اخبار داغ

رئیس اداره تبلیغات اسلامی رشتخوار تأکید کرد؛

صرف نذورات خیرین ماه محرم در قالب کمک مومنانه

صرف نذورات خیرین ماه محرم در قالب کمک مومنانه
حجت‌الاسلام حسینعلی آذرشیب گفت: با توجه به شرایط بیماری کرونا، بهتر است با همکاری خیرین نذورات ایام ماه محرم امسال در قالب بسته‌های حمایتی آماده و بین محرومان و نیازمندان در سطح شهرستان توزیع شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس؛ حجت‌الاسلام حسینعلی آذرشیب رئیس اداره تبلیغات اسلامی رشتخوار صبح امروز در جلسه کارگروه عزاداری محرم این شهرستان در محل فرمانداری رشتخوار گفت: با توجه به شیوع بیماری منحوس کرونا، امروز می بینیم که بشر دستش در این موضوع کوتاه مانده است، امیدواریم به لطف پروردگار در همین چند روزه مانده به محرم این بیماری رفع و دفع شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

رئیس اداره تبلیغات اسلامی رشتخوار با تاکید بر رعایت ملزومات برگزاری مراسم عزاداری محرم امسال گفت: زمان تعیین شده برای برگزاری مراسم حداق 2 ساعت خواهد بود.

وی با تاکید بر اینکه تمامی هیئات مذهبی باید در سامانه بیرق ثبت نام کنند، افزود: هئیات مذهبی علاوه بر مشخص کردن مکان عزاداری پس از ثبت نام در سامانه بیرق باید نسبت به نصب مجوز مربوطه در مکان برگزاری مراسم اقدام نمایند.

حجت الاسلام آذرشیب همچنین با اشاره به اینکه امکان پهن کردن سفره با توجه به شرایط بیماری امسال در ایام ماه محرم فراهم نیست، گفت: با توجه به شرایط بیماری کرونا، بهتر است با همکاری خیرین عزیز نذورات ایام ماه محرم امسال در قالب بسته‌های حمایتی آماده و بین محرومان و نیازمندان در سطح شهرستان در قالب طرح کمک مومنانه توزیع شود.

,
,
,
,
,

حجت‌الاسلام حسن جهانشیری امام‌جمعه رشتخوار در ادامه این جلسه، گفت: ایام ماه محرم و صفر درواقع حضور در دانشگاه امام حسین(ع) است، که این دانشگاه در اینایام بازگشایی می‌شود، و همه ما باید در این دانشگاه حاضر شویم و معرفت ما نسبت به امام حسین(ع)، ائمه اطهار(ع) و نزدیکی به خدا بعد از محرم بیشتر شود.

خالقداد عرب فرماندار رشتخوار نیز با اشاره به شرایط موجود امسال در ایام ماه محرم گفت: امسال باید بنا به دلایلی مراسم عزاداری متفاوتی داشته باشیم، تا کوچک‌ترین مشکل را برای سلامت مردم نداشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه در رابطه با آگاه‌سازی مردم در بستر فضای مجازی جهت هرچه بهتر اجراشدن پروتکل‌های بهداشتی در ایام محرم باید اقدام شود، افزود: مردم باید نسبت به اجرای پرتوکول های بهداشتی و رعایت فاضله گذاری اجتماعی در این ایام تشویق شوند تا شاهد کوچک‌ترین خطر در رابطه با سلامت مردم نباشیم.

فرماندار رشتخوار با اشاره به لزوم حضور کارشناسان بهداشت در محل برپایی هیئات مذهبی گفت: بحث عزاداری امام حسین(ع) در گوشت و پوست ما شیعیان و محبان اهل‌البیت(ع) است، رسالت مسئولان شبکه بهداشت بسیار سنگین است، کارشناسان بهداشتی به‌صورت مستمر بحث سرکشی و بررسی اجرای پروتکل‌های بهداشتی را داشته باشند.

انتهای پیام/

,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه