اخبار داغ

با حضور جانشین قرارگاه پیشرفت و آبادانی خراسان‌جنوبی؛

واحدهای الگوییِ معیشتی و بهداشتی "جوخواه" افتتاح شد/ 350 واحد الگویی در دست ساخت است

واحدهای الگوییِ معیشتی و بهداشتی "جوخواه" افتتاح شد/ 350 واحد الگویی در دست ساخت است
هنری گفت: در سال جاری کار ساخت 350 واحد بهداشتی دام و طیور در خراسان جنوبی آغاز شده که تاکنون 70 واحد تکمیل و مابقی در حال ساخت است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، صبح امروز واحد الگویی معیشتی و واحد بهداشتی دام و طیور در روستای جوخواه طبس به نمایندگی از 70 واحد تکمیل شده از مجموع 350 واحد افتتاح شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان، ,

 

,

 مهدی هنری جانشین قرارگاه پیشرفت و آبادانی خراسان‌جنوبی در حاشیه افتتاح این واحد الگویی بیان کرد: یکی از برنامه‌های قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه انصارالرضا علیه‌السلام خراسان‌جنوبی در زمینه اشتغال کمک به تثبیت اشتغال موجود، افزایش بهره‌وری شغل و ایجاد مشاغل جدید است.

,

 

,

وی افزود: باتوجه به نیازسنجی که در روستاهای مختلف هدف قرارگاه پیشرفت و آبادانی که در 6 دهستان سطح استان به صورت الگویی در حال فعالیت است انجام شده ابتدا با تحویل اشتغالی که در روستا ایجاد می‌شود دستگاه‌های مزیت‌دار اشتغال در روستا مشخص و بر اساس شبکه‌های مردمی در هر حوزه تشکیل شده است.

,

 

,

جانشین قرارگاه پیشرفت و آبادانی خراسان‌جنوبی بیان کرد: یکی از موضوعاتی که در اکثر دهستان‌ها جامعیت دارد بحث دام سبک و سنگین است که در بسیاری از دهستان‌ها جزو مشاغل اصلی خانوار روستایی است.

,

 

,

هنری عنوان کرد: بر این اساس ما شبکه‌های سبک و سنگین مردمی را در این روستاها شکل دادیم و آموزش‌های میدانی را از دو سال گذشته به صورت تیم‌های کارشناسی در داخل روستاها و بازدید از واحدهای الگویی که در نقاط مختلف است، پیگیری کردیم.

,

 

,

وی اظهار کرد: علاوه بر آموزش‌هایی که به مردم داده می‌شود با شناخت نهادهای واسطی که در این حوزه در حال فعالیت هستند و ارتباط افراد با مردم بحث کمک به تامین مواد اولیه و سایر موراد را پیگیری می‌کنند.

,

 

,

جانشین قرارگاه پیشرفت و آبادانی خراسان‌جنوبی با بیان این‌که یکی دیگر از مواردی که در حال پیگیری است تکمیل زنجیره ارزش است، گفت: در اکثر روستاها مشکل دانش فنی روستائیان در حوزه دام و طیور و مشکل بهداشتی فضای نگهداری دام و طیور وجود دارد.

,

 

,

هنری ادامه داد: لذا بر این اساس یک نقشه الگویی برای واحدهای الگویی معیشتی در روستاها تعیین شد که هم جایگاهی برای نگهداری دام دارد و هم انبار دان، علوفه و سایر مواردی که مورد نیاز است.

,

 

,

وی خاطرنشان کرد: با هماهنگی که با جهاد کشاورزی انجام شده در روستاهایی که مشکل فضای بهداشتی برای نگهداری دام دارند و این مسئله باعث بیماری و مشکلاتی برای مردم می‌شود احداث جایگاه بهداشتی برای نگهداری دام را در برنامه گذاشتیم و در حال حاضر 350 واحد الگویی را در 6 دهستان طی چند ماه اخیر آغاز به ساخت کردیم.

,

 

,

جانشین قرارگاه پیشرفت و آبادانی خراسان‌جنوبی بیان کرد: از 350 واحد الگویی 70 واحد به اتمام رسیده و مابقی با کمک مردم در حال کار است.

,

 

,

هنری خاطرنشان کرد: این کار مشارکتی با مردم است و قرارگاه پیشرفت و آبادانی در بحث تامین مصالح، گروه‌های جهادی برای اجرای طرح و مشاوره‌های فنی که توسط همکاران به مردم داده میشود به مردم کمک می‌کند تا واحدهایی ساخته شود که بتواند باعث افزایش بهره‌وری باشد.

,

 

,

وی عنوان کرد: طبق بررسی‌هایی که به وجود آمده جایگاه‌های بهداشتی توانسته 20 درصد افزایش بهره‌وری در حوزه دام را داشته باشد.

,

 

,

جانشین قرارگاه پیشرفت و آبادانی خراسان‌جنوبی افزود: در کنار ساخت جایگاه‌های بهداشتی، آموزش‌های میدانی و اقدامات ضدعفونی فضا که توسط جهادگران با هماهنگی دامپزشکی استان انجام می‌شود توانسته کمک خوبی به مردم در روستاها داشته باشد.

,

 

,

هنری گفت: در حال حاضر 600 نفر از مردم در روستاها جزو شبکه دام هستند و در روستاهای هدفی که مشخص شده فعالیت دارند.

,

 

,

وی اظهار کرد: در 15 روستای استان به صورت ویژه تمرکز فعالیت در حوزه اشتغال است.

,

 

,

جانشین قرارگاه پیشرفت و آبادانی خراسان‌جنوبی تصریح کرد: علاوه بر آموزش‌هایی که انجام می‌شود در مرحله بعد به افرادی که برای بحث تامین منابع مالی برای ایجادکارگاه‌های جدید مشکل دارند با ارتباطی که با دستگاه‌های مختلف از جمله ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره)، کمیته امداد و دستگاه‌های دیگر انجام شده برای بحث تسهیلات نیز به افراد کمک می‌شود.

,

 

,

هنری خاطرنشان کرد: تسهیلات هدفمند به افرادی داده می‌شود که آموزش دیده هستند، فضای کار تکمیل شده و زمینه و آمادگی کامل را برای اجرای طرح‌های دامداری دارند که این خود می‌تواند به نتیجه مطلوبی که مورد نظر است برسد.

,

 

,

وی گفت: در قرارگاه پیشرفت و آبادانی رکن اصلی در روستاها امام روستا است که این شخص حلقه وصل بین ارتباط ما با مردم روستا است و می‌تواند در بحث آموزش به روستائیان کمک شایانی داشته باشد.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه