اخبار داغ

کارشناس مسائل بین‌الملل:

نواف سلام؛ نسخه تعدیل شده سعدالحریری است/ انفجار بندر بیروت سناریو خطرناک اسرائیل و آمریکا بود

نواف سلام؛ نسخه تعدیل شده سعدالحریری است/ انفجار بندر بیروت سناریو خطرناک اسرائیل و آمریکا بود
حسن هانی زاده گفت: نواف سلام یکی از افراد وابسته به جریان سعد الحریری است که سیاست های سعد الحریری را عملیاتی خواهد کرد و نسخه تعدیل شده سعدالحریری است و به همین دلیل به نظر می رسد کابینه آینده، کابینه‌ای در تقابل با حزب الله و محور مقاومت خواهد بود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حسن هانی زاده در گفتگو با راه آرمان؛ گفت: آنچه که در بیروت و بندرگاه این کشور رخ داد؛ صرف نظر از آنکه چه عاملی موجب انفجار شده است اما برآیند گزارش ها نشان می دهد که رژیم صهیونیستی و آمریکا برای اجرایی کردن یک سناریوی خطرناک جدید در منطقه و به ویژه در لبنان دست به این عملیات خطرناک زده اند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

این کارشناس مسائل بین الملل ادامه داد: با توجه به اینکه کمتر از سه ماه به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا باقی مانده است، دونالد ترامپ تمامی برگ های انتخاباتی خود را از دست داده و تلاش دارد تا از رهگذر بحران سازی در منطقه به نوعی انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را برای یک سال دیگر به تعویق بیاندازد.

,

وی افزود: چرا که شانس پیروزی ترامپ به دلیل شرایط داخلی و جهانی بسیار پائین آمده؛ لذا اسرائیل با استفاده از جنگ الکترونیکی و با کمک آمریکا انبار نیترات آمونیوم را منفجر کردند و پیامدهای بعدی این انفجار نشان داد که نظریه وجود عامل بشری پشت این انفجار کاملا درست است.

,

هانی زاده تأکید کرد: حضور امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه در بیروت و اظهارات نسنجیده، غیر دیپلماتیک و مداخله جویانه او نشان داد که فرانسه، آمریکا، رژیم صهیونیستی، عربستان و امارات در صدد هستند که سناریوی خود را عملیاتی کنند.

,

این کارشناس مسائل بین الملل با اشاره به فشارهای مردمی پس از حضور مکرون در بیروت بیان کرد: اشغال برخی از وزارتخانه ها موجب شد که دولت حسان دیاب نخست وزیر لبنان و کابینه او سقوط کند و حسان دیاب از سمت خود استعفا دهد و بنابراین مجموعه این عوامل نشان می دهد که سناریوی جدید و تعریف شده، هدف ساقط کردن دولت حسان دیاب که نگرش مثبتی به حزب الله دارد را داشت.

,

وی ابراز کرد: برگزاری انتخابات زود هنگام در لبنان آن هم در یک فضای التهاب آمیز، شانس حزب الله را برای به دست آوردن کرسی های بیشتر بسیار پائین آورده و فشار تشکیل دولت ضد حزب الله، یکی از اهداف سناریوی تعریف شده است که پس از تشکیل یک دولت ضد حزب الله فشارها برای خلع سلاح حزب الله آغاز شود تا حزب الله از صحنه سیاسی و امنیتی لبنان حذف شود.

,

هانی زاده تأکید کرد: حضور نا به هنگام رئیس جمهور فرانسه این سیگنال را برای عوامل داخلی خود در لبنان اعلام کرد که جریان سازی ها را به سمت لبنان سوق دهند.

,

این کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به معرفی نواف سلام از سوی میشل عون به عنوان نخست وزیر عنوان کرد:  نواف سلام یکی از افراد وابسته به جریان سعد الحریری است که سیاست های سعد الحریری را عملیاتی خواهد کرد و نسخه تعدیل شده سعدالحریری است و به همین دلیل به نظر می رسد کابینه آینده کابینه ای در تقابل با حزب الله و محور مقاومت خواهد بود.

,

وی ادامه داد: سوابق نواف سلام سوابقی در تقابل و مواجه رو در رو حزب الله و محور مقاومت بوده است و لذا این شخصیت بر جریان های سیاسی لبنان تحمیل شده است و میشل عون رئیس جمهور لبنان مجبور شده نواف سلام را برای گرفتن رأی اعتماد به پارلمان معرفی کند و تا انتخاب کامل نواف سلام یک سیکل طولانی وجود دارد و هنوز مشخص نیست که او بتواند کابینه خود را تشکیل دهد.

,

هانی زاده در پایان خاطر نشان کرد: شرایط ناپایدار اقتصادی لبنان، شورش های اجتماعی، تظاهرات مردمی و عوامل ناشی از انفجار بندرگاه بیروت، همه این موارد دست به دست هم داده است و در شرایط فعلی شخصیت مهمی که بتواند لبنان را از این وضعیت خارج کند در صحنه سیاسی وجود ندارد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه