اخبار داغ

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان میبد:

هیات‌های مذهبی متقاضی عزاداری در سامانه بیرق نام‌نویسی کنند

هیات‌های مذهبی متقاضی عزاداری در سامانه بیرق نام‌نویسی کنند
حجت الاسلام آقایی گفت: هیات‌های مذهبی متقاضی برگزاری مراسم عزاداری در ماه محرم و صفر میبد ملزم به ثبت مشخصات خود در سامانه بیرق هستند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از یزدرسا، حجت الاسلام و و المسلمین علی آقایی پیش از ظهر امروز درنشست خبری در آستانه محرم با بیان اینکه هیئت‌ها ملزم به ثبت نام در سامانه بیرق هستند، گفت: تدبیری که سازمان اندیشیده در خصوص رعایت مصوبات  ابلاغی وزارت بهداشت و ستاد ملی کرونا، در قالب ۱۰ دستورالعمل اجرایی در این سامانه بارگذاری شده که مسوولان تمامی هیاتهای حسینی، موظف به امضای تعهدنامه و اجرای آن هستند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, به نقل از,  یزدرسا،,  حجت الاسلام و و المسلمین علی آقایی پیش از ظهر امروز درنشست خبری در آستانه محرم با بیان اینکه هیئت‌ها ملزم به ثبت نام در سامانه بیرق هستند، گفت: تدبیری که سازمان اندیشیده در خصوص رعایت مصوبات  ابلاغی وزارت بهداشت و ستاد ملی کرونا، در قالب ۱۰ دستورالعمل اجرایی در این سامانه بارگذاری شده که مسوولان تمامی هیاتهای حسینی، موظف به امضای تعهدنامه و اجرای آن هستند.,

وی با بیان اینکه 156 هیئت ثبت شده در شهرستان میبد مشغول به فعالیت هستند، افزود: مسوولان همه هیات ها به قصد برپایی عزاداری، لازم است علاوه بر نام نویسی در سامانه و دریافت کد عضویت، مجوز خاصی از سازمان تبلیغات اسلامی استان دریافت کنند و متعهد به اجرای رعایت پروتکل های ابلاغی وزارت بهداشت شوند.

,

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان میبد اذعان داشت: برگزاری مراسم باید در فضای باز با رعایت فاصله اجتماعی، استفاده از ماسک و حداکثر به مدت ۲ ساعت یعنی بعد از نماز مغرب و عشاء تا ساعت 23 شب  برگزار شود.

,

وی با اشاره به بحث نذر و نذورات مردم در ماه‌های محرم و صفر، اظهار داشت: ترجیحاً پیشنهاد می‌شود که مردم نذر و نذورات خود را در قالب بسته‌های معیشتی و کمک‌های مومنانه در میان نیازمندان توزیع کنند و چنانچه تصمیم بر توزیع نذورات خود در میان عزاداران دارند به هیچ وجه این توزیع قبل، حین و پایان هیئت و در هیچ گونه تجمعی توزیع نباید انجام شود.

,

حجت الاسلام و و المسلمین شیخ علی آقایی در پایان با اشاره به اینکه تبعیت از ستاد کلی مقابله با کرونا ضروری است‌، عنوان کرد: تلاش می‌شود با در نظر گرفتن سلامت مردم، بیشترین بهره را از محرم داشته باشیم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه