اخبار داغ

زهرا یزدانی: 10 سال تکواندو کار می‌کردم/ به دنبال قهرمانی جهان هستم

زهرا یزدانی: 10 سال تکواندو کار می‌کردم/ به دنبال قهرمانی جهان هستم
ملی‌پوش کشتی آلیش کشور گفت: پدرم از اینکه تکواندو را کنار بگذارم راضی نبود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ زهرا یزدانی خواهر امیرمحمد نیز در کشتی آلیش در وزن 60 کیلوگرم فعالیت دارد. او متولد 1377 است و از سال 94 کشتی را آغاز کرده است. زهرا چون سابقه فعالیت و قهرمانی در ورزش تکواندو را داشته خیلی زود در کشتی رشد کرده و به مرحله قهرمانی رسید.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
وی نیز گفت: کسب مدال طلا و نقره ایندورگیم (رقابت های داخل سالن) ترکمنستان در سال 96 و برنز قهرمانان جهان قزاقستان در سال 98 از جمله عنوان هایی است که من تا کنون به دست آورده ام.
,
 
,
این بانوی قهرمان در خصوص ورودش به رشته کشتی گفت: من نزدیک به ده سال تکواندو کار می کردم و در قائمشهر زیر نظر استاد اصغر نژاد بودم. سه سال عضو تیم ملی نوجوانان و جوانان بودم و در سال 92 بهترین تکواندوکار ایران شدم ولی هربار به بهانه کم تجربه بودن به مسابقات اعزام نشدم و فرصت حضور در میادین بین المللی هرگز به من داده نشد.
,
 
,
وی ادامه داد: سال آخر وارد رده بزرگسالان شدم و در لیگ بزرگسالان شرکت کردم و با وجود اینکه 17 سال داشتم توانستم نفر اول تیم ملی در وزن 55 کیلوگرم را شکست دهم. اما من از تکواندو دلسرد شده بودم. همان زمان مسابقات انتخابی رده سنی بزرگسالان تکواندو و کشتی در یک روز بود و باید یکی را انتخاب می‌کردم من با وجود همه علاقه ام به تکواندو در انتخابی کشتی شرکت کردم. شرایط سختی بود پدرم از اینکه تکواندو را کنار بگذارم راضی نبود.
,
 
,
یزدانی ادامه داد: من در انتخابات کشتی چهارم شدم و چون تازه یک هفته بود که به این رشته رفته بودم به عنوان استعداد انتخاب شدم البته به اردوی تیم ملی دعوت نشدم ولی با سماجت و تماس های مکرر با فدراسیون بالاخره توانستم در اردوها حضور پیدا کنم و خوشبختانه خیلی زود توانستم خودم را در این رشته ثابت کنم.
,
 
,
وی با بیان اینکه انگیزه او روز به رو بیشتر می شود و برای هدفش مبارزه می کند، گفت: من به دنبال قهرمانی جهان هستم و رویای حضور در المپیک را دارم. امیدوارم این رشته به رشته های المپیک اضافه شود.
,
وی تاکید کرد: کرونا شرایط ورزش را در تمام دنیا بهم ریخته است ولی من و برادرم می دانیم که باید آمادگی خود را حفظ کنیم و با تلاش و تمرین های فردی سعی می کنیم به یکدیگر کمک کنیم تا روحیه و آمادگی جسمانی مان حفظ شود.
,
 
,
 
,
انتهای پیام/
,
 
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه