اخبار داغ

رئیس آبفای شهرستان بهار خبر داد؛

بدهی ۷۳۰ میلیون تومانی مشترکین بهاری به اداره آبفای

بدهی ۷۳۰ میلیون تومانی مشترکین بهاری به اداره آبفای
ایمان حاجی ئی با بیان اینکه مشترکینی که اقدام به کوچه شویی کنند آب منزل شان قطع می شود، گفت: مشترکین بهاری به اداره آبفای شهرستان ۷۳۰ میلیون تومان بدهی دارند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ ایمان حاجی ئی، مدیر آبفای شهرستان بهار در گفتگو با خبرنگار عصر همدان؛ با بیان این مطلب که میزان مصرف آب مردم شهرستان و شهر بهار بسیار بالاتر از میانگین کشوری و استانی است اظهار داشت: به طور میانگین مصرف آب روزانه هر فرد در کشور و استان ۱۵۰ لیتر در شبانه روز است که این میزان در شهر بهار حدود ۲۰۰ لیتر است، به همین دلیل با کمبود آب در روزهای قبل مواجه بودیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر همدان؛,

وی افزود: هر ساله ۱۵ مرداد تا ۱۵ شهریور ماه در شهر بهار با افت سطح آب های زیرزمینی مواجه هستیم که مصرف بیش از حد شهروندان در این زمان ما را با مشکل کمبود آب مواجه می کند.

,

حاجی ئی با بیان این مطلب که روزانه ۲۵۰۰ متر مکعب آب از خطوط همدان به خط بهار آب وصل می شود بیان کرد: ما هفت حلقه چاه برای مصرف آب شرب شهر بهار در اختیار داریم و از شهر همدان نیز به بهار آب تزریق می شود که به علت مصرف زیاد مردم در این روزها حتی این مقدار نیز جوابگو نیست و ما طی روزهای قبل در ساعاتی از شبانه روز مجبور بودیم که با کم کردن فشار، مصرف آب را مدیریت کنیم که در بعضی از نقاط به قطعی آب منجر می شد.

,

مدیر آبفای شهرستان بهار به رفع مشکل روستای همه کسی طی روزهای گذشته اشاره کرد و گفت: در بالادست این روستا چند چشمه پرآب وجود دارد که به علت اختلاف عشایر منطقه و روستاییان اهالی روستا از آن بی بهره بودند و مشکل چندین ساله ای داشتند که با خارج کردن یک حلقه چاه آب همه کسی از مدار این مسئله حل شد.

,

وی عمده مشکلات آب روستاها را مشکلات اجتماعی عنوان کرد و افزود: انشعابات غیرمجاز، استفاده احشام از آب شرب بهداشتی و اختلافات بین اهالی از جمله مشکلات ما در روستاهاست.

,

حاجی‌ئی همچنین عنوان کرد: در سال‌های گذشته در ۹ روستا مشکل آب داشتیم به طوری که با تانکر به آن ها آبرسانی می شد اما به لطف خدا و با توجه به بارندگی‌های سال‌های گذشته سفره‌های آب زیرزمینی بالا آمده و هم اکنون در هیچ روستایی مشکل آب نداریم مگر در موارد تعمیرات.

,

مدیر آبفای شهرستان بهار به مطالبات اداره آبفای شهرستان از مصارف خانگی و صنعتی اشاره و بیان کرد: مطالبات ما در شهرستان بهار یک میلیارد و ۴۸۰ میلیون تومان است که بیشتر این مطالبات خانگی است.

,

وی خاطر نشان کرد: میزان مطالبات ما از شهر بهار ۷۳۰ میلیون، از شهر لاله جین ۴۰۰ میلیون، از صالح آباد ۱۰۰ میلیون و مهاجران ۲۳۰ میلیون تومان است که تقاضای ما از مردم این است که با پرداخت بدهی های خود ما را در خدمات دهی بهتر و سریعتر یاری کنند.

,

حاجی‌ئی ضمن در خواست از شهروندان در مصرف بهینه آب گفت: گاهی دیده می شود که برخی افراد با آب شرب خانگی اقدام به کوچه شویی، حیاط شویی یا ماشین شویی می کنند در شرایط فعلی در صورت مشاهده چنین کاری آب آن منزل را قطع خواهیم کرد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه