اخبار داغ

یادداشت؛

مجلس یازدهم و بازسازی مقبولیت

مجلس یازدهم و بازسازی مقبولیت
مجلس یازدهم در روزهای سختی سکانداری قوه مقننه را عهده دار شده که امیدها بر تغییر در شیوه اداره مجلس بالا رفته و نمایندگان منتخب وظیفه ای بس سنگین را در این شرایط عهده دار شده اند که با نوع عملکرد خود نامشان در برگ های زرین تاریخ معاصر ایران رقم خواهد خورد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به  نقل از صبح زاگرس؛ یدالله مرادی،تحلیل گر مسائل سیاسی در مطلبی در خصوص راهبردهای اجرایی برای مجلس یازدهم نوشت:

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح زاگرس,

  لب باز نکردم به خروشی و فغانی/من محرم راز دل طوفانی خویشم(سید علی خامنه ای)

مجلس دوره جدید با شرایط خاص و ترکیب ویژه ای شکل گرفته که رسالت و وظیفه اش هم مضاعف گردیده است. عموماً در تشکیل و تداوم یک نظام حکومتی دو عنصر تعیین کننده وجود دارد:

الف- مشروعیت (قانونی بودن)            ب- مقبولیت (کارآمدی)

نظام جمهوری اسلامی با برخورداری از یک مشروعیت دینی و مبنای مردمی را میتوان مشروع ترین نظام حکومتی در قرون اخیر دنیا دانست که از دل یک انقلاب مردمی برآمد و ارکان حکومتی آن منبعث از یک قانون اساسی مدون با رأی مردم (رفراندوم) تثبیت و تداوم یافت. در عمر چهل ساله اش علیرغم انواع دشمنی ها و تحریم ها و جنگ نظامی و رسانه ای و ترور همچنان استوار و راسخ قدم در فضای جهان کنونی عرض اندام می نماید.

 

در عمر چهل ساله اول انقلاب اسلامی ، ده دوره مجلس شورای اسلامی (قوه مقننه) و دوازده دولت (قوه مجریه) را تجربه نموده که دچار کش و قوس های فراوان گردیده و در مواردی مشکلات، نارسائی ها ، وسوءمدیریت ها و بی تدبیری هایی سبب شده اند تا مردم بیش از بیش فشارهای اقتصادی را بر زندگی خود با سختی تحمل نمایند. غول تورم، نشاط  و صفای زندگی را کمرنگ و پایین آمدن ارزش پول ملی و افزایش پلکانی نرخ روزانه ارز مسائلی چون تعطیلی کارگاه ها و بیکاری ناشی از عدم سرمایه گذاری و اختلاس و رانت و غارت اموال عمومی ناشی از بی توجهی ها و استقرار مدیران نالایق و بازگشت روش های اشرافی گرایانه و مانور تجمل روحیه نجابت و صبوری و شکوه شأن و کمال طبقات حامی و دلسوز انقلاب اسلامی را تا حدودی کمرنگ و یا به سوی بی تفاوتی کشانده ، در عین پایبندی دینی و تقید انقلابی ، اما نارضایتی ها و نقد جدی از ناکارآمدی قوای سه گانه روز به روز در جامعه ابراز و روند عینی تری یافته است که امیدواری به تحقق وعده های روشن بینانه رهبری انقلاب و بصیرت معقولانه مردم هنوز مشارکت و حضور اقشار مختلف را در صحنه های دفاع از انقلاب و نظام به همراه داشته و دارد ولی این بدان معنا نیست که نگرانی ها و دغدغه های به حق آنان را در نظر نگیرد.

 

چو بید بر سر ایمان خویش می لرزم            که دل بدست کمان ابرویی ست کافر کیش

 

در یکسال اخیر دو تحول اساسی ، امیدبخش، روحیه ساز و اعتماد آفرین برای بازسازی مقبولیت نظام جمهوری اسلامی پدید آمده که باید آنها را به فال نیک گرفت:

1_انتخاب حضرت آیت الله سید ابراهیم رئیسی به ریاست قوه قضائیه که الحق در مبارزه جدی و خستگی ناپذیر با مظاهر فساد و چپاول صاحبان قدرت و تحرک بخشی و سالم سازی در خود قوه قضائیه جان تازه ای به جامعه بخشیده و دریچه هایی از امید و همراهی مردمی را به دنبال داشته.

2_شکل گیری مجلس دوره جدید (یازدهم)

 

انتخابات این دوره در شرایطی برگزار شد که بسیاری از منتقدان و معارضان نظام جمهوری اسلامی با نهایت تلاش و فضاسازی از طریق تبلیغات رسانه ای سعی در برجسته کردن ناکارآمدی ها، اختلاس ها، ضعف های محرز و مدیریتی قوه مجریه، در رأس نبودن مجلس، مشکلات ناشی از وضعیت اقتصادی و معیشتی مردم و دامن زدن به نگرانی ها و نارضایتی های اجتماعی و... نمودند تا سطح حضور و مشارکت مردم را با دلسردی و ناامیدی از کارآمدی نظام پائین بیاورند. در چنین بستری از فضای سیاسی و اجتماعی بزرگنمایی از وقوع بیماری کرونا و تحریکات خباثت آمیز و طراحی های توطئه گرایانه انتخابات صورت گرفت ، هرچند سطح مشارکت فقط 17 % نسبت به انتخابات دوره های قبل با کاهش مواجه گردید اما این سطح از مشارکت در اوج مشکلات متعدد ایجاد شده قابل قبول می باشد.

 

نکته دیگر نگرش و نوع انتخاب مردم و ترکیب خاص آنها بود، چه تناسب و توازن سنی، چه ترکیب جنسیتی، چه شرایط تخصصی و چه نگاه سیاسی و انقلابی، این مجموعه حاکی از آخرین انتظارات مردمی و راه حل اعتمادسازی برای بهبودی مقوله مقبولیت آفرینی نظام جمهوری اسلامی در گام دوم انقلاب می باشد. در حقیقت در گام دوم انقلاب رویکرد مردم رویکرد بازگشت به مفاهیم انقلابی و به نیروهای منسوب و وفادار به آرمان ها و اهداف اولیه انقلاب اسلامی می باشد که تبلور امیدها، آرزوها و تحقق مطالبات بر زمین مانده مردمی است که هنوز دل در گرو انقلاب دارند و مشکلات اجتماعی و اقتصادی را ناشی از سومدیریت ها و ناکارآمدی بدنه اجرایی می دانند.

 

با گذشت بیش از 4 دهه از استقرار نظام اسلامی ایران موارد متعدد داخلی و خارجی در سال های اخیر موجبات نگرانی حامیان و طالبان واقعی جمهوری اسلامی و آرمان های شهدا و امام شهدا را پدید آورده و در اینجاست که ظرفیت جدید و رویکرد جدید شکل گرفته تا در سایه تعامل و عقلانیت و همزیستی مسالمت آمیز بن بست های سیاسی، اقتصادی را بشکنند و راهکارهای تحول آفرین با تغییرات تأثیرگذار بر روند زندگی عمومی شکل گیرد. همراهی و همگامی با درک  واقعیت های موجود و بکارگیری همه ظرفیت ها برای عبور موفقیت آمیز از بحران بیسابقه کنونی که در عرصه های مختلف داخلی و بین المللی بوجود آمده، در کمال آرامش و دور از هر نوع احساس گرایی و شتاب غیرعقلانی ، مسیری طی گردد که لفظ وکیل الدوله بودن نمایندگان دوره دهم و یا تسلیم محض دولت در برابر قوه مقننه بسوی یک نگاه کلان، ضد تبعیض و فساد، رفع موانع تولید منجر گردد.  بازگشت امید و اعتماد با رعایت تقوا و انصاف در گزارشات و بررسی طرح ها، پاکدستی و اجتناب از هر نوع حب و بغض و حذف انگیزه های ناسالم شخصی و باندی پیش برود. در این گردونه قرار گرفتن است که میتوان امیدوار به حل چالش ها و معضلات عمده و همان بازسازی مقبولیت تحول آفرین باشیم.

 

مهمترین محورهای اعتمادساز:

 

مجلس یازدهم در روزهای سختی سکانداری قوه مقننه را عهده دار شده که امیدها بر تغییر در شیوه اداره مجلس بالا رفته و نمایندگان منتخب وظیفه ای بس سنگین را در این شرایط عهده دار شده اند که با نوع عملکرد خود نامشان در برگ های زرین تاریخ معاصر ایران رقم خواهد خورد، وقت انتقاد و ژست اپوزوسیون گرفتن و دادن شعارهای زیبا برای قانونگذاران به اتمام رسیده، از حالا به بعد خود باید پاسخگو باشند. از 248 نماینده مجلس دهم که در انتخابات دوره یازدهم کاندیدا شده بودند فقط 56 نفر به مجلس ایندوره راه یافتند. (یک پنجم 5/1). این انتخاب مردم پیام های مهمی دارد  و حتی یکی از مهمترین دلایل کاهش سطح مشارکت مردم به عملکرد دولت مستقر و نمایندگان دوره دهم برمیگردد. نمایندگان تازه نفس آمده اند تا دولت خسته با رویکرد اشرافی گرایانه و ناتوان را در مرحله اول تحرک بخشند، زیرا فصل کار و تلاش و ساده زیستی و دوری از تشریفات همانند مجالس دوره های اولیه فرارسیده و لذا این نمایندگان ضمن برخورداری از نعمت ظرفیت های فکری و اجرایی جبهه انقلاب و حرکت جهادگرایانه، باید مسیر شکل گیری و استقرار یک دولت جوان انقلابی خستگی ناپذیر را هم ایجاد نمایند. شرایط خاصی چون شیوع بیماری کرونا و تشدید تحریم های ظالمانه را مدت هاست که شاهد بوده اند و با وجود چنین وضعی دل های امیدوار به کارکرد آنها گره خورد و انتخابشان را تسهیل نمود:

 

1_انتخاب بیش از 3/2 نمایندگان یازدهم اصطلاحاً دور اولی هستند؛ یعنی منتخبان با پیشینه نمایندگی کمترین آمار را داراست. این وضع هم میتواند یک فرصت برای ایفای نقش جوانان برومند و علمی و بی تکبری باشد که ورود کرده اند و هم میتواند بهانه ای برای دشمنان و معاندان و پاشنه آشیلی برای مجلس این دوره گردد. نمایش معقولانه و خردآمیز جوانان انقلابی که مانع ورود چهره های تکراری به مجلس شدند میتواند سنگ بنای جدیدی از اعتماد مردم به جوانان جهادی و اعتمادسازی جامعه با جوانان انقلابی ایجاد نماید.

 

به یزدان که شد ناسپاس /به دلش اندر آید ز هر سو هراس

 

2_این مجلس در وضعی شکل گرفت که فضای سیاسی اجتماعی جامعه، مملو از سیاه نمایی و جنگ گسترده ای از عوامل شکست خورده و دولت خسته و عملکرد نامناسب مجلس دهم برای کاهش سرمایه اجتماعی نظام اسلامی بود. حضور و موقعیت نمایندگان در این فرایند که عده ای بدنبال شکل گیری چرخه خشونت و عوض کردن جای شهید و جلاد و خادم و خائن هستند بسیار مهم است زیرا جسارت به حدی رسانده شده که حتی کمپین عدم اجرای اعدام برای مجرمین و اغتشاشگران را طرح مینمایند،!!!! بسترسازی برای تکرار حرکات خشونت آمیز توسط ناراضیان جامعه که بخش عمده عملاً نتیجه کارکرد 10 سال اخیر مدیریت های خودشان میباشد، در این زنجیره سناریونویسی تحرکات معناداری توسط بعضی سفارتخانه ها  هم ملاحظه میگردد. طبیعی است که در چنین فضاسازی و حاشیه تراشی دقت، ظرافت، مواضع، هوشیاری و بصیرت مجلسیان در محک آزمایش سختی قرار داده میشود.

 

3_جامعه برای توسعه و پیشرفت نیاز به آرامش و امیدواری دارد، انتظار مهم از مجلس یازدهم کمک به حفظ این دو مقوله و گرفتارنشدن در بازی های طراحی شده میباشد. تعریف و حرکت درست از وضعیت کشور در پساکرونا و  برنامه ریزی منطبق با نظریه کارشناسان دلسوز اقتصادی و عملیاتی و اجرایی نمودن راهبرد بر زمین مانده ی اقتصاد مقاومتی و جهش تولید بسوی تحقق یافتن این دو مطالبه عمومی با ارائه راهکارهای اجرایی در مهار تورم و نرخ ارز برای کاهش فشار بر زندگی روزمره مردم اساسی ترین تابلوی اعتمادسازی و مثبت گرایی عملکرد نمایندگان میتواند باشد. مواردی چون قاچاق ، رانت و رانتخواری ، بی عدالتی و اختلاس و سکه و ارز و حتی بحران خودرو و مسکن همه در این فرایند میباشند که چون خنجری از پشت بر بدنه نظام اسلامی وارد شده اند تا اساس باور مردمی فرو ریزد.

 

گر داد دادن بود کار توبیفزاید ای شاه مقدار تو

 

4_وکلای مردم در این دوره بدانند که همکاری و هم افزایی با سایر قوا با رعایت توصیه های رهبر معظم انقلاب اسلامی به عنوان بهترین نقشه راه و رمز موفقیت مجلس است تا بتوانند یکبار دیگر عبارت ماندگار حضرت امام (ره) را که "مجلس در رأس امور است" واقعاً احیا و حفظ نمایند، جایگاه و هیبت واقعی مجلس در قانون گذاری در مسیر ریل گذاری برای حرکت دولت یا وظیفه نظارتی خود چه در قالب پیگیری، سؤال، تحقیق و تفحص و اجرای صحیح قانون اعمال نمایند و جدیت نمایند که خود و اطرافیانشان در دام معامله گری ، چشم پوشی بر خطاها ، فراموشی و دور شدن از مردم و بهره مندی از مزایا و امتیازات گرفتار نشوند، تا نگاه واقع بینانه جامعه در مورد این مصائب پیش آمده هم ترمیم گردد و اعتماد به اخلاص بازگردد.

 

5_حیات سیاسی تاریخی ایران در گذر حوادث متعدد تاریخ معاصر از خلال وحدت، همدلی، هماهنگی و احترام متقابل اقوام و طوایف با نحله های فکری و مذهبی در ایران تداوم داشته و دشمنان استعماری در یک قرن اخیر برای تحریک و تحریض و فعال نمودن گسل های عقیدتی، مذهبی، قومی، زبانی و جناحی فعالیت گسترده تبلیغی بسیاری داشته اند. آنها برای رسیدن به مطامع قدرت طلبانه و استیلای بر منابع و معادن دل به این بسته اند تا گسل های خاص در کشور را تبدیل به زلزله نمایند و عده ای هم در داخل در سال های اخیر پشت دیوار بلند قومیتی و منطقه ای و جغرافیایی خواسته و ناخواسته اهداف دشمنان را دنبال کرده اند، نباید  در مجلس نگاه های زاگرس نشینی، البرز تباری، کویر گرایی و مرکز نشینی و یا ترک و لر تباری ساختن و کرد و عرب گیلکی ساختن و بلوچ و ترکمن آفرینی های دهه اول انقلاب را پیشه خود نمایند که قطعاً مجلس شورای اسلامی در قامت نهاد مردمی و انتخابی از ارکان جمهوری اسلامی باید به این تقسیم بندی ها پایان دهد و این گسل های اختلاف زا و تحریک آمیز را در قالب ایران بزرگ و هماهنگ و همزیستی مسالمت آمیز مثل همه دوران تاریخی در هم آمیزد و بسترها و زمینه های شکل گیری چنین مواردی در رسیدگی دقیق و به موقع و قانونمند ایجاد شود. طبیعی است وقتی کسی در غیزانیه تشنه باشد باید همه فریادرس آن باشند، وقتی سیل لرستان را ویران مینماید باید همه ایران بسیج شوند، وقتی زلزله در کرمانشاه بوقوع میپیوندد دل همه ایران چون زلزله به تپش درمی آید،وقتی جنگل های زاگرس میسوزد جسم و روح همه ایران آتش میگیرد و ....

 

6_مجلس شورای اسلامی چون به تعبیر ژرف حضرت امام (ره) "خلاصه فضائل ملت است" باید علاوه بر شفافیت مواضع در عرصه داخلی، در عرصه بین المللی ضمن نظارت و دقت در حفظ روابط سالم با جهان و ایجاد آرامش در روابط خارجی، به مواضع خصمانه، مغرضانه و توهین آمیز از ناحیه هر قدرت و کشوری باشد واکنش انقلابی به نمایش بگذارد، مبارزه با مظاهر استکبار و استعمار و استثمار و ایستادگی در مقابل سیاست های نظام سلطه و در رأس آنها آمریکا را محاسبه و اعلام نظر صریح نمایند. انقلابی بودن و انقلابی ماندن با انفعال و عقب نشینی مصلحت گرایانه سازگاری ندارد. جبهه مقاومت در برابر جبهه سلطه باید توسط مجلس مردمی و انقلابی هم تقویت و حمایت شود و هم گسترده گردد.

 

7_موضوع بسیار مهم و زیرساختی فرهنگ از اولویت های کار مجلسی است که با منش و شعار انقلابیگری وارد عرصه خدمت شده است. در این بعد که زیربنای عقیدتی و فکری انقلاب اسلامی ترسیم میشود هم باید از عناصر و ابعاد و ارکان فرهنگی خوب و جهت دار حمایت شود و برنامه ریزی لازم صورت گیرد؛ هم از موازی کاری و شلختگی و تعدد برنامه ونظریه جلوگیری گردد. چون فرهنگ در بلندمدت از اقتصاد مهمتر است؛ لازم است تا از ولنگاری فرهنگی و بی توجهی و اهمال کاری در دستگاه های فرهنگی و تضاد و تعارض تعاریف کار فرهنگی که سبب نوعی سردرگمی جامعه شده بشدت خودداری و در این رابطه نوعی انسجام و هماهنگ سازی هم در تولید کالا های فرهنگی و هم فعالیت های فرهنگی فاخر شکل گیرد و هم از تولید کالاهای فرهنگی مضر و نامتناسب و کوتاهی های اعمال شده جلوگیری شود. در حال حاضر " فرهنگ در ایران در حرف و شعار هم صدها پدر دارد و اما در میدان عمل و توازن و ارزش یتیم است " و این معضل اساسی بعد از 4 دهه از گذر عمر انقلاب زیبنده نمیباشد که هنوز نه سبک زندگی اسلامی-ایرانی را نهادینه کرده باشیم و نه ساماندهی نهادهای فرهنگی را.

 

8_نجابت و سعه صدر و هوشیاری مردم ایران تاکنون مهمترین پشتیبان انقلاب اسلامی در گذر حوادث چهل ساله بوده و حال در آغاز دهه پنجم، فرهنگ ایرانی-اسلامی را با همان روحیه و متانت و رفتار صبورانه در موضوع کمک مؤمنانه بخوبی و افتخارآمیز مشاهده نمودیم و لذا انتظاری از مجلس یازدهم که به عنوان یک توقع مدنظر است در عین تعامل با دولت کنونی، حمایت از دکترین استکبارستیزی و پشتیبانی از سیاست های منطقه ای نظام، دیپلماسی اقتصادی هم برای ظرفیت های اقتصادی ایران جهت سرمایه گذاری خارجی و برای کشف و استخراج ظرفیت های اقتصادی بکر و فعالیت برای تحرک بخشی به بخش خصوصی در خارج از کشور به عنوان یک ابزار و روش کارآمد طراحی لازم به عمل آید؛ فعالسازی در این مقوله پیشرفت اقتصادی و رونق تولید را به شکوفایی میرساند.این پشتیبانی مردمی را در تداوم اهداف انقلاب ضمانت می نماید .
مجلس یازدهم چه این دولت و چه دولت آینده را باید وادار نماید که در تعامل با دنیا بین شرق و غرب موازنه ای منطقی و منفعت طلبانه روی آورد، دوران گره زدن تجارت خارجی به دلار و فرانک در حال دگرگونی است باید زمینه های استقلال از ارزهای غربی با حرکت به سوی بازارهای شرقی پدید آید.قطعا این راهبرد گام اساسی در تحقق استقلال اقتصادی کشورمان میباشد .

 

9_نوع زندگی صنعتی و شهری در عین رفاه و برخورداری از امکانات جدید، پیامدهای منفی هم در زندگی جمعی و فردی انسان ها پدید می آورد که امروزه در دنیا در دایره آسیب های اجتماعی به وسیله جامعه شناسان و روان شناسان در حال بررسی و ارائه راه حل های مناسب در کاهش این آسیب ها هستند؛ مواردی چون طلاق، اعتیاد، سرقت، اختلاس، حاشیه نشینی، روابط ناسالم اجتماعی و.... در حال تبدیل شدن به یک بحران جدی و تمام عیار و نگران کننده می باشد. گسترش روزافزون این آسیب ها هم به عنوان یک معضل فکری-فرهنگی و هم به عنوان یک دمل اجتماعی و هم در چارچوب نابسامانی های اقتصادی و معیشتی قابل تأمل است؛ که رسالت مجلس یازدهم در این خصوص دائمی، جدی و اساسی است. چه در قالب قانون گذاری مناسب و چه در قالب نظارت بر اجرای قوانین و استفاده از نظرات کارشناسان در خصوص ارائه راه حل های مفید و سازنده.

 

10- معضلی مهم و ویرانگر : یکی از مهمترین معضلات کنونی جامعه بحث اشتغال و بیکاری نسل جوان و تحصیل کرده ای است که خود از عوامل آسیب های اجتماعی و مشکلات فساد و شبکه مافیایی هم گردیده است. این مجلس با توجه به نگرش جدید حوزه علم و فناوری و نقش آنها در تحولات زندگی امروزی می تواند شرکت های دانش بنیان را تقویت و گسترش دهد؛ زیرا در سطح دنیا شاهد افزایش اقدامات فنی و علمی و تخصصی دانش محوری هستیم که خود مبنای اقتصادی دارند و در کشورهای موفق مثل مالزی، اندونزی، سنگاپور، کره جنوبی و... پیشرفت های قابل توجه از این مسیر حاصل شده و منجر به دستیابی به دانش های راهبردی و افزایش سرمایه و درآمدزایی و رونق اشتغال گردیده است. این نسخه شفابخش برای برای تقویت اقتصاد بیمار کشورمان میتواند سبب افزایش رشد علمی، خلاقیت های صنعتی و تحول زایی در مراکز تحقیقاتی و پژوهشی شود که مجلس یازدهم با حمایت از نخبگان و استعدادهای برجسته ای که الحمدلله کم نیستند و حمایت های مالیاتی و تعریف مشوق هایی جهش تأثیرگذاری را ایجاد نماید که همین هم پدیده شوم فرار مغزها را پایان می بخشد .

11- جهادگرایی دوران جدید : تزریق خون جدید با پمپاژ نوین در رگ های مدیریتی جامعه بدور از کشمکش زبانی و یقه گیری های سیاسی، جناحی و کشاندن اختلاف به بدنه اجتماعی و ایجاد تردید و تشکیک و تشنج که آثار منفی بسیاری بر جامعه دارد، دوران تازه ای از تحرک و تلاش جهادی را بر تمام مدیریت های جامعه و نهادهای اداری و انقلابی حاکم گرداند. در این رابطه آنچه برای مردم ملموس و اعتمادآفرین است تداوم مبارزه با فساد و مظاهر آن بدون در نظر گرفتن افراد، عناوین و جایگاه ها میباشد.محور قرار گرفتن توجه و رسیدگی عینی و ملموس به محرومین و کوخ نشینانی که در تعبیر حضرت امام (ره)یک تار مویشان بر سایر طبقات ارجحیت داشت .

 

موسم عاشقی و کار به بنیاد آمد              بوی بهبود ز اوضاع جهان میشنوم

 

مردم با بصیرت به عملکرده توجه دارند نه به زیبایی سخنرانی ها و داغ بودن شعارها، وقتی ملاحظه میکنند که فتاح در دوره کم مدیریت بنیاد مستضعفان همه دست درازی ها به سوی اماکن و مزارع این بنیاد را در حال کوتاه کردن است خوشحال میشوند، وقتی می بینند رئیسی به جنگ طبری ها میرود روحیه می گیرند زیرا میدانند که همه چالش های مختلف کنونی در ایران متأثر از فساد است و عارضه بزرگی به نام شبکه های فساد و مافیا اعم از زمین خواری، رانت خواری، غارت و اختلاس چگونه زمینه ساز بحران عدم مقبولیت نظام گردیده است. آنها در دنیای مجازی و واقعیت های امروزی دست درازی ها به منابع کشور را به صورت باندی و خانوادگی و برقراری روابط سازمان یافته می بینند و می شنوند و حال این داعیه مجلس یازدهم است که باید مظاهر فساد، فسادانگیزی، فسادتباری و فسادرفتاری از بدنه نظام الهی جمهوری اسلامی را بزداید.

 

چه میخواهیم (نکته پایانی):

 

نمایندگان محترم مجلس یازدهم، این مردم علیرغم فضای مسموم، پای صندوق های رأی آمدند تا نشان دهند که هنوز صندوق رأی ملاک و تعیین کننده میزان اعتماد به نظام میباشد. کلام، شعار، مطالبه و جهت فکری خود را با آرایشان در صندوق اعلام داشتند، آنها رابطه معنوی و عقلایی و خواسته قانونی خود را با نظام اسلامی در برابر دشمنان به نمایش گذاشتند تا هم:

الف-دشمنان،منتقدان معارض و سودجویان غارتگر را پشیمان کنند.

ب- دوستان، یاوران و رهروان انقلاب و آرمان هایش را امیدوار سازند و در صحنه نگهدارند.

در این وضع پیش آمده، تحقق اولویت ها و نیازهای خود را جویا می باشند که همچنان سربلند و سرافراز در برابر براندازان نظام سینه ستبر کنند و مدافع تمام قد نظام باشند. آنها از اینکه بر پیکره نظام عبارت عدم مقبولیت حک شود، رنجورند و دل خون، منتظر و مترصد هستند تا اقدامات انقلابی و دگرگونی های اعتمادساز شما را در روند جامعه ملاحظه و بر خود ببالند که توفیق بازسازی مقبولیت نظام را بدست آورده اند و دل رهبرشان را خشنود و آینده نظام را تضمین نموده اند. ان شاالله تعالی به فضل الهی ما و شما را در مسیر تحقق تمدن نوین اسلامی و عملیاتی نمودن مرحله پنجم از شکل گیری جامعه انقلابی-اسلامی تا رؤیت ظهور یار پرده نشین منصور و مؤید دارد.

شمایلی که در اوصاف حسن ترکیب اش / مجال نطق نماند زبان گویا را

که گفت در رخ زیبا خطا باشد /   خطا بود که نبینند روی زیبا را  (سعدی)

 

انتهای پیام/

 

,

  لب باز نکردم به خروشی و فغانی/من محرم راز دل طوفانی خویشم(سید علی خامنه ای)

,

مجلس دوره جدید با شرایط خاص و ترکیب ویژه ای شکل گرفته که رسالت و وظیفه اش هم مضاعف گردیده است. عموماً در تشکیل و تداوم یک نظام حکومتی دو عنصر تعیین کننده وجود دارد:

,

الف- مشروعیت (قانونی بودن)            ب- مقبولیت (کارآمدی)

,

نظام جمهوری اسلامی با برخورداری از یک مشروعیت دینی و مبنای مردمی را میتوان مشروع ترین نظام حکومتی در قرون اخیر دنیا دانست که از دل یک انقلاب مردمی برآمد و ارکان حکومتی آن منبعث از یک قانون اساسی مدون با رأی مردم (رفراندوم) تثبیت و تداوم یافت. در عمر چهل ساله اش علیرغم انواع دشمنی ها و تحریم ها و جنگ نظامی و رسانه ای و ترور همچنان استوار و راسخ قدم در فضای جهان کنونی عرض اندام می نماید.

,

 

,

در عمر چهل ساله اول انقلاب اسلامی ، ده دوره مجلس شورای اسلامی (قوه مقننه) و دوازده دولت (قوه مجریه) را تجربه نموده که دچار کش و قوس های فراوان گردیده و در مواردی مشکلات، نارسائی ها ، وسوءمدیریت ها و بی تدبیری هایی سبب شده اند تا مردم بیش از بیش فشارهای اقتصادی را بر زندگی خود با سختی تحمل نمایند. غول تورم، نشاط  و صفای زندگی را کمرنگ و پایین آمدن ارزش پول ملی و افزایش پلکانی نرخ روزانه ارز مسائلی چون تعطیلی کارگاه ها و بیکاری ناشی از عدم سرمایه گذاری و اختلاس و رانت و غارت اموال عمومی ناشی از بی توجهی ها و استقرار مدیران نالایق و بازگشت روش های اشرافی گرایانه و مانور تجمل روحیه نجابت و صبوری و شکوه شأن و کمال طبقات حامی و دلسوز انقلاب اسلامی را تا حدودی کمرنگ و یا به سوی بی تفاوتی کشانده ، در عین پایبندی دینی و تقید انقلابی ، اما نارضایتی ها و نقد جدی از ناکارآمدی قوای سه گانه روز به روز در جامعه ابراز و روند عینی تری یافته است که امیدواری به تحقق وعده های روشن بینانه رهبری انقلاب و بصیرت معقولانه مردم هنوز مشارکت و حضور اقشار مختلف را در صحنه های دفاع از انقلاب و نظام به همراه داشته و دارد ولی این بدان معنا نیست که نگرانی ها و دغدغه های به حق آنان را در نظر نگیرد.

, ،,

 

,

چو بید بر سر ایمان خویش می لرزم            که دل بدست کمان ابرویی ست کافر کیش

,

 

,

در یکسال اخیر دو تحول اساسی ، امیدبخش، روحیه ساز و اعتماد آفرین برای بازسازی مقبولیت نظام جمهوری اسلامی پدید آمده که باید آنها را به فال نیک گرفت:

,

1_انتخاب حضرت آیت الله سید ابراهیم رئیسی به ریاست قوه قضائیه که الحق در مبارزه جدی و خستگی ناپذیر با مظاهر فساد و چپاول صاحبان قدرت و تحرک بخشی و سالم سازی در خود قوه قضائیه جان تازه ای به جامعه بخشیده و دریچه هایی از امید و همراهی مردمی را به دنبال داشته.

,

2_شکل گیری مجلس دوره جدید (یازدهم)

,

 

,

انتخابات این دوره در شرایطی برگزار شد که بسیاری از منتقدان و معارضان نظام جمهوری اسلامی با نهایت تلاش و فضاسازی از طریق تبلیغات رسانه ای سعی در برجسته کردن ناکارآمدی ها، اختلاس ها، ضعف های محرز و مدیریتی قوه مجریه، در رأس نبودن مجلس، مشکلات ناشی از وضعیت اقتصادی و معیشتی مردم و دامن زدن به نگرانی ها و نارضایتی های اجتماعی و... نمودند تا سطح حضور و مشارکت مردم را با دلسردی و ناامیدی از کارآمدی نظام پائین بیاورند. در چنین بستری از فضای سیاسی و اجتماعی بزرگنمایی از وقوع بیماری کرونا و تحریکات خباثت آمیز و طراحی های توطئه گرایانه انتخابات صورت گرفت ، هرچند سطح مشارکت فقط 17 % نسبت به انتخابات دوره های قبل با کاهش مواجه گردید اما این سطح از مشارکت در اوج مشکلات متعدد ایجاد شده قابل قبول می باشد.

,

 

,

نکته دیگر نگرش و نوع انتخاب مردم و ترکیب خاص آنها بود، چه تناسب و توازن سنی، چه ترکیب جنسیتی، چه شرایط تخصصی و چه نگاه سیاسی و انقلابی، این مجموعه حاکی از آخرین انتظارات مردمی و راه حل اعتمادسازی برای بهبودی مقوله مقبولیت آفرینی نظام جمهوری اسلامی در گام دوم انقلاب می باشد. در حقیقت در گام دوم انقلاب رویکرد مردم رویکرد بازگشت به مفاهیم انقلابی و به نیروهای منسوب و وفادار به آرمان ها و اهداف اولیه انقلاب اسلامی می باشد که تبلور امیدها، آرزوها و تحقق مطالبات بر زمین مانده مردمی است که هنوز دل در گرو انقلاب دارند و مشکلات اجتماعی و اقتصادی را ناشی از سومدیریت ها و ناکارآمدی بدنه اجرایی می دانند.

,

 

,

با گذشت بیش از 4 دهه از استقرار نظام اسلامی ایران موارد متعدد داخلی و خارجی در سال های اخیر موجبات نگرانی حامیان و طالبان واقعی جمهوری اسلامی و آرمان های شهدا و امام شهدا را پدید آورده و در اینجاست که ظرفیت جدید و رویکرد جدید شکل گرفته تا در سایه تعامل و عقلانیت و همزیستی مسالمت آمیز بن بست های سیاسی، اقتصادی را بشکنند و راهکارهای تحول آفرین با تغییرات تأثیرگذار بر روند زندگی عمومی شکل گیرد. همراهی و همگامی با درک  واقعیت های موجود و بکارگیری همه ظرفیت ها برای عبور موفقیت آمیز از بحران بیسابقه کنونی که در عرصه های مختلف داخلی و بین المللی بوجود آمده، در کمال آرامش و دور از هر نوع احساس گرایی و شتاب غیرعقلانی ، مسیری طی گردد که لفظ وکیل الدوله بودن نمایندگان دوره دهم و یا تسلیم محض دولت در برابر قوه مقننه بسوی یک نگاه کلان، ضد تبعیض و فساد، رفع موانع تولید منجر گردد.  بازگشت امید و اعتماد با رعایت تقوا و انصاف در گزارشات و بررسی طرح ها، پاکدستی و اجتناب از هر نوع حب و بغض و حذف انگیزه های ناسالم شخصی و باندی پیش برود. در این گردونه قرار گرفتن است که میتوان امیدوار به حل چالش ها و معضلات عمده و همان بازسازی مقبولیت تحول آفرین باشیم.

,

 

,

مهمترین محورهای اعتمادساز:

,

 

,

مجلس یازدهم در روزهای سختی سکانداری قوه مقننه را عهده دار شده که امیدها بر تغییر در شیوه اداره مجلس بالا رفته و نمایندگان منتخب وظیفه ای بس سنگین را در این شرایط عهده دار شده اند که با نوع عملکرد خود نامشان در برگ های زرین تاریخ معاصر ایران رقم خواهد خورد، وقت انتقاد و ژست اپوزوسیون گرفتن و دادن شعارهای زیبا برای قانونگذاران به اتمام رسیده، از حالا به بعد خود باید پاسخگو باشند. از 248 نماینده مجلس دهم که در انتخابات دوره یازدهم کاندیدا شده بودند فقط 56 نفر به مجلس ایندوره راه یافتند. (یک پنجم 5/1). این انتخاب مردم پیام های مهمی دارد  و حتی یکی از مهمترین دلایل کاهش سطح مشارکت مردم به عملکرد دولت مستقر و نمایندگان دوره دهم برمیگردد. نمایندگان تازه نفس آمده اند تا دولت خسته با رویکرد اشرافی گرایانه و ناتوان را در مرحله اول تحرک بخشند، زیرا فصل کار و تلاش و ساده زیستی و دوری از تشریفات همانند مجالس دوره های اولیه فرارسیده و لذا این نمایندگان ضمن برخورداری از نعمت ظرفیت های فکری و اجرایی جبهه انقلاب و حرکت جهادگرایانه، باید مسیر شکل گیری و استقرار یک دولت جوان انقلابی خستگی ناپذیر را هم ایجاد نمایند. شرایط خاصی چون شیوع بیماری کرونا و تشدید تحریم های ظالمانه را مدت هاست که شاهد بوده اند و با وجود چنین وضعی دل های امیدوار به کارکرد آنها گره خورد و انتخابشان را تسهیل نمود:

,

 

,

1_انتخاب بیش از 3/2 نمایندگان یازدهم اصطلاحاً دور اولی هستند؛ یعنی منتخبان با پیشینه نمایندگی کمترین آمار را داراست. این وضع هم میتواند یک فرصت برای ایفای نقش جوانان برومند و علمی و بی تکبری باشد که ورود کرده اند و هم میتواند بهانه ای برای دشمنان و معاندان و پاشنه آشیلی برای مجلس این دوره گردد. نمایش معقولانه و خردآمیز جوانان انقلابی که مانع ورود چهره های تکراری به مجلس شدند میتواند سنگ بنای جدیدی از اعتماد مردم به جوانان جهادی و اعتمادسازی جامعه با جوانان انقلابی ایجاد نماید.

, .,

 

,

به یزدان که شد ناسپاس /به دلش اندر آید ز هر سو هراس

,

 

,

2_این مجلس در وضعی شکل گرفت که فضای سیاسی اجتماعی جامعه، مملو از سیاه نمایی و جنگ گسترده ای از عوامل شکست خورده و دولت خسته و عملکرد نامناسب مجلس دهم برای کاهش سرمایه اجتماعی نظام اسلامی بود. حضور و موقعیت نمایندگان در این فرایند که عده ای بدنبال شکل گیری چرخه خشونت و عوض کردن جای شهید و جلاد و خادم و خائن هستند بسیار مهم است زیرا جسارت به حدی رسانده شده که حتی کمپین عدم اجرای اعدام برای مجرمین و اغتشاشگران را طرح مینمایند،!!!! بسترسازی برای تکرار حرکات خشونت آمیز توسط ناراضیان جامعه که بخش عمده عملاً نتیجه کارکرد 10 سال اخیر مدیریت های خودشان میباشد، در این زنجیره سناریونویسی تحرکات معناداری توسط بعضی سفارتخانه ها  هم ملاحظه میگردد. طبیعی است که در چنین فضاسازی و حاشیه تراشی دقت، ظرافت، مواضع، هوشیاری و بصیرت مجلسیان در محک آزمایش سختی قرار داده میشود.

,

 

,

3_جامعه برای توسعه و پیشرفت نیاز به آرامش و امیدواری دارد، انتظار مهم از مجلس یازدهم کمک به حفظ این دو مقوله و گرفتارنشدن در بازی های طراحی شده میباشد. تعریف و حرکت درست از وضعیت کشور در پساکرونا و  برنامه ریزی منطبق با نظریه کارشناسان دلسوز اقتصادی و عملیاتی و اجرایی نمودن راهبرد بر زمین مانده ی اقتصاد مقاومتی و جهش تولید بسوی تحقق یافتن این دو مطالبه عمومی با ارائه راهکارهای اجرایی در مهار تورم و نرخ ارز برای کاهش فشار بر زندگی روزمره مردم اساسی ترین تابلوی اعتمادسازی و مثبت گرایی عملکرد نمایندگان میتواند باشد. مواردی چون قاچاق ، رانت و رانتخواری ، بی عدالتی و اختلاس و سکه و ارز و حتی بحران خودرو و مسکن همه در این فرایند میباشند که چون خنجری از پشت بر بدنه نظام اسلامی وارد شده اند تا اساس باور مردمی فرو ریزد.

,

 

,

گر داد دادن بود کار توبیفزاید ای شاه مقدار تو

,

 

,

4_وکلای مردم در این دوره بدانند که همکاری و هم افزایی با سایر قوا با رعایت توصیه های رهبر معظم انقلاب اسلامی به عنوان بهترین نقشه راه و رمز موفقیت مجلس است تا بتوانند یکبار دیگر عبارت ماندگار حضرت امام (ره) را که "مجلس در رأس امور است" واقعاً احیا و حفظ نمایند، جایگاه و هیبت واقعی مجلس در قانون گذاری در مسیر ریل گذاری برای حرکت دولت یا وظیفه نظارتی خود چه در قالب پیگیری، سؤال، تحقیق و تفحص و اجرای صحیح قانون اعمال نمایند و جدیت نمایند که خود و اطرافیانشان در دام معامله گری ، چشم پوشی بر خطاها ، فراموشی و دور شدن از مردم و بهره مندی از مزایا و امتیازات گرفتار نشوند، تا نگاه واقع بینانه جامعه در مورد این مصائب پیش آمده هم ترمیم گردد و اعتماد به اخلاص بازگردد.

,

 

,

5_حیات سیاسی تاریخی ایران در گذر حوادث متعدد تاریخ معاصر از خلال وحدت، همدلی، هماهنگی و احترام متقابل اقوام و طوایف با نحله های فکری و مذهبی در ایران تداوم داشته و دشمنان استعماری در یک قرن اخیر برای تحریک و تحریض و فعال نمودن گسل های عقیدتی، مذهبی، قومی، زبانی و جناحی فعالیت گسترده تبلیغی بسیاری داشته اند. آنها برای رسیدن به مطامع قدرت طلبانه و استیلای بر منابع و معادن دل به این بسته اند تا گسل های خاص در کشور را تبدیل به زلزله نمایند و عده ای هم در داخل در سال های اخیر پشت دیوار بلند قومیتی و منطقه ای و جغرافیایی خواسته و ناخواسته اهداف دشمنان را دنبال کرده اند، نباید  در مجلس نگاه های زاگرس نشینی، البرز تباری، کویر گرایی و مرکز نشینی و یا ترک و لر تباری ساختن و کرد و عرب گیلکی ساختن و بلوچ و ترکمن آفرینی های دهه اول انقلاب را پیشه خود نمایند که قطعاً مجلس شورای اسلامی در قامت نهاد مردمی و انتخابی از ارکان جمهوری اسلامی باید به این تقسیم بندی ها پایان دهد و این گسل های اختلاف زا و تحریک آمیز را در قالب ایران بزرگ و هماهنگ و همزیستی مسالمت آمیز مثل همه دوران تاریخی در هم آمیزد و بسترها و زمینه های شکل گیری چنین مواردی در رسیدگی دقیق و به موقع و قانونمند ایجاد شود. طبیعی است وقتی کسی در غیزانیه تشنه باشد باید همه فریادرس آن باشند، وقتی سیل لرستان را ویران مینماید باید همه ایران بسیج شوند، وقتی زلزله در کرمانشاه بوقوع میپیوندد دل همه ایران چون زلزله به تپش درمی آید،وقتی جنگل های زاگرس میسوزد جسم و روح همه ایران آتش میگیرد و ....

,

 

,

6_مجلس شورای اسلامی چون به تعبیر ژرف حضرت امام (ره) "خلاصه فضائل ملت است" باید علاوه بر شفافیت مواضع در عرصه داخلی، در عرصه بین المللی ضمن نظارت و دقت در حفظ روابط سالم با جهان و ایجاد آرامش در روابط خارجی، به مواضع خصمانه، مغرضانه و توهین آمیز از ناحیه هر قدرت و کشوری باشد واکنش انقلابی به نمایش بگذارد، مبارزه با مظاهر استکبار و استعمار و استثمار و ایستادگی در مقابل سیاست های نظام سلطه و در رأس آنها آمریکا را محاسبه و اعلام نظر صریح نمایند. انقلابی بودن و انقلابی ماندن با انفعال و عقب نشینی مصلحت گرایانه سازگاری ندارد. جبهه مقاومت در برابر جبهه سلطه باید توسط مجلس مردمی و انقلابی هم تقویت و حمایت شود و هم گسترده گردد.

,

 

,

7_موضوع بسیار مهم و زیرساختی فرهنگ از اولویت های کار مجلسی است که با منش و شعار انقلابیگری وارد عرصه خدمت شده است. در این بعد که زیربنای عقیدتی و فکری انقلاب اسلامی ترسیم میشود هم باید از عناصر و ابعاد و ارکان فرهنگی خوب و جهت دار حمایت شود و برنامه ریزی لازم صورت گیرد؛ هم از موازی کاری و شلختگی و تعدد برنامه ونظریه جلوگیری گردد. چون فرهنگ در بلندمدت از اقتصاد مهمتر است؛ لازم است تا از ولنگاری فرهنگی و بی توجهی و اهمال کاری در دستگاه های فرهنگی و تضاد و تعارض تعاریف کار فرهنگی که سبب نوعی سردرگمی جامعه شده بشدت خودداری و در این رابطه نوعی انسجام و هماهنگ سازی هم در تولید کالا های فرهنگی و هم فعالیت های فرهنگی فاخر شکل گیرد و هم از تولید کالاهای فرهنگی مضر و نامتناسب و کوتاهی های اعمال شده جلوگیری شود. در حال حاضر " فرهنگ در ایران در حرف و شعار هم صدها پدر دارد و اما در میدان عمل و توازن و ارزش یتیم است " و این معضل اساسی بعد از 4 دهه از گذر عمر انقلاب زیبنده نمیباشد که هنوز نه سبک زندگی اسلامی-ایرانی را نهادینه کرده باشیم و نه ساماندهی نهادهای فرهنگی را.

,

 

,

8_نجابت و سعه صدر و هوشیاری مردم ایران تاکنون مهمترین پشتیبان انقلاب اسلامی در گذر حوادث چهل ساله بوده و حال در آغاز دهه پنجم، فرهنگ ایرانی-اسلامی را با همان روحیه و متانت و رفتار صبورانه در موضوع کمک مؤمنانه بخوبی و افتخارآمیز مشاهده نمودیم و لذا انتظاری از مجلس یازدهم که به عنوان یک توقع مدنظر است در عین تعامل با دولت کنونی، حمایت از دکترین استکبارستیزی و پشتیبانی از سیاست های منطقه ای نظام، دیپلماسی اقتصادی هم برای ظرفیت های اقتصادی ایران جهت سرمایه گذاری خارجی و برای کشف و استخراج ظرفیت های اقتصادی بکر و فعالیت برای تحرک بخشی به بخش خصوصی در خارج از کشور به عنوان یک ابزار و روش کارآمد طراحی لازم به عمل آید؛ فعالسازی در این مقوله پیشرفت اقتصادی و رونق تولید را به شکوفایی میرساند.این پشتیبانی مردمی را در تداوم اهداف انقلاب ضمانت می نماید .
مجلس یازدهم چه این دولت و چه دولت آینده را باید وادار نماید که در تعامل با دنیا بین شرق و غرب موازنه ای منطقی و منفعت طلبانه روی آورد، دوران گره زدن تجارت خارجی به دلار و فرانک در حال دگرگونی است باید زمینه های استقلال از ارزهای غربی با حرکت به سوی بازارهای شرقی پدید آید.قطعا این راهبرد گام اساسی در تحقق استقلال اقتصادی کشورمان میباشد .

,
,

 

,

9_نوع زندگی صنعتی و شهری در عین رفاه و برخورداری از امکانات جدید، پیامدهای منفی هم در زندگی جمعی و فردی انسان ها پدید می آورد که امروزه در دنیا در دایره آسیب های اجتماعی به وسیله جامعه شناسان و روان شناسان در حال بررسی و ارائه راه حل های مناسب در کاهش این آسیب ها هستند؛ مواردی چون طلاق، اعتیاد، سرقت، اختلاس، حاشیه نشینی، روابط ناسالم اجتماعی و.... در حال تبدیل شدن به یک بحران جدی و تمام عیار و نگران کننده می باشد. گسترش روزافزون این آسیب ها هم به عنوان یک معضل فکری-فرهنگی و هم به عنوان یک دمل اجتماعی و هم در چارچوب نابسامانی های اقتصادی و معیشتی قابل تأمل است؛ که رسالت مجلس یازدهم در این خصوص دائمی، جدی و اساسی است. چه در قالب قانون گذاری مناسب و چه در قالب نظارت بر اجرای قوانین و استفاده از نظرات کارشناسان در خصوص ارائه راه حل های مفید و سازنده.

,

 

,

10- معضلی مهم و ویرانگر : یکی از مهمترین معضلات کنونی جامعه بحث اشتغال و بیکاری نسل جوان و تحصیل کرده ای است که خود از عوامل آسیب های اجتماعی و مشکلات فساد و شبکه مافیایی هم گردیده است. این مجلس با توجه به نگرش جدید حوزه علم و فناوری و نقش آنها در تحولات زندگی امروزی می تواند شرکت های دانش بنیان را تقویت و گسترش دهد؛ زیرا در سطح دنیا شاهد افزایش اقدامات فنی و علمی و تخصصی دانش محوری هستیم که خود مبنای اقتصادی دارند و در کشورهای موفق مثل مالزی، اندونزی، سنگاپور، کره جنوبی و... پیشرفت های قابل توجه از این مسیر حاصل شده و منجر به دستیابی به دانش های راهبردی و افزایش سرمایه و درآمدزایی و رونق اشتغال گردیده است. این نسخه شفابخش برای برای تقویت اقتصاد بیمار کشورمان میتواند سبب افزایش رشد علمی، خلاقیت های صنعتی و تحول زایی در مراکز تحقیقاتی و پژوهشی شود که مجلس یازدهم با حمایت از نخبگان و استعدادهای برجسته ای که الحمدلله کم نیستند و حمایت های مالیاتی و تعریف مشوق هایی جهش تأثیرگذاری را ایجاد نماید که همین هم پدیده شوم فرار مغزها را پایان می بخشد .

,

11- جهادگرایی دوران جدید : تزریق خون جدید با پمپاژ نوین در رگ های مدیریتی جامعه بدور از کشمکش زبانی و یقه گیری های سیاسی، جناحی و کشاندن اختلاف به بدنه اجتماعی و ایجاد تردید و تشکیک و تشنج که آثار منفی بسیاری بر جامعه دارد، دوران تازه ای از تحرک و تلاش جهادی را بر تمام مدیریت های جامعه و نهادهای اداری و انقلابی حاکم گرداند. در این رابطه آنچه برای مردم ملموس و اعتمادآفرین است تداوم مبارزه با فساد و مظاهر آن بدون در نظر گرفتن افراد، عناوین و جایگاه ها میباشد.محور قرار گرفتن توجه و رسیدگی عینی و ملموس به محرومین و کوخ نشینانی که در تعبیر حضرت امام (ره)یک تار مویشان بر سایر طبقات ارجحیت داشت .

,

 

,

موسم عاشقی و کار به بنیاد آمد              بوی بهبود ز اوضاع جهان میشنوم

,

 

,

مردم با بصیرت به عملکرده توجه دارند نه به زیبایی سخنرانی ها و داغ بودن شعارها، وقتی ملاحظه میکنند که فتاح در دوره کم مدیریت بنیاد مستضعفان همه دست درازی ها به سوی اماکن و مزارع این بنیاد را در حال کوتاه کردن است خوشحال میشوند، وقتی می بینند رئیسی به جنگ طبری ها میرود روحیه می گیرند زیرا میدانند که همه چالش های مختلف کنونی در ایران متأثر از فساد است و عارضه بزرگی به نام شبکه های فساد و مافیا اعم از زمین خواری، رانت خواری، غارت و اختلاس چگونه زمینه ساز بحران عدم مقبولیت نظام گردیده است. آنها در دنیای مجازی و واقعیت های امروزی دست درازی ها به منابع کشور را به صورت باندی و خانوادگی و برقراری روابط سازمان یافته می بینند و می شنوند و حال این داعیه مجلس یازدهم است که باید مظاهر فساد، فسادانگیزی، فسادتباری و فسادرفتاری از بدنه نظام الهی جمهوری اسلامی را بزداید.

,

 

,

چه میخواهیم (نکته پایانی):

,

 

,

نمایندگان محترم مجلس یازدهم، این مردم علیرغم فضای مسموم، پای صندوق های رأی آمدند تا نشان دهند که هنوز صندوق رأی ملاک و تعیین کننده میزان اعتماد به نظام میباشد. کلام، شعار، مطالبه و جهت فکری خود را با آرایشان در صندوق اعلام داشتند، آنها رابطه معنوی و عقلایی و خواسته قانونی خود را با نظام اسلامی در برابر دشمنان به نمایش گذاشتند تا هم:

,

الف-دشمنان،منتقدان معارض و سودجویان غارتگر را پشیمان کنند.

,

ب- دوستان، یاوران و رهروان انقلاب و آرمان هایش را امیدوار سازند و در صحنه نگهدارند.

,

در این وضع پیش آمده، تحقق اولویت ها و نیازهای خود را جویا می باشند که همچنان سربلند و سرافراز در برابر براندازان نظام سینه ستبر کنند و مدافع تمام قد نظام باشند. آنها از اینکه بر پیکره نظام عبارت عدم مقبولیت حک شود، رنجورند و دل خون، منتظر و مترصد هستند تا اقدامات انقلابی و دگرگونی های اعتمادساز شما را در روند جامعه ملاحظه و بر خود ببالند که توفیق بازسازی مقبولیت نظام را بدست آورده اند و دل رهبرشان را خشنود و آینده نظام را تضمین نموده اند. ان شاالله تعالی به فضل الهی ما و شما را در مسیر تحقق تمدن نوین اسلامی و عملیاتی نمودن مرحله پنجم از شکل گیری جامعه انقلابی-اسلامی تا رؤیت ظهور یار پرده نشین منصور و مؤید دارد.

,

شمایلی که در اوصاف حسن ترکیب اش / مجال نطق نماند زبان گویا را

,

که گفت در رخ زیبا خطا باشد /   خطا بود که نبینند روی زیبا را  (سعدی)

,

 

,

انتهای پیام/

,

 

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه