اخبار داغ

زنگنه در مخالفت با وزیر پیشنهادی صمت:

قابلیت برخورد با مافیای اقتصادی را در شما ندیدم

قابلیت برخورد با مافیای اقتصادی را در شما ندیدم
نماینده مردم تربت حیدریه گفت: اقتصاد امروز در اختیار مافیاهای مختلفی است و امروز نیازمند وزیر شجاع هستیم تا بتواند با مافیا برخورد کند که متأسفانه در این سه ماه چنین قابلیتی را در شما ندیده‌ایم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  محسن زنگنه نماینده مردم تربت حیدریه در مجلس شورای اسلامی امروز (چهارشنبه 22 مرداد) در جلسه علنی و در مخالفت با برنامه‌های پیشنهادی مدرس خیابانی گزینه پیشنهادی وزارت صمت اظهار داشت: مخالفت من امروز مخالفت با یکسال عملکرد رئیس دولت در حوزه معیشتی و اقتصادی است که زندگی مردم با آن گره خورده است.، شما قائم مقام وزارتی هستید که سهم زیادی در اقتصاد ضعیف شده مردم دارید.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی افزود: مباحث و انتقادات زیادی به عملکرد شما در سه ماه اخیر که سرپرست وزارت صمت بودید وجود دارد؛ اختصاص ارزهای 4200 تومانی زیادی از سوی شما به برخی افراد و انتصابات شائبه‌ برانگیز نگرانی‌هایی را ایجاد کرده است.

,

نماینده تربت حیدریه در مجلس تصریح کرد: چند دهه است که تولید ایران توسط بخش بازرگانی به گروگان گرفته شده است.

,

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت:‌وقتی شما بری حضور در وزارت صمت معرفی شدید شرایط طوری بود که دولت اصرار به تفکیک وزارت بازرگانی با وزارت صمت داشت اما مجلس وا کثر تولیدکنندگان مخالف آن بودند.

,

زنگنه خاطرنشان کرد:‌در نهایت مدرس خیابانی به عنوان قائم مقام وزارت صمت نقش وزیر بازرگانی را ایفا کرد و این کار باعث شد اختیارات بخش بازرگانی از دست وزیر خارج شود.

,

وی گفت: در طول صدرات شما در وزارت صمت ارزهای 4200 تومانی زیادی به دستور شما به برخی افراد داده شده است که باید پاسخگوی آن باشید ضمن اینکه شما باید درباره عملکرد 15 ماه‌تان در وزارت صمت توضیح دهید.

,

نماینده تربت حیدریه در مجلس افزود: تعارض منافع بین تولیدکنندگان و عرضه‌کنندگان در طول 15 ماه اخیری که شما در وزارت صمت حضور داشته‌اید باعث مشکلات زیادی شده است.

,

زنگنه گفت:‌چرا باید صادرات شیرخشک ممنوع باشد در حالی که شیر با قیمت ارزان از کشاورز خریداری می‌شود؟؛ اگر ما امروز به شما رأی دهیم ادامه همان سلوک قبلی و استمرار ضعف در تولید و عرضه است.

,

وی با طرح این سوال که آقای مدرس خیابانی شما چه آورده‌ای برای تولید کشور داشته‌اید گفت:‌آیا در زمان مدیریت شما در وزارت صمت انحصار از چند انحصارگر در بخش فولاد خارج شده است؟ آیا مشکل مجوز صنایع پایین‌دستی رفع شده و اصلا این مجوز در اختیار چه کسی است؟

,

وی گفت:‌تصور ما آن است که حضور شما در این وزارتخانه با جهش تولید منافات دارد.

, جهش تولید,

وی گفت:‌در حوزه بازار که مردم هم اکنون از طریق رسانه‌های مختلف شنونده گفت‌وگوهای من و شما هستند بهترین قضاوت‌کننده هستند. لذا مدرس خیابانی باید پاسخگوی همگان باشد.

,

وی اظهار داشت: از هر یک از رئیس بانک مرکزی، وزارت صمت و معاون اول رئیس‌جمهور وقتی درباره وضعیت بازار سوال می‌کنیم دلایل مختلفی را بیان می‌‌کنند.

,

وی گفت: می‌گویند افزایش قیمت فولاد در بازار وابسته به نرخ ارز است اما علت اختلاف وضعیت قیمت فولاد از درب کارخانه تا بازار بر عهده چه کسی است؟

,

زنگنه گفت:‌شما گفته‌اید قیمت خودرو باید متعادل شده و بالاتر رود، با چه شاخصی این حرف را زده‌اید؟  چرا باید خودرو 40 درصد در بازار گران‌تر از قیمت کارخانه باشد؟

,

نماینده تربت حیدریه در مجلس گفت: اقتصاد امروز در اختیار مافیاهای مختلفی است و امروز نیازمند وزیر شجاع هستیم تا بتواند با مافیا برخورد کند که متأسفانه در این سه ماه چنین قابلیتی را در شما ندیده‌ایم.

,

وی در پایان خاطرنشان کرد: اگر امروز به شما رأی دهیم پاسخی برای مردم نداریم چرا که مسیر قبلی در وضعیت بازار و وجود مافیا ادامه پیدا خواهد کرد.

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه