اخبار داغ

استاندار اردبیل:

برگزاری مراسم عزاداری با رعایت پروتکل بهداشتی/ فضاسازی محرم امسال متفاوت باشد

برگزاری مراسم عزاداری با رعایت پروتکل بهداشتی/ فضاسازی محرم امسال متفاوت باشد
استاندار اردبیل گفت: مراسم دهه محرم و سالار شهیدان حضرت اباعبداله حسین (ع) به شیوه دیگری با رعایت آخرین پروتکل بهداشتی ابلاغ شده از سوی ستاد ملی کرونا برگزار می شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سبلان‌ما، اکبر بهنام جو در جلسه ستاد کرونای استان اردبیل، اظهار داشت: ترویج فرهنگ عاشورایی و نهضت امام حسین(ع) در شرایط کنونی برای ما لازم است چرا که درس ایثار، شجاعت، آزادگی و حریت از نهضت این بزرگواران نشات گرفته شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سبلان‌ما,

وی افزود: باید در برگزاری مراسم عزاداری همه با خلوص نیت در نحوه برگزاری آن تلاش کنند و مردم با اراده پاک علاوه بر برگزاری مراسم در پیشگیری از شیوع ویروس کرونا احساس مسولیت کنند.

,

مردم باید از فیوضات ماه محرم الحرام بهره مند شوند

, مردم باید از فیوضات ماه محرم الحرام بهره مند شوند, مردم باید از فیوضات ماه محرم الحرام بهره مند شوند,

استاندار اردبیل گفت: قصد تعطیلی هیچ مراسمی را به جز پروتکل بهداشتی ستاد ملی کرونا منع کرده نخواهیم داشت و به اعتقاد ما مردم دارای شعور و فرهنگ حسینی هستند و باید از فیوضات ماه محرم الحرام در پای منبر عالمان دینی و نوحه خوانان بهره مند شوند.

,

بهنام جو ابراز داشت: همه عوامل باید بصورت دلی و اعتقادی پای کار باشند و از ظرفیت دهیاران، بخشداران، شوراها در روستاها و پایگاه های مقاومت مساجد، بسیج مردمی با توجیه کامل جهت کنترل فضا استفاده شود.

,

وی ضدعفونی معابر، توزیع ماسک و رعایت پروتکل بهداشتی در این عزاداری ها را یادآور شد و گفت: اطلاع رسانی گسترده از سوی رسانه ها جهت تبیین و نحوه عزاداری در سال ۹۹ صورت می گیرد تا همه به وظیفه خود آشنایی کافی داشته باشد.

,

استاندار اردبیل با اشاره به اینکه سیاه پوش کردن شهر برعهده شهرداری است، گفت: نحوه نصب پرچم سیاه و اعلام فرارسیدن ماه محرم و ماه عزا باید نسبت به سنوات گذشته متفاوت باشد و دستگاه های نظارتی نیز به نحو احسن وظایف خود را انجام می دهند.

,

مراسم طشت گذاری نخواهیم داشت

, مراسم طشت گذاری نخواهیم داشت, مراسم طشت گذاری نخواهیم داشت,

استاندار اردبیل با اشاره به اینکه سازمان تبلیغات اسلامی کنترل وضعیت را برعهده دارد افزود: فرد تعهد دهنده در مقابل همه عزاداری ها مسوول است و توجیه عموم مردم در این رابطه باید بصورت سازمانی و سیستمی برگزار شود و هیچگونه حرکت دستجات در سطح شهر انجام نمی شود.

,

او گفت: طبق تاکید پروتکل بهداشتی ستاد ملی کرونا مراسم طشت گذاری نخواهیم داشت و دسته گردانی و تجمعات نباید انجام شود چرا که خطرناکترین وضعیت انتقال بیماری در تجمعات اتفاق می افتد ولی مراسم عزاداری در مساجد در محیط های باز و حیاط مدارس در صورت نبود جا برگزار می شود.

,

وی تصریح کرد: اصناف هم باید توجیه شوند و هیئت ها هیچ گونه کمبود اقلام بهداشتی در سطح استان نخواهند داشت.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه