشور و 35درصد دانش آموزان به چاقی و افزایش وزن دچار هستند که برای مقابله با این مشکل در سال تحصیلی جدید برنامه هایی از سوی وزارت آموزش وپرورش ابلاغ شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزدرسا,

خلیلی افزود: پروژه کنترل وزن و چاقی دانش آموزان به ادارات کل آموزش و پرورش ابلاغ شده است و در استان یزد هم این موضوع هفته آینده در شورای عالی استان با حضور استاندار یزد مطرح خواهد شد و همه دستگاه های متولی و دخیل در این امر با مشخص شدن حوزه وظایف در این طرح همکاری خواهند کرد.

,

وی با اشاره به آغاز سال تحصیلی جدید از نیمه شهریور ماه عنوان کرد: با شروع سال تحصیلی همه دانش اموزان در این خصوص غربالگری خواهند شد و اگر دانش آموزی مشکل داشته باشد به طور محرمانه با والدین او درماین گذاشته می شود که امیدواریم با تاکید بر تغذیه  سالم و ایجاد تحرک درصد قابل توجهی از امار چاقی و اضافه وزن در دانش آموزان یزدی را کاهش دهیم.

,

معاون تربیت بدنی و سلامت اموزش و پرورش استان یزد در پایان تاکید کرد: نتایج این غربالگری اسفند ماه 99 یا اردیبهشت 1400 اعلام خواهد شد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه