اخبار داغ

فرماندار شهرستان البرز استان قزوین:

پرداخت مطالبات کارگران کنتورسازی زمان‌بر است/ پیگیری حل مشکل بیمه بیکاری کارگران

پرداخت مطالبات کارگران کنتورسازی زمان‌بر است/ پیگیری حل مشکل بیمه بیکاری کارگران
محمد نصیری، فرماندار شهرستان البرز درباره پرداخت معوقات کارگران کنتورسازی گفت: معوقات این کارگران با فروخته شدن اجناس پس از شکایت و پیگیری پرداخت می‌شود؛ اما نمی‌توان زمان دقیقی برای آن در نظر گرفت و رفع مشکل طولانی مدت است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  صبح قزوین؛ چندین سال است که شاهد بی سر و سامانی شرکت کنتورسازی قزوین هستیم و خصوصی سازی نادرست بلای جان کارگران شده است، اما در این میان آنچه دیده نمی‌شود فریادهای به حق کارگران مظلوم این شرکت است که به جایی نمی‌رسد و مسئولان استان قزوین هم بارها وعده‌های بی سرانجامی داده‌اند که عملیاتی نشده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح قزوین,

طی روزهای گذشته نیز این کارگران معترض مقابل استانداری قزوین تجمع کردند تا مطالبات آنها پرداخت شود.

,

محمد نصیری در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی صبح قزوین؛ درباره مشکل کارگران کنتورسازی اظهار کرد: کارگران کنتورسازی شهروندان شهرستان البرز هستند و مشکلاتشان را پیگیری کرده و نسبت به وضعیت آن‌ها دغدغه دارم.

,

وی ادامه داد: بعید می‌دانم کسی تاکنون به اندازه من و دادستان شهرستان البرز پیگیر مشکل کارگران کنتورسازی باشد؛ زیرا اعتقاد داریم باید مشکل این افراد حل شود.

,

فرماندار شهرستان البرز ابراز کرد: مطرح شدن بیمه بیکاری به این علت بود که در کارخانه فعالیت و دریافت حقوقی برای کارگران وجود نداشت، در این وضعیت می‌توان از امکان بیمه بیکاری بهره برد و حین دریافت حقوق، مطالبات را نیز پیگیری کرد.

,

 

,

وی افزود: کارگران کنتورسازی به اداره کار شکایت کردند که در فروردین ماه نیز قرارداد داشتند و اداره کار به نفع آن‌ها رای داد؛ اما کارخانه این موضوع را نپذیرفت و شکایت به دیوان عدالت اداری ارجاع داده شد اما هنوز رای نهایی صادر نشده است.

,

این مقام مسئول عنوان کرد: با پیگیری‌های انجام شده اداره بیمه، باید بدهی این افراد پرداخت شود که مبلغ مورد نیاز می‌تواند از محل فروش اجناس تامین شود و پس از آن، مشکل بیمه بیکاری این کارگران حل می‌شود.

,

وی درباره پرداخت معوقات کارگران کنتورسازی گفت: معوقات این کارگران نیز با فروخته شدن اجناس پس از شکایت و پیگیری پرداخت می‌شود؛ اما نمی‌توان زمان دقیقی برای آن درنظر گرفت و رفع مشکل طولانی مدت است.

,

نصیری در پایان گفت: مطالبات کارگران کنتورسازی زیاد است و اجناس موجود در شرکت نیز برای پرداخت تمام بدهی کافی نیست؛ اجناس قابل فروش به مرور به فروش می‌رسد که ممکن است چندین ماه تا یک سال به طول بینجامد؛ اما به طور کلی حل این مشکلات درحال پیگیری و روی روال است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه