اخبار داغ

ورزشی کم هزینه مورد استقبال همدانی ها؛

پتانسیل بالای همدان برای تبدیل شدن به قطب کبدی غرب کشور

پتانسیل بالای همدان برای تبدیل شدن به قطب کبدی غرب کشور
استان همدان با پتانسیل بالایی که در رشته کبدی دارد می تواند به عنوان قطب کبدی غرب کشور معرفی شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از عصر همدان؛ گذارندن اوقات فراغت جوانان یکی از مهترین دغدغه های خانواده ها و دستگاه های مرتبط است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر همدان,

در شهر همدان نیز چندان تفریحات جذابی برای جوانان وجود ندارد بنابراین ادامه دادن رشته های ورزشی از آماتور به حرفه ای یکی از مهمترین فعالیت های جوانان همدانی است.

,

رشته های ورزشی در همدان یکی پس از دیگری در حال کم کردن تعداد اعضا هستند چرا که یا شرایط تمرین فراهم نیست و یا اینکه از ورزشکاران حمایت خوبی نمی شود.

,

در بین رشته های ورزشی، ورزش کبدی یا زو از آن دسته فعالیت هایی است که نیاز به هزینه چندانی ندارد و با کمترین امکانات می توان در این رشته مقام آوری کرد.

,

در استان همدان کبودراهنگ بعنوان قطب کبدی پسران و ملایر بعنوان قطب کبدی دختران معرفی شده اند چرا که پتانسیل های بالایی را در جذب و پرورش کبدی کاران داشته اند و بطور کلی استان همدان با ظرفیت های بالایی که در رشته کبدی دارد می تواند بعنوان قطب کبدی غرب کشور معرفی شود.

,

کبدی یک ورزش تیمی است و اصل و منشا این بازی، بومی و محلی بوده و در تمام نقاط ایران انجام می شود.

,

بازی کبدی در داخل سالن (تاتامی)، در زمین خاکی و چمن بدون استفاده از هرگونه وسیله انجام می‌شود ولی بازی‌های بین‌المللی و رسمی باید بر روی تاتامی انجام شود

,

رئیس هیات کبدی استان همدان در گفتگو با خبرنگار عصر همدان اظهار داشت: در حال حاضر این رشته ورزشی بعلت کرونا تعطیل است چرا که فقط در وضعیت سفید بازی آن امکان پذیر است.

,

سید مصطفی موسوی افزود: رشته کبدی نیاز به زیر ساخت چندانی ندارد و برای توسعه آن باید هیات تمام شهرستان ها را فعال کنیم.

,

وی با تاکید بر حضور هیات کبدی استان در شهرستان ها گفت: سالیانه در تمام شهرستان ها حضور یافته و از نزدیک مشکلات آن ها را بررسی می کنیم.

,

موسوی ادامه داد: کبودراهنگ، ملایر و تویسرکان هیات های فعالی در سطح شهرستان دارند و در شهرستان هایی که هیات وجود ندارد افراد کبدی کار و ورزشی را در صدر هیات قرار می دهیم.

,

رئیس هیات کبدی استان یکی از دلایل پیشرفت کبدی همدان را داشتن مربیان با تجربه دانست و افزود: خوشبختانه همدان دارای چندین مربی کبدی است که در سطح ملی و بین المللی شناخته شده هستند.

,

وی با بیان اینکه کبدی نیازی به زیر ساخت خاصی ندارد، بیان کرد: این ورزش در تمام روستاها و مناطق حاشیه نشین قابل گسترش است و ورزشکاران می توانند به طور حرفه ای و در سطح قهرمانی در آن فعالیت داشته باشند.

,

موسوی نداشتن اسپانسر را بزرگترین مشکل کبدی کاران همدانی عنوان کرد و گفت: برنامه چهارساله هیات کبدی تدوین شده و در صدد جذب اسپانسر هستیم تا بتوانیم خانه کبدی را در تمام شهرستان ها و در همه رده ها فعال کنیم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه