اخبار داغ

معاون بهداشت و درمان دانشگاه علوم پزشکی استان همدان:

قانونی برای برخورد با خاطیان بهداشت در فضای باز نداریم

قانونی برای برخورد با خاطیان بهداشت در فضای باز نداریم
منوچهر کرمی با بیان اینکه برای مراکز تفریحی در فضای بسته، پروتکل‌های بهداشتی وجود دارد و نظارت کامل روی آن انجام می‌شود، گفت: ما از لحاظ قانونی اجازه برخورد با مراکز تفریحی در فضای باز را نداریم و مردم، تنها باید از طریق فرهنگ‌سازی به رعایت کردن دستورالعمل ها تشویق شوند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ منوچهر کرمی، معاون بهداشت و درمان دانشگاه علوم پزشکی استان همدان در گفت‌وگو با خبرنگار عصر همدان، با بیان اینکه تمامی اماکن تفریحی به صورت جداگانه پروتکل بهداشتی دارند، اظهار کرد: در هیچ‌یک از اماکن اجازه استعمال قلیان به آنان داده نمی‌شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر همدان,

وی تصریح کرد: اگر مسافر یا خانواده‌ای با بی‌توجهی در فضای باز قلیان مصرف کند، از نظر قانونی نمی‌توانیم با آن برخوردی کنیم و مسئولیت ما در این امر تنها باید از طریق فرهنگ‌سازی، اطلاع‌رسانی و تذکر شفاهی انجام پذیرد.

,

کرمی گفت: استانداری با مساعدتی که دارد در تلاش است با کمک سازمان صمت، غرفه‌های توزیع ماسک و لوازم بهداشتی را در دسترس عموم قرار دهد.

,

معاون بهداشت و درمان دانشگاه علوم پزشکی استان همدان با تأکید بر اینکه رعایت پروتکل های بهداشتی، مستلزم اطلاع‌رسانی و توجیه خانواده‌ها است، افزود: ما تک‌تک خانواده‌ها را آموزش داده و همچنین در مورد بیماری کرونا آن ها را غربالگری خواهیم کرد.

,

وی با بیان اینکه تا به حال در استان ۳هزار و ۳۳۷ مورد مبتلا به کرونا داریم، خاطر نشان کرد: تاکنون ۴۲۸ مورد فوتی بر اثر ویروس کرونا در استان به ثبت رسیده است.

,

کرمی یادآور شد:در حال حاضر ۳۸۵ مورد مبتلا به کرونا نیز در مراکز بیمارستان‌های استان بستری هستند.

,

وی با تأکید بر انجام اقدامات پیشگیرانه برای مبتلا نشدن افراد به این ویروس، اعلام کرد: دو شهرستان بهار و تویسرکان در وضعیت قرمز، شهرستان های اسدآباد، فامنین و نهاوند در وضعیت زرد و مابقی شهرهای استان همدان در وضعیت نارنجی از نظر ابتلا به بیماری کرونا هستند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه