اخبار داغ

صابری: زندگی‌ام با والیبال گره خورده‌است/ بازی در لیگ ترکیه باعث پیشرفتم شد

صابری: زندگی‌ام با والیبال گره خورده‌است/ بازی در لیگ ترکیه باعث پیشرفتم شد
ملی‌پوش والیبال بانوان ایران اظهار داشت: زندگی من با والیبال گره خورده است و بیش‌تر عمرم را با والیبال سپری کرده ام. ما بیش از این که در کنار خانواده‌هایمان باشیم، در اردوهای تیم ملی حضور داشتیم. والیبال بخشی از خانواده‌ام است و زمین والیبال خانه‌ام.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مهسا صابری یکی از بازیکنان کلیدی تیم ملی والیبال زنان ایران است و به این تیم کمک کرده تا به یکی از تیم‌های در حال پیشرفت غرب آسیا تبدیل شود. سایت کنفدراسیون والیبال آسیا با این بازیکن گفت و گویی را ترتیب داده است. صابری در ابتدا این مصاحبه می گوید: من بخشی از تیمی بودم که به والیبال بانوان کمک کردم تا در رویدادهای آسیایی در سطحی بالاتر بازی کند و این برای نخستین بار در تاریخ روی داده است. ظرف ۱۲ سال گذشته، شاهد فرایند پیشرفت زنان ایرانی در والیبال بوده‌ام. باعث افتخارم است که می‌بینم چه‌طور کوشش‌های ما در این سال‌ها به بار نشسته است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

در ادامه این گزارش آمده که صابری با مطلبی که بر روی صفحه اینستاگرام خود منتشر کرده، تعهد خود به موفقیت را ابراز کرده است. دریافت‌کننده قدرتی تیم ملی نوشته است: تیم تو یعنی خانواده تو، توپ یعنی بهترین دوست تو؛ زمین یعنی خانه تو و بازی یعنی زندگی تو.

,

افتخارآمیزترین خاطره او، حضور در کاپ آسیایی سال ۲۰۱۶ در ویتنام است؛ جایی که ایران بهترین عملکرد را از خود بر جای گذاشت.

,

صابری درباره این موضوع گفت: خاطره‌انگیزترین بازی در کاپ آسیایی سال ۲۰۱۶ بود که تیم ما تحت رهبری "مایدا چیچیچ" در رقابت‌ها حضور یافته بود. ما روابط بسیار خوبی با سرمربی تیم‌مان داشتیم و همه دوستانم نیز در تیم حاضر بودند. ما با کسب عنوان ششمی به کار خود پایان دادیم که این بهترین رکورد ما در یک رقابت آسیایی به حساب می‌آید.

,

پس از این موفقیت‌ها، وی همچنان مشتاق است تا طعم کامیابی را بچشد: واقعا امیدوارم روزی بتوانیم از سکوی آسیا بالا برویم؛ دوست دارم برای مدت زمانی طولانی سالم و تندرست باقی بمانم و همچنین برای خانواده و جامعه‌ام فردی مفید و ارزشمند باشم.

,

مهسا با بازی در لیگ ترکیه بر تجارب خود نیز افزوده است: من به خاطر بازی در لیگ ترکیه، تجارب بسیاری به دست آورده‌ام و این باعث شده که از جهات متعددی بر کیفیت بازی‌ام افزوده شود. دریافت‌هایم بهتر شده و در بازی‌های ملی، عملکردم رو به رشد بوده است.

,

این بازیکن ۲۷ ساله با خواهرش پا به ورزش گذاشت و مادرشان نقش الگو را برای آن‌ها ایفا کرده است. به رغم جدول زمانی شلوغی که در والیبال وجود دارد، او توانسته بین بازی والیبال و تحصیل در رشته مهندسی شیمی، تعادل برقرار کند.

,

وی گفت: خواهر بزرگ‌ترم مرا در یک باشگاه نزدیک خانه ثبت نام کرد و با خودش به آنجا می‌برد. در آن زمان بود که پا به عرصه والیبال گذاشتم اما بیش‌ترین نقش را مادرم داشت؛ چون وقتی که بچه بودم، مهربانانه اجازه داد ورزش را دنبال کنم. این که همزمان درس بخوانی و بازی هم بکنی، کار دشواری بود اما چنانچه شما با علاقه‌مندی هدف خود را دنبال کنید، می‌توانید به این خواسته برسید. این برای من تجربه رضایت‌بخشی بود و به خودم می‌گفتم: تلاش کن مهسا تا زندگی بهتری داشته باشی. برایم سخت بود که مدرک دانشگاهی‌ام را بگیرم اما وقتی سرانجام موفق به اخذ آن شدم، بابت همه تلاش‌هایم به خودم بالیدم.

,

جدا از مادر و خواهرش، صابری از هموطن خود سعید معروف و «کیم یون کونگ» ستاره کره‌ای الگو گرفته است: سعید معروف مصداق بارز یک رهبر خوب در زمین است؛ او خیلی تاثیرگذار است و با مهارت بالایی که دارد، تاثیر بسیاری بر روی هم‌تیمی‌های خود می‌گذارد. من نهایت تلاش خودم را می‌کنم تا از او یاد بگیرم. در بخش زنان هم «کیم» کسی است که والیبال او را دنبال می‌کنم.

,

 

,

 

,

انتهای پیام

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه