اخبار داغ

ایزدخواه در گفت‌وگو با دانا:

دولت برای تغییر ساختارها نباید به تنهایی تصمیم‌گیری کند/ پیش فروش نفت گشایشی برای مردم نخواهد داشت

دولت برای تغییر ساختارها نباید به تنهایی تصمیم‌گیری کند/ پیش فروش نفت گشایشی برای مردم نخواهد داشت
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: پیش فروش نفت مشخصا گشایشی برای مردم و دولت به وجود نخواهد آورد و سیاست اقتصادی که بخواهد ساختارها را تغییر داده و روی آینده کشور تاثیر بگذارد باید از کانال مجلس پیگیری شود.
[

به گزارش خبرنگار اقتصادی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ طی روزهای گذشته روحانی وعده یک گشایش اقتصادی در کشور را داد که بلافاصله گمانه زنی ها درباره آن آغاز شد اما بلافاصله کارشناسان با توجه به اظهارات برخی مسئولان اعلام کردند که این گشایش اقتصادی چیزی جز پیش فروش نفت به مردم نخواهد بود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

در همین راستا روح الله ایزدخواه، کارشناس اقتصادی و عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در گفت‌و گو با خیرنگار اقتصادی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ در خصوص این گشایش اقتصادی و پیش فروش نفت اظهار داشت: مجلس در جریان این اقدام و طرح گشایش اقتصادی دولت قرار نگرفته است و این موضوع را از زبان رئیس جمهور شنیده ایم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی با تاکید بر نقش نظارتی مجلس همچنین گفت: هر طرحی که دولت بخواهد اعلام کند باید مسیر خود را طی کند و در همین راستا باید ابتدا مجلس درباره آن کار کارشناسی انجام داده و تصمیم گیری کند.

,

نماینده مردم تهران در مجلس گفت: ضمن انتقاد از تصمیمات اتخاذ شده توسط دولت در شورای سران سه قوه گفت: این شورا به منظور جلوگیری از اثرات تحریم ها و مبارزه با آنها برای ایجاد هماهنگی بیشتر میان قوا تشکیل شد و نباید دولت تصمیماتی که باید در مجلس تصویب شود را در این شورا تصویب کند چرا که این مساله خارج از شان و عرف مجلس است.

,

ایزدخواه در خصوص پیش فروش نفت هم تصریح کرد: این اقدام دولت کاری عجولانه و در شرایط فعلی که روند قیمت نفت مشخص نیست، اقدامی پر خطر برای اقتصاد کشور به شمار می رود چرا که وضعیت نفت در آینده مشخص نیست.

,

وی با بیان اینکه این کار دولت آینده فروشی است عنوان کرد: پیش فروش نفت مشخصا گشایشی برای مردم و دولت به وجود نخواهد آورد و سیاست اقتصادی که بخواهد ساختارها را تغییر داده و روی آینده کشور تاثیر بگذارد باید از کانال مجلس پیگیری شود.

,

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه فضای عمومی مجلس مخالف پیش فروش نفت است عنوان کرد: پیش فروش نفت همان حراج سرمایه است که در نهایت اثرات منفی آن هم متوجه مردم و آینده کشور خواهد بود به همین منظور این تصمیم باید در صحن مجلس گرفته شود نه در شورای اقتصادی متشکل از سران سه قوه.

,

 

,

انتهای پیام/ط

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه